Specificaties DLNA -support, WiFi - Bekijk alle specificaties

Xtreamer Prodigy Review

illie639 28 november 2011, laatste update op 28 november 2011, 8.370 views

Xtreamer Prodigy

Pluspunten

• Uitgebreide functieset.
  • Ziet er mooi uit.
  • Helder beeld
  • Stil

Minpunten

• Product lijkt niet af te zijn.
  • Slecht bruikbaar met alleen een afstandsbediening.
  • Android is maar beperkt bruikbaar.
  • Browser erg traag.

Geluidskwaliteit Score: 4
De Prodigy uit deze review heeft firmware versie 3.0.0

De basisfeatures, zoals het toevoegen van netwerk shares, afspelen van diverse media gaat eenvoudig.
Het plaatsen en formatteren van een HDD gaat ook snel en zonder problemen. Alle opgegeven aansluitingen zijn aanwezig,
Lastiger wordt het als je wat meer wilt.

Zoeken en navigeren:
Om te kunnen zoeken heb ik eerst de taal aan moeten passen, omdat deze op Koreaans stond.Zelfs na het aanpassen van de taal blijven er op het scherm, in het Android gedeelte) Koreaanse tekens staan.
Navigatie met de afstandsbediening is wat lastig, zeker in het Android (2.2.1) gedeelte. Het extra toetsenbordje was daar een echt pluspunt / een vereiste.

Android
Tegenvaller zijn de beschikbare applicaties in de AndroidPit Market. Als je applicaties wilt installeren die niet in deze market staan (zoals spotify, wordfeud) dan lukt dat niet. Applicaties ophalen in de gewone market gaat niet omdat deze Xtreamer unsupported is.
De standaard browser in Android is erg traag. Valt niet mee te werken.

Toetsenbord.
Het toetsenbord wat er in deze pre-order bij zat heeft een prima formaat, het trackpad is wat gevoelig en als je op Enter duwt veranderd de locatie van de cursor waardoor je soms op iets anders klikt. Verder is het toetsenbord niet heel erg precies bij het typen. Als ik Tweakers intype staat er iets van: wweakers.

Afstandsbediening: Naar mijn mening te groot met teveel / dubbele features die je waarschijnlijk nooit gebruikt. REC bijvorbeeld.

Er is geen webinterface zoals bij bijvoorbeeld de Sidewinder. Er is wel een interface waarmee je een Torrentclient kunt aansturen: http://~[ip of naam]/unicgi/ Bij mij bleef hij rebooten als ik een Torrent download en een film kijk tegelijk.

Hieronder heb ik de beloofde mogelijkheden van hun website vergeleken met mijn Prodigy:
Wifi: op de site staat internal, dat hebben ze aangepast, dat is een external geworden. Werkt prima, maar kost je een van de twee USB aansluitingen.
3D: heb ik niet kunnen testen, maar gezien de reacties werkt dat onderdeel prima.
HTML 5: in browser gedeeltelijk ondersteund
Flash support: Niet ondersteund in de standaard browser, ook niet in de standaard Android browser.
Grooveshark: In Android
PHP: Niet gecontroleerd
Megavideo: Niet gevonden, niet in de standaard apps, niet in de Market.
Facebook: met de browser beschikbaar.
Free DDDNS: Volgens mij alleen beschikbaar met de webinterface (Alleen is die niet beschikbaar)
Search en Recently played files: Worden gevuld. Werkt dus.
SQL lite: Volgens mij aanwezig, ik kwam wat SQL lite files tegen.
Last.FM: Niet getest, moest daar een account voor aanmaken.
Pandora: Niet te installeren, telefoon is unsupported in de Android market, In de MarketPit (de Android marktet versie die de Prodigy gebruikt) is hij niet aanwezig.
Youtube XL: werkt
Flickr, Picasa: Staan erop, kunt er alleen weinig mee, kunt niet inloggen, wel foto's bekijken, maar niet met je eigen account.
DI. FM, Shoutcast, Sky.fm, Soma.fm: niet beschikbaar in de Market, of MArketPit of als standaard app. Misschien wel via hun websites.

Al met al heeft de Prodigy potentie, maar deze versie is nog niet af. Ik hoop dat er snel een nieuwe firmware komt.

Edit: webinterface, vergelijking met specs van de xtreamer site.

• Linksys NMH-300
  • Linksys e2000

Heb jij ook een Xtreamer Prodigy?

