Creative Zen Stone 1GB Zwart Review

Private_Bug 16 juli 2007, laatste update op 16 juli 2007, 2.779 views

Creative Zen Stone 1GB Zwart

Pluspunten

• klein en licht
  • eenvoudig te gebruiken
  • goede kwaliteit
  • 50% goedkoper als iPod Shuffle

Minpunten

• tijdens het opladen geen afspeel mogelijkheden
  • standaard firmware is buggy (in linux)

In den beginnen...
Ik heb twee jaar lang een iPod Nano gebruikt die een keer stuk is gegaan onder garantie en een keer niet onder garantie...
Vermits ik op deze nano meestal gewoon op shuffle drukte en nooit naar het scherm keek, dacht ik meteen als opvolger aan de iPod Shuffle. (80§)
Maar omdat ik nu Ubuntu gebruik en de iPod vooral bedoeld is voor iTunes, zocht ik naar een alternatief.

En toen was er Stone...
Deze Zen van Creative heeft ook 1GB opslag en is even klein en eenvoudig als de iPod Shuffle maar is wel de helft goedkoper!
Eenmaal ik het Led-systeem door had was er niets meer aan.
Wel had ik de 1ste keer toen ik het op Linux aansloot een probleem met het afkoppelen maar na de firmware te hebben geŁpgrade mbv windows was dit verholpen.

De Stone werkt met een niet uitneembare lithium baterij maar dit geeft geen problemen omdat het makkelijk de beloofde 10 uur speeltijd behaald.
De bijgeleverde oordoppen voldoen aan de verwachtingen, ze zitten comfortabel maar zijn van mindere kwaliteit.
Net zoals met de meeste mp3's kan je de muziek er gewoon op copiŽren met je filemanager en tevens gebruiken als draagbare hardeschijf.

Hiermee durf ik te beweren dat de iPod Shufle een alternatief wordt voor de Zen Stone, en niet andersom...

Heb jij ook een Creative Zen Stone 1GB Zwart?

Inderdaad geweldig apparaatje. Heb hem zelf ook, maar begin nu na jarenlang 1GB spelers te hebben gehad toch wel wel moeite te krijgen met de beperkte hoeveelheid opslag. Ben nu van plan om weer een Creative Zen Stone te halen maar dan met meer geheugen.
Ik vind het persoonlijk een pluspunt dat er geen beeldscherm in zit. Deze worden bij mij toch alleen maar vies en gebruiken ook nog extra stroom, terwijl ik het totaal niet mis.
Ik heb 1 jaar een stone van 1gb gehaald. net 2 dagen voordat ie officieel uitkwam had dixons hem al in de vitrine staan. Ik was natuurlijk al van op de hoogte en was al enige tijd op het wachten tot ie er echt kwam.

Zoals private_bug het zegt, eenmaal het led systeem door, dan is er niks meer aan. Ik heb deze mp3-speler gecombineerd met oordopjes van creative EP-630. Overigens heb ik er 3,5 versleten ( 1 na 3/4de jaar, 1 na 1 maand [kwijtgeraakt op vakantie] 1 na een 1 jaar kabelbreuk opgelopen en nu weer 1 al ong 1,5 jaar.)

ik fiets elke ochtend naar school en kan gewoon op me broekzak drukke voor het volgende nummer. Ik gebruik ook vaak de shuffle optie. en overigens vindt ik dat het geluid wonderbaarlijk goed genoeg is in combi met de oordopjes die ik heb. Diepe bass en hoge treble. Iets wat anders dan de traditionele oordopjes.

Net toen de Zen Stone 2gb uitkwam heb ik die gelijk gehaald. Dan nog steeds zonder scherm. Ondertussen waren al meerdere versies gekomen met speakers en zonder. Een nichtje van mij had die ondertusse ook al een gehaald met scherm toen ik nog de 1gb had. Ik vind dat met scherm heel traag is. Het duurt toch wat 2 sec om nummers te skippe, menu in te gaan. Met speakers nooit getest, maar ervaring zegt al dat zo'n klein dingetje geen boombox is en niet kan voldoen om de hele school aula ermee te late luistere.

Ik kan niet wachten tot er een 4 of 8 of 16 gb uitkomt. Kijk maar naar de Micro-SD kaartjes, zal me ook niet verbazen als er zo een in verwerkt is.
Oordoppen bij de meeste MP3 spelers zijn niet de beste, maar de geluidskwaliteit van dit spelertje is geweldig. Het led systeem is gemakkelijk, een functie om door mappen te 'scrollen' en een shuffle functie. Laad makkelijk op, makkelijk in je zak, en er zit een ingebouwde speaker in:-)!

Even ter aanvulling van deze review! :)