Acer AL1917As Zilver Review

dEX2340 11 juli 2007, 574 views

Acer AL1917As Zilver

Pluspunten

• Snelle responstijd (2 ms tov 8 ms bij AL1917 As)
  • Heldere kleuren
  • installatie fluitje van een cent
  • ideaal voor stabiel dagelijks bureaugebruik
  • DVI-aansluiting in tegenstelling tot 20"

Minpunten

• niet in hoogte verstelbaar
  • tilt = beperkt
  • niet zoveel aansluitingen

Research
Aangezien ik al lang een CRT-scherm 17" had en dit veel te veel plaats innam en ik te dicht bij het scherm zat ging ik op zoek naar LCD-scherm dat tegelijkertijd groter is.
Ik twijfelde tussen 19" of 20" (4:3 verhouding) of meteen een 22" breedbeeld. In de winkel had ik al snel gekozen voor de 20" van Acer (2017A, 5ms) maar ik was iets te snel. Thuis aangekomen zag ik dat dit scherm geen DVI-aansluiting heeft. Ik dus direct terug naar winkel.

Uiteindelijk gekozen voor Acer 19" die bovendien nog lagere responstijd heeft (2ms). Samsung-scherm van 20" vond ik al wat te duur (bijna 300 euro). Over 22" breedbeeld moest ik al niet meer nadenken door nog hogere prijs.

Autoconfig
De knopjes onder het scherm staan voor autoconfig, links en rechts navigeren (ook om volume v/d ingebouwde boxen te regelen), het OSD-menu en een aan/uittoest. Door deze eerste in te drukken, zoekt de monitor zelf naar de beste instelling om de input weer te geven. Ik heb die nog niet nodig gehad. Blijkbaar verbeterd tov model AL1917 As (zie review http://tweakers.net/productreview/2235)

Installatie en reactie
Thuisgekomen (met beetje twijfel over "maar" 19") ging installatie vanzelf (geen drivers te installeren). De automatische afstelling is voor mij perfect. Resolutie op max gezet, voor dit scherm is dat 1280 x 1024. Meteen vielen mij de mooie kleuren op en het goede contrastniveau.

Ik vind de kleuren mooier dan op mijn CRT-scherm en dat is maar goed ook :)

Ik ben geen expert dus ik ga niet in detail treden. Ik ben zeer tevreden met mijn aankoop en de prijs vind ik correct (229 euro bij www.burmex.be).

Heb jij ook een Acer AL1917As Zilver?

Ter info: mijn review is dus van Acer AL1917 Fsd model en niet van AL1917 As model.
Jouw keuze is wellicht niet zo interessant, dat getwijfel. Misschien wat meer interessant als je de beoordeelde punten onderbouwt.