Na de logo en zodra ik het hoofdmenu zie duurt het een tijdje voordat hij de harddisk "herkent". Het harddisk logotje blijft uit en na ongeveer een halve minuut brand hij en kan ik door het menu heen scrollen. Hebben jullie eenzelfde ervaring. Harddisk is geformateerd op een PC, niet in de prodigy - kan dit invloed hebben?

@Pt0x, Welke sharenaam gebruik je om de prodigy te benaderen (Dus wat is je volledige UNC link)? Ik kan er allen bij via My network places > Workgroup etc, maar heb dan alleen read only access.
Dat laatste heeft geen invloed volgens mij. Bij mij heeft hij evenveel tijd nodig en die is geformatteerd in de Prodigy.
Even een korte samenvatting van mijn eerste ervaring met de prodigy. Out-of-the-box streamt het apparaat mijn video bestanden (voornamelijk mkv's) probleemloos. Echter bij het afspelen van 3D bluray iso schokte het enorm. Nu was mijn netwerk effectief 100Mbps, maar dat zou theoretisch moeten werken. Na de upgrade naar 1Gbps kan ik nu ook deze blurays streamen zonder schokken.

De eerste avond is de player 3x gechashed, dus stabiel is het (nog) niet. Ik hoop dat Xtreamer op korte termijn een stabiele FW uitbrengt.
Bedankt voor je review. Hij komt precies op tijd :) Ben net met een vergelijking bezig tussen diverse mediaplayers en dit leek mij de ideale. Had al wel zo'n gevoel dat het een beetje en "hobby-project" is van een klein bedrijf, maw dat niet er nog een hoop bugs in zitten. Dat klopt dus wel helaas. Ik ga toch maar voor de WD TV Live Hub.
Mooi om te zien dat deze ook te verkrijgen is. Maar van een mediaplayer wil je natuurlijk graag weten hoe de mediaplay-functionaliteit is. Ik las van een andere Android mediaplayer b.v. dat de beeldkwaliteit magertjes was. Hoe zit het met het video en audio deel? Makkelijk te bedienen? Goede jukebox met het automatisch ophalen van info en plaatjes van het internet?
Video afspelen werkt best goed. Je navigeert naar een file en hij speelt hem af. Vooruitspoelen werkt soepel (ook via WIFI), beeld en geluid zijn goed. Je kunt media vanuit Android afspelen of vanuit de standaard omgeving. Als ik goed kijk lijkt het beeld in de Android speler iets minder te zijn, maar zeker niet magertjes.
Audio: speelt in iedergeval FLAC, AAC en Mp3 af. De speler is erg basic en lastig te bedienen. In Android zit ook een speler. Ik heb geen Jukebox functionaliteit kunnen vinden en het is mij niet gelukt om afbeeldingen te downloaden.
Ook ik zat te denken aan de Xtreamer Prodigy, maar zoals verwacht levert Xtreamer weer een half product af. Bij de allereerste Xtreamer duurde het ongeveer een half jaar voordat het redelijk stabiel draaide.

Misschien dat ik dus nog maar een half jaar wacht of anders voor de nieuwe Xtreamer Sidewinder ga. Wil het voornamelijk hebben voor het gigabit LAN ivm het overzetten van films. Hoef ik de speler en voeding niet steeds te verhuizen als ik de HDD wil vullen

De Prodigy kand an wel (als het goed is) 3D content afspelen, maar zie voorlopig nog geen 3D in mijn huis staan :)
@Macron:
Waarom geen Eminent 7285?
Ik heb er eentje thuis staan:
Mooi ding, zit in alu-behuizing, standaard draadloos, gigabit lan-poort
Speelt alle filmformaten af die ik hem tot nu toe heb gevoerd.

Ik speel er geen muziek mee af, over die functionaliteit kan ik niet oordelen.
ik heb een vraag voor een ieder die het weet:
Wij hebben een philips tv met 3d max (= active 3d) ondersteuning. Deze player ondersteund real-D (= pasive 3d).

Mijn vraag is; stel, ik download een 3d film, kan ik die dan ook in 3d via de xtreamer prodigy op mijn philips tv kijken? Ik ben bang dat ik het antwoord wel weet maar vraag het toch even voor de zekerheid.

Alvast bedankt voor een eventueel antwoord!
Hallo Dons Simonus,

Wij hebben een Philips HD- 3D TV, de 40PFL9705, en ik kan bevestigen dat de Xtreamer Prodigy PERFECT FULL-HD-3D afspeelt. Aangesloten op HDMI-3 ingang, en geluid gaat via HDMI-ARC (1) terug naar de HTS9520 van Philips.

