Apple iPhone 4S 16GB Zwart Review

ludeko 30 november 2011, laatste update op 30 november 2011, 1.863 views

Apple iPhone 4S 16GB Zwart

Pluspunten

• werk vlekkeloos
  • prachtig design
  • goeie camera
  • een mooi appeltje is niet lelijk

Minpunten

• gaat snel stuk
  • beperkte garantie
  • de prijs

de iphone 4s

wat een prachtige telefoon, heb hem nu een kleine 5 dagen in mijn bezit en bevalt geweldig.
had echter iets anders verwacht, ik pak het uit. er komt een goudgelig licht uit het doosje, en een goddelijke positieve energie vloeit door me heen.
het bleek echter toch gewoon weer een iphone te zijn. desalniettemin een prachtig ding.

de featureset is goed, alles wat je nodig hebt is er, en als het er niet is kan je het bijna altijd wel krijgen via de app store. echter is het natuurlijk geen android, en ook niet zo customizable. DE reden dat ik voor een iphone ben gegaan overigens. als het op je telefoon kan werkt het, en werkt het niet dan staat het ook niet op je foon. zorgeloos dus.

het bereik is goed. een vriend van mij heeft de 4s, en die zie ik vaak plat op zijn hand liggen om die rand maar niet te raken, dat is nogsteeds zo, maar VEEL minder. je ziet het wel want als je op een plek met weinig bereik zit, en je legt hem plat op je hand komen er zo 2 streepjes bij. vreemd maar zeker niet hinderlijk, de enige plek waar ik nog geen bereik had was op school(heeft iedereen last van)

de accuduur is voldoende, niet geweldig. maarja het blijft een smartfoon, en die dingen moeten nou eenmaal elke avond aan de lader. echter als je weet dat je 3 dagen weg gaat, en je let een beetje op je gebruik moet het ook wel lukken. maar tegen een oude nokia kan het NATUURLIJK niet op!

gebruiksgemak lijkt me duidelijk. waarom kies je apple? juist daarom, 5sterren dus.

het design is werkelijkwaar prachtig, alles is super mooi afgewerkt, en die glasplaten zien er GEWELDIG uit. nooit zo`n mooie naadloze afwerking gezien, dit is pure precisie. ik heb op bijna al mijn apparatuur wel ergens een klein richeltje, randje, haakje, enz. maar op deze telefoon is het perfect afgewerkt, tot de simslot aan toe!

de bouwkwaliteit.... tsja, zoals boven beschreven is het design prachtig, maar niet praktisch. heb het zelf nooit ervaren, maar het lijkt me zoals ik vaker hoor erg logisch dat als je hem een keer laat vallen er een barst in de glasplaten zit, heb dus ook maar meteen een verzekering aangeschaft.

stabiliteit en betrouwbaarheid: SUPER, zoals eerder beschreven, het werkt, of het staat niet op je telefoon. met android toch meerdere vastlopers gehad, en apps die crashen, niet werken, slecht draaien. menu`s die hakkelen, noem maar op. hier NOOIT last van. alles draait geweldig.

de camera lijkt me duidelijk. ben zelf echt geen expert op dit gebied, maar de foto`s zien er prachtig uit. en hij schiet rete snel.

de prijs... te hoog, er zit hardware in die ZWAAR onder doet aan de eerste de beste high en android smartphone, en die zijn veel goedkoper. echter ging het mij om de software. maar voor deze prijs hadden ze toch op zijn minst de CPU op volle snelheid laten lopen, en 1gb ram had ik ook wel leuk gevonden.
feit is dat je het nooit zal merken. maar toch voelt het alsof ik niet het volle pakket krijg

al met al een geweldige telefoon

Heb jij ook een Apple iPhone 4S 16GB Zwart?

Meer advertenties

en een goddelijke positieve energie vloeit door me heen. Hier ben ik gestopt en lazen alleen de Apple fans verder.
als je even een regel verder had gelezen, en de zin goed begrepen had begreep je juist dat dit niet het geval was:

Heb je niet geleerd dat zinnen met een hoofdletter moeten beginnen? :/
sorry, dat is altijd een beetje een probleempje bij mij:(, klagen mijn leraren ook altijd over...
verder wel goed te lezen?
hoofdletters zouden het in elk geval een stuk leesbaarder maken. En zo moeilijk is dat niet :)
Wat een gejank om hoofdletters , waar hebben we het over.... wees blij dat hij een review / zijn ervaring opschrijft over de iphone 4S!
+1 voor je review! Bedankt! :)
Dankje. Eindelijk iemand die het zegt!
Daar schrijf Ik een review voor
Stoor me ook aan de hoofdletters, maar zolang het duidelijk is vind ik de spelling belangrijker dan de punctualiteit. Het leest heel erg als spreektaal, maar dat mag wel in een 'korte' review.

Vaste punten: Dikgedrukte koppen, en als je dan toch bezig bent kun je meteen alle hoofdletters plaatsen, hebben mensen niet veel meer om over te zeiken.
mooie review misschien handig om te weten wat je hiervoor heb gehad.
dat was mischien inderdaad handig geweest, ben echter in de afgelopen 2 maanden 4x geswitched, in chronologische volgorde:
HTC legend (overclock >806mhz en cyanogenmod)
HTC sensation
iphone 3G (was prachtig, maar niet snel genoeg)
en daarna dus een 4s
Leuk dat je tevreden bent met de 4s. Je zult echter in nog hogere sferen belanden als het moment ooit aankomt dat de 4s te jailbreaken valt. Op dit moment is dat nog niet het geval en ik denk dat het er niet van zal komen want die 4s is volgens mij juist uitgebracht om niet te kunnen jailbreaken ;) anders wat het allang gebeurd en aangezien de ontwikkelaars die zich hiermee bezighouden nu hulp buitenaf vragen (crash logs) lijkt het me een onmogelijke opgave geworden. Momenteel worden crash logs opgeslagen en ongezien (de gebruiker weet hier niets van) via iTunes naar Apple servers gestuurd en worden ze door die comex ontwikkelaar, die ze kortgeleden een baan hebben aangeboden, geanalyseerd en gepatched waardoor een iedere mogelijke jailbreak steeds wordt afgeslagen.
Wil je dus een echte iphone ervaring, pak dan een iphone 4 32GB, geheel customizable (omdat hij te jailbreaken is door de A4 chip, vergelijk het met rooten van een android toestel) en snel zat.

[Reactie gewijzigd door danda op 30 november 2011 19:18]

Ik heb een iPhone 4 32GB, niet gejailbreakt. In het verleden m'n 3G en 3Gs gejailbreakt, maar vind het niet meer nodig.

Ik snap dat sommigen het willen, maar om nou te zeggen dat je in 'hogere sferen beland', is een aanname. Ik heb blij uitermate tevreden met de gebruikservaring die een iPhone 4 op iOS 5 biedt.
Pulp Fiction referentie in een iPhone 4S review, hoe krijg je het voor elkaar :D
ik heb pulp fiction nog nooit gezien, zou je me kunnen uitleggen welk stuk je bedoelt?