Specificaties Tower, 6 interne bays - Bekijk alle specificaties

Corsair Obsidian 700D Review

1337LutZ 12 december 2011, laatste update op 13 december 2011, 527 views

Corsair Obsidian 700D

Pluspunten

• Ruim
  • Strak uiterlijk
  • Goede afwerking
  • Stevig (metaal)

Minpunten

• Prijzig

Een prachtkast van Corsair, de 700D. Een mooie strakke kast, stevig en bied veel inbouwgemak.

Ik ben overgestapt van een HAF 922, omdat ik hem toch niet zo mooi vond en op zoek was naar iets strakkers voor mijn studentenkamer. Na veel zoeken heb ik de Corsair 700D gevonden. Deze kast is echt strak! Hij bied alles wat ik nodig heb, zoals: Mogelijkheid voor waterkoeling, genoeg ventilatoren,
harde schijven en e-ATX moederborden.

Eerste indruk
Toen ik deze kast binnenkreeg was ik eerst verbaast hoe groot hij eigenlijk was. Dit is waarschijnlijk één van de grootste kasten die op dit moment op de markt zijn. De kast word geopend doormiddel van een knop aan de bovenkant waardoor het deurtje eruit “popped”. Zelf vind ik dit een erg goede feature,
omdat je geen schroefjes nodig hebt om het op zn plaats te houden.

In de kast zit een doosje met schroefjes die je nodig hebt om het moederbord en de voeding te
installeren. Ook zitten er 12 lange schroefjes die een 3x120mm radiator kunnen vasthouden inclusief ventilatoren. Deze kast is op waterkoeling gericht en dus vind ik dit een mooie verassing.

De hele kast bestaat uit aluminium, met uitzondering van de clips voor de harde schijven. Dit geeft de kast een zeer stevige uitstraling.

Kwaliteit
Ik kan niet tevredener zijn over de kwaliteit. Alles is netjes afgewerkt tot in de puntjes. Er zijn geen scheve hoeken of rare spleten. Er is over alles nagedacht. Ook zit er een mooie zwarte coating op, zelfs vanbinnen. Dit vind je ook alleen bij high-end kasten zoals deze.

Inbouwgemak
Het inbouwen van hardware is heel gemakkelijk. Het moederbord en de voeding schroef je zo vast. De rest gaat allemaal met klikystemen die erg stevig aanvoelen.
Omdat de kast zo ruim is, kom je overal goed bij en heb je genoeg uitbreidingsmogelijkheden.

Koeling

De kast is opgedeeld in drie zones. Dit geeft de koeling een boost. De voeding en de harde schijven
hebben een eigen koelzone, waardoor ze extra koel blijven. Alle andere onderdelen zitten in de derde koelingszone. Bovenin kun je drie extra ventilatoren installeren voor nog betere resultaten.

Corsair heeft ook veel kabelgaten toegevoegd, waardoor je alle kabels mooi weg kan werken. Daardoor gaat de luchtstroming ook erg vooruit.

Modbaarheid
Er is genoeg ruimte om te modden. Ik zelf vind dit niet noodzakelijk, omdat hij alle opties bied die ik nodig heb.

De Corsair 700D is een ontzettend strakke kast met veel mogelijkheden, ook in waterkoeling. Door de vele kabelgaten is er meer dan genoeg luchtstroming. Als je op zoek bent naar een strakke, stevige en modvriendelijke kast, is dit zeker een kast voor jou. Het enige minpunt is dat de prijs iets aan de hoge kant is, maar dat word goedgemaakt door de goede afwerking.

Heb jij ook een Corsair Obsidian 700D?