Specificaties 27" @ 2560x1440 (H-IPS, 6ms) - Bekijk alle specificaties

Dell Ultrasharp U2711 Zwart Review

Xbeater 20 december 2011, 3.799 views

Dell Ultrasharp U2711 Zwart

Pluspunten

• Goddelijke service als er iets mis mee is
  • Groot
  • Supermooie kleurenweergave
  • Goed uitgerust met aansluitingen en USB hub
  • Goede prijs voor wat je krijgt.
  • 2560*1440 resolutie

Minpunten

• Zelf een pixeldefect
  • Zwaar
  • Verslavend, Je zult nooit een kleiner scherm willen
  • Alle andere schermen zijn niet naar te kijken nadat je deze heb gebruikt.

Beste Medetweakers,

Ik heb sinds kort dit prachtige scherm, en ben er ontzettend tevreden mee! Nou kan ik een lang review gaan schrijven over kleuren reproductie, color gamut, etc, maar zelf vind ik dat er al meer dan genoeg reviews daarover zijn, dus dit is niet zozeer een review over het scherm zelf, maar meer over de service van Dell.

Je zult zien dat ik heb aangevinkt dat het scherm maar 3 sterren krijgt voor pixel defecten. Bij mijn eerste exemplaar had ik na enkele dagen een blauwe pixel gevonden. Deze blauwe pixel viel niet altijd op, alleen bij een donkere achtergrond. Hij viel vooral op als het hele scherm een felle kleur weergaf, en de ruimte om de pixel heen donker was. Als het hele scherm zwart is valt hij niet op. Waarom dit is weet ik niet, maar ik denk dat het te maken heeft met IPS technologie. Dit is ook waarom ik de pixel na enkele dagen gebruik pas gevonden heb. Ik had daarvoor namelijk getest voor dooie/felle pixels met zwarte schermen en gekleurde schermen. Ik had hem per toeval ontdekt, toen ik aan het browsen was en Skype open had over de pixel.

Maar goed, Dell biedt bij dit scherm als standaard garantie 'Premium Panel Exchange Service'. Dit houdt in dat als er ook maar enig defect is aan de pixels, word het scherm in zijn geheel vervangen. Niet alleen dat, maar ze sturen je eerst een nieuw scherm, en daarna stuur je de oude terug, zodat je niet zonder beeldscherm zit.

In mijn ervaring beloven bedrijven vaak aan hun garantie te houden, maar gebeurt dat helaas niet altijd. Dell wel!

Ik had dus contact met Dell opgenomen via de telefoon, en na een keer doorverbonden te worden en daarna ongeveer een kwartier in de wacht te staan kreeg ik een uiterst aardige knul van de Monitor afdeling aan de lijn. Ik gaf hem de details zoals de service tag en beantwoorden zijn vragen om te verifiŽren dat ik het scherm heb en van wie ik hem heb gekocht, en ging daarna met hem even troubleshooten. We wisten allebei wel dat een factory reset geen nut heeft tegen pixeldefecten, maar het is procedure dus hebben we het toch even gedaan. Daarna alle contact gegevens overgedragen en een leuk tussendoor gesprekje gehad over het studentenleven. :9

Dus nu is alles geregeld: Ik ontvang morgen mijn nieuwe U2711, die bezorgt word door de UPS, en kan ik genieten van mijn nieuwe scherm. Dan, komt de UPS de volgende dag het oude scherm ophalen. Echt SUPER! ;)

Verder had ik zelf aangeboden om het scherm de volgende dag ook mee te geven aan de UPS terwijl ik de nieuwe in handen neem, want ik zou woensdag eventueel in examen zitten en als het UPS mannetje dan zou komen staat hij voor een dichte deur. NEE, DAT KAN NIET! Ze houden heel erg van de procedure en protocol bij Dell. Hun enige aanbod was om EERST de nieuwe te sturen, en DAARNA de oude op te halen. You are god, and we will treat you as such, whether you like it or not! _/-\o_

Verder is het bekend dat dit model last heeft van een plaag met problemen, maar dat vind ik helemaal niet erg, zolang de service maar goed is! Verder als het scherm na een paar dagen/weken gebruikt nog niet stuk is, zal dat waarschijnlijk ook niet gebeuren. Als er iets mis mee is zal je dat binnen de eerste paar dagen gebruikt vinden, al dan niet meteen.

