Logitech Cordless Desktop S 530 Laser for Mac Review

RdeV 9 februari 2008, 633 views

Logitech Cordless Desktop S 530 Laser for Mac

Pluspunten

• Fijn toetsenbord - mooie aanslag, mooi design
  • Uitstekende muis - erg precies
  • Prima werking onder Linux, ondanks de "Mac only" certificatie

Minpunten

• Drivers bestaan niet voor andere platformen

Nu een week in gebruik in combinatie met Ubuntu 7.04 Linux. Omdat Linux van zichzelf prima keyboard mappings heeft, en mouse accelerator functies, is een driver natuurlijk niet nodig. Maar: de knoppen op de muis kan ik niet mappen, dus die doen het niet. Maar dat zou de enige opmerking zijn, de drivers zijn echt enkel beschikbaar voor Mac.

Maar daar laat een Linux gebruiker zich niet door afschrikken. Ook denk ik dat die toetsen redelijk gestandaardiseerd zijn. De Apple toets is gewoon de "super", dus onder Windows is dat de Start-toets.

De muis is zonder meer een van de fijnste die ik ooit in mijn handen heb gehad. Meestal waren dat goedkopere meuk meuzen, maar deze doet het fijn, prima in gewicht (niet te licht, niet te zwaar). En meest belangrijk: hij doet het werkelijk op alle oppervlaktes. Op zwart, op de huid van hand, overal op. Het enige is natuurlijk je moet hem uitzetten om de batterij te sparen. Iets wat trouwens op het keyboard niet kan.

De keyboard is ook erg fijn. Typt heerlijk en mijn foutmarge bij typen is gering. Enkel de "Insert" button ontbreekt - dus dat leek even lastig bij het werken in een terminal. Maar de insert zit gemapped op de Help toets. En die zit gewoon in de buurt waar je hem verwacht (bij de home/end). Enige minpuntje zou zijn dat de capslock reminder (lampje) niet aanwezig is. Maar ach - merk je snel genoeg.

Verder kan ik er niet zoveel over zeggen na een week - dus geen idee hoe lang de batterijen het houden, etc. Maar het aller belangrijkste voor mij is de werking onder Linux, die dus gewoon prima is ondanks dat het een "Mac only" board zou moeten zijn.

Update, vanwege aanschaf Mac plus Apple Wireless Keyboard en Wireless Mighty Mouse, niet meer in gebruik.

Heb jij ook een Logitech Cordless Desktop S 530 Laser for Mac?

Wat interessant!

Het betreft hier dus een toetsenbord en muis die samen met Apple computers worden meegeleverd? Dit is heel interessante info. Ik heb het namelijk zelf ook al overwogen. Jammer dat ik er toen niet voor gekozen heb! Wel interessant dat je het risico hebt genomen! Nu ik weet dat de hele zaak gewoon werkt ga ik bij mijn volgende ook over.