Logitech LX3 Optical Mouse Review

Superfly 10 augustus 2007, 393 views

Logitech LX3 Optical Mouse

Pluspunten

• prijs
  • links- als rechtshandig
  • strakke vormgeving
  • voldoet aan basiseisen van wat een muis moet doen

Minpunten

• scroll wheel indrukken geeft nogal wat weerstand

Een korte review, aangezien de beoordelingen voor de diverse onderdelen naar mijn mening al een behoorlijk volledig plaatje geven, en ik de muis nog maar kort in gebruik heb. Mogelijk vul ik later nog wat aan als dat nodig blijkt :)

Over het algemeen is dit een prima muis. Hij ziet er simpel maar mooi uit, is stevig en niet al te zwaar, zonder al teveel poespas, en kostte mij maar 25 euro. Dat de functionaliteit daarmee wat minder is dan bij andere high-tech muizen is logisch; als je echt veel knoppen wilt is dit niet het exemplaar voor jou.

De muis beweegt erg soepel, en is naar mijn smaak qua precisie een hele verbetering ten opzichte van mijn vorige Logitech, een Pilot Mouse met bal. Hij ligt lekker in de hand, al is het even wennen aan de wat hogere ondersteuning voor de handpalm; ik moet nog even aanzien of ik een muismat met polsondersteuning erbij ga proberen. De muis is symmetrisch, dus kan door zowel links- als rechtshandigen gebruikt worden.

Het grootste minpunt, waar ik even van schrok, is dat het scroll wheel nogal wat weerstand heeft bij het indrukken. Ik gebruikte die functionaliteit bij mijn vorige muis erg veel om te dubbelklikken, en dat gaat nu een stuk moeilijker. Ik moet nog even bedenken of ik niet gewoon een van de twee 'zij-clicks' van het scroll wheel instel om als dubbelklik te werken, want die gaan een stuk soepeler.

Heb jij ook een Logitech LX3 Optical Mouse?