Voordat ik dit scherm kocht dacht ik eigenlijk niet echt zo positief over Dell, maar nu dat ik er ervaring mee heb, en met de service, zou ik het zonder aarzel aanraden!

Laat me weten wat je hiervan vind! :)

---- Ik zal een update schrijven zo gauw ik de nieuwe heb en hoe het is verlopen!

UPDATE:

Ik heb het nieuwe scherm ontvangen, en alles lijkt helemaal perfect te zijn! Valt weinig over te zeggen nu, behalve dat ik momenteel twee U2711's heb staan :9

Morgen pak ik de oude in en als het goed is komt de UPS hem ophalen.

Heb jij ook een Dell Ultrasharp U2711 Zwart?

Ik heb dit prachtige scherm ook, maar ik word helemaal gek van het volgende:

Als ik de monitor uitschakel omdat ik even iets anders ga doen, heeft hij 6-7 van de 10 keer niet de juiste resolutie bij het aanzetten. Dan is alles op een lage resolutie en de beeldopbouw is bijzonder traag. Opnieuw uit/aanzetten helpt, maar soms moet dit ook drie keer. Erg storend voor een dergelijke monitor.

Verder geeft het 16:9 beeld weinig hoogte. Bij een 30 inch monitor met 16:10 beeld is dat stukken beter. Nu toch voldoende voor het weergeven van 3 A4tjes op 102% in Word, maar toch.

Verder mis ik een 2e displayport aansluiting voor mijn Macbook Air naast de PC.

Just my 2 cents.
Ik zou zeggen bel Dell even over het probleem bij het aanzetten. Zeker helpen ze je er wel bij! :)

Verder vind ik zelf 16:9 prettiger, omdat ik het scherm vooral gebruik bij games and films. Ik heb geen proffesionele bezigheden met mijn scherm, maar ik kan zeker wel een goed scherm waarderen! ;)

Mijn enige probleem met het scherm is die ene pixel, verder is hij perfect. Al was de garantie niet zo goed als dit en had ik dit exemplaar niet kunnen vervangen had ik geen spijt gehad van mijn aankoop.

[Reactie gewijzigd door Xbeater op 19 december 2011 14:26]

Wat ik heb begrepen van kidjansen (die van die mega 2711 review) is dat dit "aanzet probleem" niet op te lossen is.

Maar jij hebt dit probleem niet?

[Reactie gewijzigd door JAHRASTAFARI op 19 december 2011 14:34]

Nee ik heb het niet, daarom zeg ik bel Dell even; met een beetje hoop vervangen ze gewoon jouw hele scherm.

Je weet dat Dell elke zoveel tijd uitkomt met een nieuwe revisie van het scherm, en dat ze waarschijnlijk daarmee problemen zoals dat oplossen. Ik heb revisie A09 momenteel, kijk anders of je een oudere hebt.
Ook ik heb dit probleem niet dus ik zal ook een nieuwere versie hebben dan
heb dit scherm nu al een aantal maanden en ben dit probleem ook nog niet tegen gekomen.
Ik heb dit scherm ook. Maar heb verder nergens last van. Alleen de input lag is lastig bij het switchen van mn source input (hdmi naar component, duurt iets van 3 seconden). Heb mijn PC en WII aangesloten. Echt een top scherm.
Haha, dat duurt inderdaad niet lang.

Overigens is dat geen input lag. Input lag is het tijdverschil tussen het beeldsignaal je beeldscherm inkomen totdat het daadwerkelijk word weegeven. Heeft niets te maken met het 'switchen' van sources.

