Specificaties Radiogestuurde muis en 1.200dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech LX7 Optical Cordless Mouse Review

sranan 12 juni 2008, 2.174 views

Logitech LX7 Optical Cordless Mouse

Pluspunten

• geen draad
  • 2 handig gebruik door symmetrische bouw
  • lichtgewicht
  • kortom een muis die doet wat een muis hoort te doen.
  • [update dec 2007: minimaal accuverbruik]

Minpunten

• Het scrollwiel met 3 standen is erg wennen

In mijn zoektocht naar een waardig opvolger van de Logitech Cordless Optical Mouse viel mij op, dat het niet eenvoudig is een muis te vinden die aan 2 voor mij belangrijke voorwaarden vodoet:
- geschikt voor links & rechtshandigen
- geen snoer

De Logitech LX7 had ik al eerder gezien, maar op basis van de website en de dichte verpakking kreeg ik niet direct antwoord op de vraag of het beestje ook voor linkshandig gebruik geschikt zou zijn.

Maar ook hier is Google je beste vriend en zo vond ik op diverse engelstalige sites nadrukkelijk de 2-handigheid als USP vermeld.

Eveneens de moeite van het vermelden waard is, dat deze muis ook geschikt is voor kleiner handen ( kinderen!) . Met L x B van 12 x 5 cm is de LX-7 smaller dan bijvoorbeeld de Logitech M-S48 en MX-310.

Voor dagelijkse office werkzaamheden, surfen en mailen is deze muis zonder meer geschikt. Gamen met een draadloze muis is niet optimaal en deze muis is daarop geen uitzondering. Al moet gezegd worden, dat deze draadloze muis minder slecht in Q3-achtige shooters is dan de eerder genoemde Cordless Optical.

Het batterijgebruik valt me tot op heden erg mee, maar dat kan ook komen omdat ik er nieuwe oplaadbare 2500mAh in heb zitten.

Overigens worden niet alle knoppen en wielmogelijkheden benut, maar dat komt mede door het aantal en soort applicaties dat ik gebruik.

~[update dec 2007:] na 4 mnd bijna-dagelijks gebruik gaat nu "eindelijk" de low-battery indicator branden. Indrukwekkend hoelang een setje 2500mAh meegaat !

~[update mei 2008:] Ben nog steeds tevreden met muis, minder tevreden met de drivers (versie 4.40). Exacte oorzaak kan ik niet achterhalen, maar de ik heb nu al enkele keren de muisdriver opnieuw moeten installeren, omdat de extra functies niet meer werken.

~[update juni 2008:] De lokale hardware dealer heeft de LX7 nu in de exit hoek liggen. Heb nu voor weinig een 2e exemplaar aangeschaft. Deze doet het perfect aan een Ubuntu laptop. Ook belangrijk te weten is dat de 2 muizen elkaar niet storen.

Heb jij ook een Logitech LX7 Optical Cordless Mouse?

misschien kan je er een foto van posten? zodat we niet hoeven te googlen?
Een negatieve eigenschap is het scrollwiel met 3 standen, wat bedoel je hiermee?