Je moet wel zorgen dat het BD-lite menu uit staat, en je krijgt geen bluray menu structuur te zien. Hij speelt gewoon meteen de film in 3D af, Brilletjes op en genieten maar.

Ik heb ook nog geen enkel probleem gezien met Harde schijven, zowel niet met de interne als USB schijf. Ik heb de prodigy nog NIET aan het netwerk hangen, misschien daarom wel minder problemen?

succes, dit is vooralsnog de ENIGE 3D speler die echt werkt. Als firmware beter wordt, kan het alleen maar nog beter gaan werken.

HeJa66
De review is een beetje matig. Maar misschien heb je zoals ik weinig tijd :)
een kleine aanvulling van mij.

Vandaag heb ik hem zelf ook binnen gekregen (helaas zonder toetsenbord)

Ik ben er zeer tevreden mee, de taalinstellingen stond overigens op Engels en op wat vreemde verwoordingen na is Nederlands ook goed te doen. Ik gebruik de WiFi antenne niet, maar die zit er netjes bij, ook de afstandsbediening is gewoon goed. Zoals je aangeeft wat veel en overbodige knopjes. maar wie weet wat ze in de toekomst doen bij Xtreamer.

Ik heb een 2TB harddisk van samsung gekocht voor in het apparaat (HD204UI) en moet zeggen. Na de schijf te hebben geformatteerd met de Xtreamer werkt deze gewoon top.
Ook als NAS word het apparaat herkent en als je via UNC naar de Xtreamer browsed werkt alles gewoon zoals het moet. Netwerk snelheid via gigabit LAN nog niet kunnen testen. Wel is het jammer dat je de ACT ledjes van de LAN-poort niet kan uitschakelen. dit stoort misschien als je een film kijkt in een donkere kamer. Wel is het mooi dat de blauwe rand om de volume/aan-uitknop kan dimmen met de afstandsbediening. deze optie heeft een eigen knop!

Het apparaat is passief gekoeld en heeft enorm veel aansluitmogelijkheden.
waaronder USB 3.0 (B) kabel is meegeleverd. ook een HDMI kabeltje (1.4) zit er bij.
Mooi is dat er op dit apparaat zowel digital coax als optisch audio aangesloten kan worden. Veel apparaten hebben dat niet.

De software is niet helemaal geweldig, ook Android (2.2.1 trouwens) is niet echt af. maar voor een nieuw apparaat is alles tiptop in-orde. Als je kijkt naar de SW2 van Xtreamer bijvoorbeeld. die heeft in korte tijd veel bugfixes gehad. Ik verwacht dan ook niet anders met de Prodigy. Ik heb overigens weinig problemen gehad. alleen het opstarten duurt langer omdat Android ook gelijk op de achtergrond opstart. Dit had van mij niet gehoeven.
Ik heb de Prodigy sinds twee dagen en ben tot nu tevreden ( gekoppeld aan mijn 3D Philips 55plf7606)

Alle 3D bestanden die ik heb speelt hij prima af ( BD-iso, X264 half SBS ). Echte BD iso ( ik moet wel soms de menu's uitzetten van de BD...ligt aan format van de BD ) gaan automatisch en mijn TV schakelt prima naar 3D. Voor de half SBS bestanden moeten je even je Prodigy opdracht geven dat het om 3D gaat en voila.Ondertitels in 3D ook geen probleem.

Er zijn nog wel wat puntjes in menu afhandeling, nog geen moviejukebox etc maar die worden vast wel opgelost in de komende firmware upgrades.
Android apps heb ik nog niet zo getest omdat het mij ging om de 3D afspeelmogelijkheden.

[Reactie gewijzigd door g7142h01 op 21 november 2011 17:20]

Ah mooi, 3D gaat dus goed. Hoe zit het met full SBS x264 films? Deze zijn er niet zo veel (naar mijn gevoel), maar leveren wel de optimale resolutie. Ik zit al een tijdje te twijfelen of ik deze speler zal aanschaffen, gezien mijn eerste generatie Atom 330 htpc full SBS films niet gaat trekken (hardware acceleratie van nVidia is gelimiteerd op 2048x2048 :( )
Ik heb ook een 7606 philips in combinatie met de Prodigy. Maar hoe moet ik nu half SBS afspelen op de 7606? Ik krijg dat niet voor elkaar.
Ik zal eens zoeken naar een full SBS x264.

[Reactie gewijzigd door g7142h01 op 22 november 2011 08:06]