ICIDU Wireless PCI-E Card 150N Review

nozem 10 november 2011, laatste update op 13 november 2011, 1.562 views

ICIDU Wireless PCI-E Card 150N

Pluspunten

• goedkoop
  • eenvoudig in gebruik te nemen

Minpunten

• nog geen kunnen ontdekken

Even een korte review voor mensen die geen uitgebreide beoordeling hoeven te zien, maar zich gewoon afvragen: werkt dat nou, zo'n goedkoop ding? Het antwoord is: ja!

Aanleiding:
Mijn zo-goedkoop-mogelijk-zelfbouw-pc zat nog geen WiFi. Aangezien ik geen kabels door het huis wilde trekken, moest er dus een WiFi adapter / kaartje komen. Van hetzelfde merk als dit kaartje, was er ook een USB-stick te krijgen voor dezelfde prijs (bij de MyCom althans). Hoewel die het voordeel heeft dat hij m.b.v. een kabeltje op een betere plek kan worden gehangen, had ik een robuuster gevoel bij een ingebouwd kaartje. En bovendien kon ik het PCI-e -slot wel missen en de USB-poort kan ik nog voor veel andere dingen gebruiken.

Installatie
In het doosje zat behalve het kaartje nog een kleine antenne (~10cm) en een installatie cd-rom. Ik had het kaartje ingebouwd voordat ik Windows7 ging installeren en de cd-rom heb ik in het geheel niet nodig gehad. Zonder opmerkingen te maken over de hardware, vroeg Windows welk draadloos netwerk van mij was. Helemaal mooi dus!

Bereik
Hier kan ik alleen een oordeel vanuit de huidige opstelling van mijn PC en draadloze modem geven.
ik heb het Tele2 modem DV-2020. Deze staat in een meterkast met een houten deur. De meterkast staat naast de trap richting de eerste verdieping. Aan de andere kant van de muur waar de trap eindigt staat mijn PC. de afstand in rechte lijn is zo'n 5 meter denk ik en er zitten dus een binnenmuur en houten deur tussen.
Een behoorlijk optimale situatie dus. De verbinding is tot nu toe altijd prima: Het maximale aantal streepjes en soms eentje lager. Maar ik heb tot op heden geen verbindingsproblemen of snelheidsverlies ervaren.

Voor mijn situatie een prima kaartje voor zijn geld. Maar ik gebruik hem wel in 'ideale omstandigheden'.

Heb jij ook een ICIDU Wireless PCI-E Card 150N?

Ik vind het wel frappant dat je via wireless N verbinding maakt met de DV-201AMR, welke B en G ondersteunt, maar geen N.
Jammer genoeg geen benchmarks en/of foto's, dus 2 sterren.
Dat zegt hij toch nergens...?
I stand corrected. BIj het schrijven van de review Googelde ik even de 'standaard TELE2 modem'. Ik blijk echter de DV-2020 in mijn bezit te hebben. Het is aangepast in de review, dank voor de opmerkzaamheid
wat maakt die 150n uit, ik zag er ook een van 300n en eentje van 600n. maakt dit enig verschil in snelheid ofzo.
toevallig ooit meegemaakt dat de netwerkkaart soms geen verbinding meer kan maken met de router tot de router wordt gereset, terwijl andere netwerkkaarten nog wel verbinding kunnen maken?
Ik kan niet alles bevestigen wat je noemt, maar ik heb wel zo nu en dan last van een instabiele verbinding, ja. Router resetten leek hier niet te helpen en het ontbreek mij aan wifi-apparaten om te controleren of het aan het kaartje ligt of aan de router/provider.
Het geheel is echter niet zo storend dat ik het verder ben gaan onderzoeken.
ok, bedankt voor de reactie