Specificaties 2.0-set met een totaal vermogen van 32 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Creative Gigaworks T40 Series II Review

Titan_Fox 8 december 2011, laatste update op 8 december 2011, 2.143 views

Creative Gigaworks T40 Series II

Pluspunten

• Vol geluid; zowel hoog- middel- en lage tonen klinken erg goed
  • Strak en luxe design
  • Lange voedingskabel (handig voor bij gebruik laptop)
  • Extra aansluiting voor extern audio apparaat (bijvoorbeeld MP3 speler)

Minpunten

• Met een prijs van 99 wat aan de dure kant, ondanks het mooie geluid.

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 4
Ook dit maal kort en krachtig;

Mooie set, redelijk grote- en relatief zware luidsprekers. Mooi vol geluid; stond er van te kijken hoe Creative het voor elkaar krijgt om een heel aardige bass uit een plastic behuizing te persen.

Design is natuurlijk een kwestie van smaak maar ik vind ze erg mooi. Muziek klinkt erg helder. De keus van Creative om zowel volume, treble en bass te kunnen regelen is geen overbodige luxe; bij het wisselen van muziekrichting moet je dit vaak wat bijstellen. Het geluid vervormt wel wat als je ze erg hard zet (vanaf c.a. 75%), maar dat is op zich ook niet zo gek. Het is even een kwestie van goed instellen en op z'n tijd wat bijdraaien.

In de doos zitten twee speakers, een adapter met lange voedingskabel (pluspunt omdat deze boxen voor mijn laptop bedoeld zijn-), een eenvoudig audiokabeltje (die zal ik bij gelegenheid nog eens vervangen-) en een verloopstukje (2x cinch -> 3,5mm Jackplug).

Aan de voorkant van de speaker kun je zowel een koptelefoon alsmede een extern audioapparaat (iPod / MP3 speler etc.) aansluiten (beide met 3,5mm Jackplug). De afwerking is mat zwart met een glanzende zwarte bezel en een blauwe LED in de power/volume knop die niet dusdanig fel is dat het storend is; zelfs niet op ooghoogte.

Het enige nadeel dat ik kan bedenken is de relatief hoge prijs. De boxen leveren erg mooi geluid maar ondanks dat vind ik 99 wat aan de royale kant. Een prijs van zo'n 70 was hier meer op z'n plaats geweest.

Heb jij ook een Creative Gigaworks T40 Series II?