Maar zeker een top scherm, ben er heel blij mee!
Zeker weten; maar die 30" is een totaal andere prijsklasse.
Zoiets als een 205 1.6GTI vergelijken met een 205 1,9GTI.
Hoop dat een aantal mensen dit over de streep trekt. En tevens voorkomt dat mensen zich laten afzetten door bijvoorbeeld voor 100 euro pixelgarantie bij een scherm als deze te nemen.
Precies! Het kan iedereen gebeuren dat je een pixeldefect krijgt, helaas was ik pineut. Waar het dan om gaat is dat de garantie bij dit scherm zo super is, dat je je daar helemaal geen zorgen over hoeft te maken. Dell zorgt er gewoon voor dat je zolang de garantie periode draait een perfect scherm hebt zonder ook maar enige defecten, en intussen nooit zonder beeldscherm zit.

Dat probeer ik met deze review, aan men duidelijk te maken dat er gewoon goed voor je word gezorgd, dat je niet word genaait door idiote garantietermen.

Standaard pixelgarantie die de wet voorschijft in Nederland heeft geen effect op dit scherm, want Dell biedt er een VEEL betere garantie bij. _/-\o_
Volgens de website van Dell geldt deze garantie alleen voor bright pixels, dus pixels die continu aan zijn (hoe zit het eigenlijk met subpixels?). Er wordt opgemerkt dat deze dus niet geldt voor altijd donkere pixeldefecten. Jammer dat er dan nergens bij staat wat de policy/garantie rond donkere pixels is. Gewoon ISO 13406-2?
Policy, maar ik heb het gevoel dat ze daar ook eigenlijk niet zo moeilijk over zullen doen. Mijn dooie pixel was wel bright, maar alleen onder specifieke beeldsomstandigheden. Deden ze ook niet moeilijk over.
Verder is het bekend dat dit model last heeft van een plaag met problemen
Oh, zoals wat dan?
geldt die 'Premium Panel Exchange Service' garantie via dell ook gewoon als je het scherm niet via de dell site koopt maar bij een externe winkel/webshop? of zit ik dan aan de service van die winkel vast?
Yep. Ik heb hem zelf via komplett gekocht. Uiteraard wou komplett deze service niet aanbieden, maar verwezen mij door om het probleem direct met dell op te lossen. Zolang je product een Service tag heeft kun je gewoon altijd bij dell terecht. ;)
Da's best raar. Heb net zelf even met Dell gebeld en zij zeggen dat zij alleen deze garantie kunnen geven als je bij Dell zelf bestelt. Bestel je bij een webshop dan zou je geen pixelgarantie hebben. Net ook nog even met 4launch gebeld, zij gaven ook aan dat de pixelgarantie van Dell niet van toepassing zou zijn.

Hoe zit dit nou?

----

Update:
Twitter zegt dat de garantie er wel gewoon op zit :D . Gast die ik belde had er waarschijnlijk geen verstand van.

@DellLuistert Als ik een Dell monitor koop via een webshop, heb ik dan ook de dode pixel garantie zoals beschreven op http://www1.euro.dell.com...e_irrank=2&~ck=dellSearch?

@kiefter De Premium Panel garantie geldt voor alle Ultrasharp, Professionele (P series) en Alienware OptX monitoren.

@DellLuistert En dan maakt het dus niet uit waar ik de Dell UltraSharp 27-inch U2711 monitor koop?

@kiefter Ja, dat maakt dus niks uit.

[Reactie gewijzigd door kiefter op 20 januari 2012 16:46]

WAARSCHUWING

Dat maakt dus wel uit. In deze topic word ten onrechte de indruk opgewekt dat het wel goed zit met de pixels bij Dell; Dit is dus echter COMPLEET NIET het geval.

Dell heeft een soort 'procedure' waarbij je tot 5 gaten in je scherm je er achter zult komen dat Dell het een PRIMA monitor vind.

NUL pixel garantie dus via webshops.

