Maxtor DiamondMax Plus D740X 40GB , 40GB Review

Kortfragje 20 april 2005, laatste update op 4 september 2010, 164 views

Maxtor DiamondMax Plus D740X 40GB , 40GB

Pluspunten

• Snel, compatiblel

Minpunten

• Gevoelig voor 12 v fluctuaties, warm zonder airflow

In het algemeen vondt ik dit een goede schijf, echter erg gevoelig voor variaties op de 12 v lijn. Ik denk dat door een goedkope voeding mijn eerste exemplaar stuk is gegaan. Die heb ik binnen de garantie opgestuurd naar Maxtor in Ierland en alles werd erg goed geregeld. Ik had binnen een paar weken een refurbished in huis. Deze werkt tot op heden prima.

Wordt wel redelijk warm zonder airflow maar blijft ten alle tijden onder de 30 graden bij een kleine airflow over de schijf (heb een low rpm fan over mijn twee schijven blazen). Het geluidsniveau is laag en de ondersteuning erg goed (RMA bij defecte schijf). Ook heb ik nooit problemen gehad met niet detecteren van de schijf, wel is de MBR beschadigd toen ik twee slaves aan had gesloten op mijn moederbord (maar ik weer niet of dit aan de schijf te wijten is...)

Heb jij ook een Maxtor DiamondMax Plus D740X 40GB , 40GB?