Case Logic ENC117 Zwart Review

The Inquisitor 8 december 2011, laatste update op 8 december 2011, 755 views

Case Logic ENC117 Zwart

Pluspunten

• Net zwart, zakelijk uiterlijk
  • Schouderriem en handvat
  • Mogelijkheid om schouderriem te verbergen
  • Nette afwerking
  • Ritssluitingen voelen solide aan
  • Tas voelt in zijn algemeen solide en als een kwaliteitsproduct aan

Minpunten

• Misschien te weinig padding aan de onderkant van de tas
  • Geen plastic stukjes aan de onderkant

Kwaliteit Score: 4
Mijn eerste review op Tweakers, het zal zeker niet de beste eerste zijn maar aangezien er geen reviews voor dit product zijn wil ik mijn mede-Tweakers graag helpen ;)

Ik heb de tas aangeschaft bij mijn favoriete webwinkel Bol.com voor zo'n 23 euro incl. verzendkosten.

De tas van buiten
De tas ziet er zakelijk uit (volledig zwart met een grijs randje) en biedt verschillende manieren om vervoerd te worden.
Zo bezit de tas aan de bovenkant een handvat die vrij dik maar erg stevig aanvoelt. Je hebt direct het idee dat dit handvat met gemak meerdere kilo's van de laptop kan dragen (in mijn geval circa 3,2kg).
Naast het handvat aan de bovenkant zit er ook een schouderriem om de tas op je schouder te dragen. Maar mocht je deze (nog) niet willen gebruiken, kan je met gemak de schouderriem netjes om de tas binden (naar onder toe en strak trekken), zo hoort de tas ook geleverd. Ideaal wanneer je enkel het handvat wilt gebruiken en niet met die schouderriem in de weg wilt lopen.

Ruimte
Het laptop vak van de tas bezit de volgende afmetingen: 410 x 310 x 43 mm. en is daarmee geschikt voor 15" tot 17" laptops, aldus de fabrikant. Mijn 17,3" Vaio laptop past er in de breedte precies in (slechts 0.9mm over) en qua diepte en dikte makkelijk. De "tot" 17" laptops is in dit geval dus niet helemaal correct. Ik zou zeggen: t/m 17,3".
Eenmaal de laptop in het daarvoor bedoelde vak gelegd ligt er een strap klaar om de laptop op z'n plaats te houden. Deze strap bevindt zich in het midden en houdt de laptop vast door zich verticaal (dus de diepte) vast te zetten.
Aan de binnenkant zit ook een sleuf waarin documenten (A4 formaat getest) passen.
Aan de buitenkant zit nog een opslagplaats die genoeg ruimte biedt om een adapter en muis te huisvesten. Alle opbergruimtes sluiten door middel van een ritssluiting.

Materiaal & afwerking
De tas is zowel van binnen als van buiten volledig van Polyester gemaakt, een lekker stevig materiaal. De tas is goed afgewerkt en er zijn nergens losse naden o.i.d. te vinden. Het handvat is lekker dik en voelt zeer stevig aan (zoals ik eerder vermelde) en de schouderriem heeft een 'plasticje' die op de plaats van je schouder moet. De ritssluitingen voelen allemaal degelijk aan en ook met de schouderriem in gebruik heb je het volledige vertrouwen dat de tas het gewicht met gemak houdt.
Het dragen met een redelijk zware laptop (17,3 inch, 3,2kg Vaio) is een fluitje van een cent en voelt comfortabel.
Daarmee kom ik wel bij het enige minpunt van deze tas: naar mijn mening is de onderkant niet voldoende 'gepad'. Aan de zijkanten heb je netjes dikke (1-2cm) randen die de laptop beschermen tegen eventuele schokken, Deze zelfde padding is geplaatst op de onderkant. Dit had ik graag wat dikker gezien, aangezien, wanneer je laptop in de tas zit, je deze met zijn onderkant op de grond ligt. Maar ik heb de tas nog niet vaak genoeg gebruikt om dit beamen. Wanneer er vraag naar is wil ik daar op gaan letten en zal ik later een update geven.

Ook bezit de tas onderaan geen 'dopjes' (kan even geen betere naam hiervoor bedenken) waar de tas op zou 'rusten'. Misschien is dat tegenwoordig niet meer gewoon, maar ik heb nog tassen liggen van jaren geleden die aan de onderkant wel zo'n plastic stuk hadden.

Een erg nette, zakelijke laptop tas die comfort biedt en zijn taak goed zal uitvoeren. Voor zijn zachte prijs, in vergelijking tot concurrenten die mindere producten bieden, raad ik deze tas aan voor 17 inch laptop bezitters. Met het comfortabele handvat en de uitbreiding met een schouderriem maken deze tas tot een geslaagd model. De optie om de schouderriem netjes strak te trekken zodat deze zich van zijkant naar zijkant via de onderkant zich verstopt maakt de tas ook makkelijk voor gebruikers die slechts af en toe gebruik willen maken van de schouderriem.
Of de onderkant van de tas niet (goed) genoeg gepad is zal de toekomst uitwijzen, misschien ben ik nét wat te zuinig op mijn producten dat ik ervoor vrees waardoor ullie dit argument met een korreltje zout kunnen nemen.

Heb jij ook een Case Logic ENC117 Zwart?

Leuke review, zeker geen slechte eerste :)

Fix het plaatje even, de code is nu:

[img[http://images.icecat.biz/img/norm/high/4865820-4983.jpg[/img]

dit moet zijn:
[img*]http://images.icecat.biz/img/norm/high/4865820-4983.jpg[/img*]

(zonder * uiteraard)
Bedankt! :)

Ik dacht even dat de img-tags niet werkte, maar ik had dus een typfout gemaakt :p dankjewel.