Pas op voor Dell; 0 service en ook echt 0 service ontvangen.
Hoi,
heb het net weer helemaal uitgezocht:
Waar je op moet letten:
  • garantie op alleen bright en of ook dode pixels
  • krijg je bij defect eerst een andere monitor of pas na terugsturen
  • Blijft de garantie geldig voor je 2de omgeruilde monitor als de eerste slechte pixels had
  • als je zakelijk koopt ivm btw teruggaaf; let dan op dat de wet koop op afstand neit geld en je niet zomaar binnen 7 dagen kunt retourneren
Pixelgarantie Dell: http://www.dell.com/suppo...=nl&s=dhs&docid=414288_nl
injderdaad:
  • eerst komt er een nieuwe monitor
  • dan pas hoef je de oude met bright pixel defect terug te sturen
Maar garantie is dus alleen voor 'bright pixels'. dit zijn pixels die 'aan' staan. Voor dode (sub)pixels is de garantie alleen als je er minimaal 5 hebt, verspreidt of als aleind dat maakt neit uit.

Met een extra pixel garantie koop je dus ook die 'dead' pixels af.
En dan kom je er bv bij https://www.zercom.eu/ind....view///product_id-147577 achter dat ze weer geen subpixels in de garantei laten vallen: als er dan een pixel rood, blua of geel gloeit heb je weer geen garantie, brrr

Uiteindelijk heb ik besteld bij https://www.cdromland.nl; daar bieden ze 2 maanden ! (meestal is het 2 weken) pixelgarantie en ze kijken het scherm zelf ok na op dode pixels alvorens het te versturen...en dat voor maar §24,90 waar andere voor 2 weken §70,- vragen en dan kijken ze het niet zelf na!

Wel moett je daar de monitor eerst terugsturen alvorens ze een nieuwe opsturen. Dus je moet eerst de 2de vooruit betalen en daarna krijg je je geld voor de eerste teruggestort. De 2de keer hoef je de pixelgarant er niet bij te kopen; die gaat over op de 2de monitor.
Bij mij wou Dell me gewoon goed behandelen. Overigens zie ik de nut er niet van om de garantie via de keten waar je het scherm heb gekocht te regelen. Kost extra, want je moet zelf betalen voor verzenden vaak, en in jou geval moest je ook gewoon zelf eerst een nieuwe kopen dan pas de oude terug sturen, beetje omslachtig.

Dell betaald voor het verzenden, en binnen 3 jaar krijg je gewoon een nieuwe thuisgestuurd, waarna een of twee dagen later komen ze hem ophalen. Het kost je ook niets.

Meestal zou ik zeggen doe het via de leverancier, maar dit keer gebruikte ik Komplett.nl alleen maar om niet voor de volledige prijs te betalen van Dell, maar gewoon ongeveer §550 bij komplett. Je krijgt namelijk alsnog gewoon dezelfde garantie dan als dat je direct vanuit Dell koopt. :)
Haha, goed om te horen dat het goed gekomen is.

Indd, bij de webshop staat vaak dat deze garantie van toesprake is, maar de webshop biedt deze niet zelf aan. Webshop zal je geen nieuwe sturen en later de oude ophalen. Dat moet je via Dell doen, wat gewoon kan.
De regel, de ene dag leveren en de andere dag ophalen komt niet van Dell, doch van UPS
Just wel: Wat meeste fabrikanten en retailers doen is eerst het oude scherm innemen, nakijken, voor reparaties naar de fabriek sturen etc, wat Dell doet is gewoon je hele scherm vervangen, en eerst een nieuwe sturen voordat je de oude naar hun stuurt. zo zit je nooit in het probleem dat je tijdelijk geen scherm hebt.

UPS is alleen maar hun bezorgservice.

EDIT: woordkeuze.

[Reactie gewijzigd door Xbeater op 19 december 2011 19:30]

Goedenmiddag heb zelf de U2713HM bijna 1 jaar en merkte een paar weken terug op dat er een lichte sub pixel in het scherm zat,na nader onderzoek ondekte ik er nog twee(dus in totaal 3 defecte pixels).En vandaag even contact gehad met dell en het probleem uitgelegd de medewerker vroeg hierbij om een serie nummer en waar het scherm was aangeschaft.Krijg nu een nieuwe en mag de defecte inleveren.Top service :) !!!!!!!!