Specificaties 5.1-set met een totaal vermogen van 48 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech X-530 Review

Bart_K 30 november 2011, laatste update op 30 november 2011, 925 views

Logitech X-530

Pluspunten

• Bass regelaar
  • Vormgeving
  • Goede bass

Minpunten

• Kabels kort
  • Bij zacht gedraaid stoort een radiozender
  • Trilt door

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 4
Featureset
De set heeft 2 linksvoor speakers, een middenspeaker en 2 achterzijde speakers. Er zit een bassbox (sub woofer) bij. Er zit geen afstandsbediening bij maar dat is ook niet echt nodig ivm het feit dat deze set bedoeld is voor een pc/laptop. Het vermogen is goed genoeg thuis gebruik. Echter zijn er betere sets (ook van logitech).

Bouwkwaliteit en afwerking
De kwaliteit is goed naar mijn mening. Ik heb nog geen enkele problemen gehad met de speakers. Wat me wel opgevallen is, is dat wanneer ik het geluid zacht zet (via de volume knop op de hoofdspeaker) dat ik dan een radio zender hoor. Dat is vrij gemakkelijk op te lossen door het geluid van je pc zachter te zetten en het geluid op de speaker hoger.

Vormgeving
Ik vind de speakers zeer mooi. De bass box ook maar die staat bij mij onder het bureau dus dat valt niet echt op. De ronde vormen van de speakers maken ze erg "clean en strak" uitziend. Het is alleen jammer dat het stoffen gedeelte op de speakers moeilijk afwasbaar is. Er komt nogal snel stof in te hangen.

Geluids- kwaliteit muziek & Geluids- kwaliteit films / games & Midden en hoge tonenweergave
De kwaliteit van de speakers is in mijn ogen (oren ;) ) goed.

Basweergave
De bassweergave is goed, het heeft alleen een nadeel dat het erg door trilt. Dat is nogal rot als je in een huis woont waar meerdere mensen wonen die niet willen mee genieten met jou muziek of wanneer de buren aan jou huis zitten vast geplakt. Gelukkig zit daarvoor aan de achterkant een bassregelaar. Alleen heb je dan natuurlijk ook maar minder bass.

De prijs vond ik heel redelijk omdat ik graag een goedkope set wou met toch enige kwaliteit. Als je voor een betere wilt gaan dan zou ik voor de Z serie gaan. Maar dat merk je dan ook wel meteen aan de prijs.

Surround?
Ik heb de speakers niet 5:1 surround maar 2:1 surround. Dit heb ik gedaan omdat bij een cd of spel wat niet surround is opgenomen de achterste en midden speakers het niet doen. Nu heb ik uit alle 5 de speakers mooi geluid.

Heb jij ook een Logitech X-530?