Patriot Pyro 120GB Review

A2I 27 november 2011, laatste update op 27 november 2011, 1.665 views

Patriot Pyro 120GB

Pluspunten

• Makkelijke te installeren.
  • Snel, Sneller, snelst (Snel Pyro dus)
  • Goede prijs.

Minpunten

• Misschien brackets erbij nuttig.

Ik was opzoek naar een goedkoop Raid-0 SSD setup, waarbij mijn oog viel op de Pyro SSD SATA III van Patriot.
De verpakkings doos lijkt alsof je een DVD'tje koopt hierin bevind zich natuurlijk een SSD 120Gb in mijn geval dus 2x in de doos zit een korte handleiding engels waarbij ze kort de installatie bij Computer sytemen weergeven, en installatie bij notebooks in stappen.

Daarnaast nog een layout plaatje voor Power Segment Pinout, en Signal Segment Pinout, voor de geeks / techneuten erg handig waarschijnlijk voor het thuisgebruik toch een leuk plaatje maar chineesch onbegrijpelijk.

Ik wil me hier vooral beperken op de uitslagen van de benchmarks, omdat het overal wel omschreven / te vinden is maar nu gekocht en wel hier bij Tweakers een voorbeeld van Raid0 setup.

IK ben bij het testen vooral er achter gekomen dat de results het best bij elkaar liggen met een alignment van 1024K zoals bij de AS-SSD Benchmark tool je dit ziet.

Met de standaart windows7 alignment schoten de benchmarks met 100 - 200 Punten verschil uiteen puinhoop dus... Qua benchmark.
Met een alignment van 1024K werden de verschillen niet veel groter dan 20-30 in score, en blijft de test qua score dus stabieler als uitslag genoteerd.

Ook zie je dat ik gebruik maak van het nieuwe FM1 socket segment met A75 Chipset.

AMD Hudson-2 SATA RAID/AHCI Controller.

De computer is verder connected met 1Gbit Lan en internet word met 10Mbit/sec Up en 120Mbit/s Down gelinked.

evt andere afwijkende constateringen worden toegevoegd bvd.

Heb jij ook een Patriot Pyro 120GB?

Hoe betrouwbaar is de SSD? Aangezien de SSD een Sandforce controller heeft, lijkt mij dat de SSD vrij onbetrouwbaar is.
Ik heb er inmiddels 3 in gebruik zonder problemen. :*)