Cooler Master Hyper TX 2 Review

labadie 18 augustus 2007, laatste update op 19 augustus 2007, 3.075 views

Cooler Master Hyper TX 2

Pluspunten

• stil
  • koel
  • goedkoop

Minpunten

• geen

Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 5
Ik heb de CM Hyper TX2 gisteren gekocht omdat hij goedkoop is en de Intel stock cooler herrie maakt en niet goed genoeg koelt.

De koeler is verpakt in transparant plastic met daarin een gebruiksaanwijzing en een klem voor het geval je de koeler met een AMD processor wilt gebruiken. Tevens is het zo dat er op het koelblok al koelpasta is gesmeerd.

De installatie ging vrij eenvoudig. Omdat ik geen modulaire voeding heb ben ik wel even bezig geweest om de kabels rond de koeler te leiden. Maar dat zal voor de meeste koelers wel gelden.

Ik gebruik mijn pc om te internetten/mailen wat muziek en films downloaden; tv kijken en af en toe een spelletje. Ik ga binnenkort een nieuwe voeding en videokaart kopen om wat recentere spellen te kunnen spelen. Daarbij wil ik mijn E4400 wat overclocken; deze werkt nu op stock snelheid.

Met de intel koeler had ik idle temperaturen van 45-49 graden (core 60) afhankelijk van het weer/ de kamer temperatuur. Onder belasting 85-100% werd de temp volgens speedfan everest TAT en pc wizard rond de 60 graden soms zelfs 62 a 63 de core temps lagen dan rond de 73 a 74 graden.

Met de Hyper TX2 heb ik idle temperaturen van 28 a 29 graden (core temps 40) workload 100% intelTAT worden de core temps 54 oC

over de geluidsproductie kan ik niet veel zeggen ik heb twee luidruchtige 12cm fans in mijn behuizing. De intel koeler hoorde ik wel opstijgen als het erg warm werd; de Cooler Master Hyper TX2 heb ik nog niet gehoord!

Vanwege de prijs en het stukken betere koelresultaat kan ik de Hyper TX2 aan een ieder aanraden. Zodra ik nieuwe videokaart en voeding heb zal ik gaan overclocken en de koelprestaties bijvoegen.

Heb jij ook een Cooler Master Hyper TX 2?

Voor 4 euro moet je niet klagen :P
4 euro??
ik heb em net bij de 4launch in actie voorf 4.90 gehaald, voor mn vader, die heeft nog een freezer op z'n 4200+ 939 zitten, dit zal wat beter koelen hoop ik
ik vind 74 graden wel erg veel! Ik heb deze cooler zelf ook en draai 51/54 graden stressed (core 0/1) met een E6300 @ 2,8 ghz (stock = 1,83)

Ik denk dat of je cooler niet goed vast zit, je sensors niet lekker werken, of wellicht er nog oude pasta op de cpu zat?