Specificaties 15,6" (1366x768), 320GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus X53E-SX106V Review

AdB 18 november 2011, laatste update op 18 november 2011, 822 views

Asus X53E-SX106V

Pluspunten

• stil, lange accuduur, met SSD super snel

Minpunten

• uitzoeken van de juiste drivers op Asus site, bij evt. schone install
  • ietwat harde klikken van de pad knoppen
  • Geluid uit de boxen is erg slecht een badkamer-radio klinkt beter

Ik wilde eigenlijk voor de laptop in de BestBuy guide van okt gaan, maar die was inmiddels al uitverkocht / behoorlijk in prijs gestegen. Dus is dit 'm geworden. In grote lijnen zelfde laptop, alleen de GPU is wat minder en geen USB 3.0.
Ik was met name op zoek naar een stille laptop met lange accuduur. De laptop is echt heerlijk stil, een van de stilste die ik ooit ben tegengekomen. De accuduur is super, met gemak haal je de 5 uur en als je wilt kun je 'm wel wat verder krijgen met wat tweaks.
Het scherm: ach ik had graag 1600*900 gehad, maar was niet bereid er 200 piek extra voor neer te leggen. Dan kom je dus automatisch op de 1366*768 uit. Wat mij betreft goed genoeg. Wat betreft het scherm: De kijkhoeken van opzij zijn prima. De kijkhoeken van boven / beneden komen wat nauwer.
Voor diegene die twijfelt tussen 13 inch en 15,6: wij hebben beide en eigenlijk pakken we nu liever deze voor op de bank. Als je ermee rond moet lopen is het natuurlijk een ander verhaal.

De opstarttijd met de geinstalleerde HD was 1 min en 15 sec.. Ik heb er gelijk een SSD ingeschroeft (Crucial M4). Wat een verschil! Opstarten vanuit uit stand is nu binnen de 20 sec!
Alleen vanuit slaaptoestand valt het nog wat tegen, toch ook zo'n 15 sec.
Niettemin is het wel een aanrader om een SSD in een laptop te schroeven. Met de oude HD was het een OK laptop, maar niet bijster snel. Nu is het echt een ander ding. Ik was eigenlijk op zoek naar een Ultrabook, maar ik vond die dingen wat boven het budget. Nu heb ik voor 600 piek nagenoeg dezelfde prestaties, alleen niet de looks. Dus al die mensen die gaan voor een dikke CPU, vooral doen......... maar vergeet niet wat de echte bottleneck is en dat is waarschijnlijk je HD.
De laptop is echt een aanrader!

Heb jij ook een Asus X53E-SX106V?

Leuke review en goede tips! (de hd in meeste laptops zijn idd de bottleneck)

Echter mis ik toch een paar essentiŽle onderdelen van een goede review, zoals foto's, benchmarks en andere metingen. Als je die zou toevoegen zal dat de scoren vast goed opkrikken :)