Sharkoon Rebel 9 Value Edition Zwart Review

Maleficen 31 december 2007, laatste update op 13 mei 2010, 4.417 views

Sharkoon Rebel 9 Value Edition Zwart

Pluspunten

• ruim
  • mooi
  • simpel
  • goedkoop
  • modbaarheid
  • koeling

Minpunten

• het HDD ledje is rood ! (liever blauw)

De Sharkoon Rebel 9 Value Edition.

Ik was al een tijdje op zoek naar een niet al te grote en goed zelf in te delen kast. Had eerst een Cooler Master Stacker, maar die vond ik te groot, daarna een Cooler Master Centurion, maar die is gewoon onhandig !

Uiteindelijk kwam ik deze tegen en was gelijk verliefd !

Simpel Design, je kunt er alles in kwijt en indelen zoals je zelf wilt.
De gehele voorkant, bestaande uit 9 bays, is geheel of in delen te verwijderen.
Zelfs het naamplaatje (so much for naamsbekendheid ;) ).

Heeft geen rammelende plastic montage systeem, zoals bij de centurion en de stacker, gewoon ouderwets met schroeven, lekker vast !

Geen/weinig scherpe randen.
Aan allebeide kanten van de bays genoeg ruimte om je kabels weg te werken.

Wordt geleverd met 4 sets 3,5" to 5,25" adapters, voldoende schroeven, 220mm fan in sidepanel en een 120mm LED fan met montage frame.

(fotootje uiteindelijk resultaat) ;) (toegevoegd 3x antec tri-cool 120mm LED blauw (3,50 p/st) )
(fotootje Binnenkant, accesoires, sidepanel met fan)

Edit:

Inmiddels heb ik met wat zelf gemaakte "rekjes" er 8 HDD's in zitten :D

Heb jij ook een Sharkoon Rebel 9 Value Edition Zwart?

Damn ... en dat voor maar 45 euro ! Hoe effectief & stil is die 25cm fan ? En hoe zit het met scherpe metalen randjes aan de binnenkant ?

Edit: en je temps, lekker laag zeker ?

[Reactie gewijzigd door SKiLLa op 22 juli 2007 12:24]

geen, weinig scherpe randjes, die 250mm die hoor je bijna niet ! (behalve die fancontroller, die op alarm slaat omdat die fan te weinig toeren maakt :)

edit:

temps moet ik nog ff testen, moet em nog eens flink belasten ;) tot nu toe zijn die goed, alles onder de 45 gr

[Reactie gewijzigd door Maleficen op 22 juli 2007 12:28]

ik heb de Revenge versie ook met een 25cm side fan en geloof me temps liggen rond de 24graden (hd,vidcard etc) cpu die zit rond de 32 graden
Revenge en Rebel 9 zijn goede kasten, alleen ze zijn een beetje minder stevig..
t'is stevig genoeg, beter dan zo'n xitac geval die ik ook ooit heb gehad.
Ik heb hem ook, maar ik vond dat de 25 cm fan (die niet eens 25 cm is) wat te veel lawaai maken en heb hem met zo'n zalman frontpaneltje op 5 volt gezet en nu is hij lekker stil.
Ook de 12 cm fan aan de voorkant viel me tegen, hij schraapte steeds langs de kant maar toen de oneffenheden weggeschuurd waren maakte hij nog steeds veel lawaai en heb ik hem maar vervangen door een betere. Verder vind ik het een prima kast, wel wat minder stevig maar daar is de prijs dan ook wel naar.

Maar heb je dat schuim aan de binnenkant van die bayplaatjes weggehaald want daar komt wel veel licht uit

[Reactie gewijzigd door Souclrusher op 22 juli 2007 14:48]

verrek, 22cm ! ik ben opgelicht ! ;)

schuim zit er nog in, das in nachtmodus gefotografeerd :)

Met de fancontroller loopt de 22cm fan op 480 toeren, maar op vol vermogen maakt het qua geluid niet errug veel uit.

Het tevens nog geen geschraap gehoord, maar die 120mm zit er ook niet meer in. (3x antec tri-cool)
Hoe heb je trouwens die 2e fan erbij gekregen, heb je nog zo'n houdertje?
4 ikea hoekjes (plastic) gemod :) (zie tweede plaatje, bij achterste hoek, onderste fan !)

originele fanhouder heb ik in de coolermaster centurion gestoken ;)

[Reactie gewijzigd door Maleficen op 28 juli 2007 22:16]

ah zo, ik dacht al, bij die originele houder kun je volgens mij net niet of net wel een hd erachter plaatsen... ga ik nu ff uitzoeken (mijn pc is toch weer eens kapot :( ).
Ik zie trouwens dat je het ook van de sidefan hebt aangepast :P .
de hdd's passen net achter het montage frame (in de centurion), maar ook wel in de sharkoon.

yep, die heb ik 3cm ingekort (van 25 naar 22cm :) )
wonderbaarlijk nog geen kommentaar over die blikschaar ... ;)
Voor die prijs is het een knappe kast. Nette review ook trouwens. ;)
je kan de thermaltake icage kopen en zo nodig de fan vervangen...
-edit, nvm-

[Reactie gewijzigd door gijsiej op 2 maart 2009 22:32]