ICIDU Wireless Router 150N Review

ict2Newbie 3 december 2011, laatste update op 3 december 2011, 493 views

ICIDU Wireless Router 150N

Pluspunten

• Instelmogelijkheden
  • Bedieningsgemak
  • Stabiliteit (maar wel met aantekening in de review)

Minpunten

• Wireless signaalsterkte zwak

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 2
De ICUDU heb ik een jaar in gebruik. Er staat een web/audiostream server(tje) achter die 24 uur per dag bereikbaar moet zijn. Dat werkt nagenoeg altijd en de verbinding is zeer stabiel.

Toch heb ik bij betrouwbaarheid en stabiliteit een voldoende en geen (zeer) goed gegeven, omdat heel af en toe de router vastloopt en een reset nodig is. Om een indicatie te geven, ik gok dat dit zo eens in de twee maanden gebeurt, maar heb het niet bijgehouden. Nu denk ik niet dat er hardware in deze prijsklasse te vinden is waarbij dit niet voorkomt, maar toch een puntje van aandacht.

Het enige echte minpunt vind ik de signaalsterkte van het wireless deel. Die is vergeleken met een Linksys of Sitecom toch echt beneden pijl. Een muur (gips) en 10 meter bij de router vandaan zijn al genoeg om de verbinding instabiel te maken, zelfs als er geen ander Acces Point het wireless kanaal 'overlapt' (minimaal 5 kanalen ertussen).

De instelmogelijkheden wel zijn goed te noemen. Vooral de bandbreedtebeperking die kan worden ingesteld heb ik in deze vorm nog niet gezien bij andere merken. Vaak is er wel QoS aanwezig, maar kan er geen limiet voor een ip- of mac-adres worden ingesteld. Bij de ICIDU kan dat wel en minstens zo belangrijk, het werkt ook nog!

Al met al ben ik erg tevreden over dit apparaat.

Heb jij ook een ICIDU Wireless Router 150N?