Specificaties Dual core @ 3GHz - Bekijk alle specificaties

AMD Athlon 64 X2 6000+ Boxed Review

Creative007 5 augustus 2007, laatste update op 1 december 2009, 5.416 views

AMD Athlon 64 X2 6000+ Boxed

Pluspunten

• Prijs Kwaliteit verhouding erg goed
  • Socket AM2
  • Koelpasta niet nodig

Minpunten

• Energievreter 125w
  • Koeler lijkt mij erg low-cost

Kopen & verpakking

Heb deze online besteld en had hem 2 dagen later netjes thuis.
Mooie, nette, stevige verpakking.
In de verpakking:

-Processor: in schuim verpakt
-De koeler: het leuke is hier zit al koelpasta op.
-Gebruiksaanwijzing en garantiebewijs
-Stickertje van AMD Athlon64 X2 (leuk):S

Processor & Installatie

Makkelijk te installeren op het moederbord zie foto 4.
Verder is het een goede processor die zijn werk doet op ca. 3013Mhz
Heeft een L2 cache van 2x 1MB. Het is een socket AM2.
Kortom een leuk hebbeding.

Koeling en overclocking

De meegeleverde koeler is ergmakkelijk te installeren past maar op een manier.
Geen koelpasta nodig:0
Alleen de koeler is volgens mij niet erg geschikt voor deze processor.

De processor wordt stressed iets onder de 50 graden c, wat bij mijn Asus aiProbe erg hoog lijkt . Het metertje staat dan ook op het oranje balkje.

Heb nu een Thermaltake Blue orb FX aangeschaft die stressed net iets rond 40 graden uitkomt een fantastische verbetering vind ik zo.

Met overclocken heb ik nog niets uitgeprobeerd met deze processor.
Hiervoor zijn genoeg programmas voor bv die van asus.

Kortom:

Een goede processor, met waar voor je geld

Het is alleen aan te raden een degelijke Socket AM2 koeler erbij te kopen

Heb jij ook een AMD Athlon 64 X2 6000+ Boxed?

50 stessed valt best wel mee, ik dacht de processor iets van een 70 mocht hebben. Maar inderdaad een mooie verbetering van temperaturen.

PS: zat er ook een stickertje van van power, 1 van de 3 te sparen stickers?
62 graden, volgens mij :)

[Reactie gewijzigd door Jakkus op 5 augustus 2007 19:51]

Inderdaad, de 6000+ mag max 63 graden hebben, maar mijn 5600 70graden.
Ja die zat erbij ik heb een thermaltake armor jr.
en dan die Blue orb FX van TT dus ik heb er 2 :)
Maar sparen doe ik ze niet ...
De standaard X2 koeler is gekend als een zeer goede boxed koeler en als hij stressed nog niet boven de 50 graden komt is er nog helemaal geen probleem. Dat het een energievreter is lijkt me ook nogal logisch aangezien de 6000+ het hoogste model is van AMD tot nu toe.
Verder zou het misschien toch leuk zijn om enkele benchmark resultaten in de survey te zetten.
Ik heb de 5600+ (die is wel 89 watt ipv de 129 watt van de 6000+) en met een freezer 64 pro heb ik ongeveer jouw temps met stock-koeler (stressed iets boven de 50 graden, afhankelijk van de omgevingstemperatuur). Dus zo slecht doet die stock-koeler het niet vind ik :)
jammer want de thermeltake big typhoon koelt beter dan je net aangeschafte orb koeler..
maar goed wat cpu benchmarks zou wel beter zijn geweest
ik zal kijken of ik nog een screenshot kan maken van de temperaturen in aiProbe
Die 50 moest trouwens 60 zijn ik had me vertypt excuses

Een cpu koeler moet toch ook een leuke en mooie uitstraling hebben vooral als je een open zijkant hebt en kunt kijken hoe het eruitziet.

Wat namelijk erg mooi is aan die Blue Orb FX is dat je precies kunt aflezen wat de temperatuut is enz. En dat op de koeler zelf. Erg mooi.

Maar smaken verschillen soms nogal
Ik heb deze processor in combinatie met de Thermaltake Maxorb gekocht.
Een ERG goede combinatie! Na een uur DiRT gespeeld te hebben was de processor rond de 40 graden...tenminste dat is wat Everest vertelde. :)
Idle istie 33 graden.
De standaard koeler op de 6000 is beter dan die op de andere modellen.
Er zitten ook koperen heatpipes doorheen.
Op een Asus M2N-SLI is het idle 30-33 en stressed 48-52

Aan 140 is dit een prima koop.
persoonlijk vind ik de simpelen coolers van AMD beter dan die van intel. Ze zijn stil en erg simpel. wat goed is
simpel is weer niet mooier :P