Razer Diamondback Review

zaidoT 10 juli 2007, laatste update op 5 maart 2010, 664 views

Razer Diamondback

Pluspunten

• Zeer precisie
  • Mooie vormgeving ook overdag.

Minpunten

• Installatie (versie op cd), deze kan je beter direct vanaf het internet downloaden omdat je dan de laatste versie hebt.
  • Mogelijk zeer gevoelig voor verkleuring knoppen.

Omdat het mogelijk nog wel wat tijd gaat duren voor ik een grote aankoop (laptop) ga doen, ben ik opzoek gegaan naar randapparatuur. 3 maanden geleden kocht ik de Speed-link SL-8231 Gravity aangezien deze zwart met blauwe led verlichting heeft ben ik opzoek gegaan naar een muis, toetsenbord of monitor met blauwe verlichting. Ik kwam deze blauwe muis tegen bij bol.com in de aanbieding (stond tweemaal op de website, één voor de normale prijs en één tegen een lagere prijs (-40%)). Dus even opzoek naar reviews, deze waren positief. Dus bestellen.

De verpakking was zoals te verwachten was een beetje overdadig (misschien goed voor in een winkel rek maar wanneer je hem per post ontvangt..) door dat het een doos was met een open klapbare flap waardoor je de muis kon zien in zijn verpakking.

De installatie was een beetje minder, windows had drie minuten nodig om hem te herkennen. Aangezien ik de aanpasbare gevoeligheid wel wou gebruiken gooide ik zoals aangegeven bij de installatie instructies de cd-rom in de dvd-drive, installeren en dan opnieuw opstarten. Daarna het programma opstarten, staat daar een knop naar update. Deze knop ingedrukt kom je op de verkeerde webpagina terecht. De nieuwere versie downloaden en weer opnieuw opstarten.

Ergonomie is misschien iets slechter dan mijn vorige muis (Logitech Click Optical Mouse) maar dit kan gewenning zijn. Jammer genoeg zijn maar 5 van de 7 knoppen echt te gebruiken namelijk links,rechts,midden en afhankelijk van of je links of rechts bent de kant van je duim. De andere zijde is niet in te drukken zonder een klik met je duim te maken.

De precisie is zeer goed: mijn eerste rondje Wolfenstein: ET, ging niet erg lekker doordat ik er iedere keer voorbij schoot met het draaien, dit is gewenning.

Klein nadeel is dat op de grote muisknoppen duidelijk zichtbaar is waar je topje van je vinger zit, dit kleurt zeer snel lichter. Aan het begin is het nog wel weg te poetsen maar ik weet niet hoe dit over enkele maanden zal zijn.

2,5 jaar later, kapot, zo maar zonder enige aanwijzing. Vreemd na openen en meten van USB kabel is de enige conclussie dat er intern iets kapot moet zijn.

• Office centre muismat (¤5,=)
  • Standaard compaq toetsenbord
  • Windows XP

Heb jij ook een Razer Diamondback?

Over je driver probleem ben ik het niet echt eens
met welk product is dat tegenwoordig niet

het is namelijk al een muis van ruim 2jaar oud (misschien nog wel langer)

en ik kan je vertellen dat de knoppen niet zullen verkleuren
Nou ik heb geen enkel probleem gehad met mijn scanner, mono laserprinter en kleuren laserprinter. Ondanks dat de mono laserprinter relatief gezien oud was (2002, nu in de aanbieding (2007)) zaten op de bijgeleverde cd-rom de nieuwste drivers.

Maar ik vind het een beetje onhandig dat er niet gewoon bij werd gezet dat je nieuwste drivers beter gewoon van het internet kon halen, wat ik na de herinstallatie van mijn computer wel heb gedaan.