Specificaties 6" E-Paper touchscreen met 2GB opslag - Bekijk alle specificaties

Sony Reader PRS-T1 Rood Review

Luno 27 oktober 2011, 318 views

Sony Reader PRS-T1 Rood

Pluspunten

• Browser is functioneel

Minpunten

• Waarom weer eigen mini USB kabel

Veelzijdigheid Score: 4
Intro
Dat dit een review over een rode, heeft niets te maken met de kleur. Maar wit wordt zo smoezelig. En het is meer een paarsachtig wijn rood, dan rijpe tomaten rood.

Verder heb ik geen uitgebreide ervaring met E-readers, dus verwacht geen vergelijkend warenonderzoek, en ik speel er pas een paar uur mee.

Reden tot aanschaf
Ik lees graag, maar een dikke pil weegt zwaar, en op vakanties moe(s)t ik wat veel dikke pillen meenemen. Een E-reader kan dat oplossen. Daarnaast heb ik geen laptop (wel meerdere PC's, maar de eerste laptop met een lekker toetsenbord, en tegenwoordig mat scherm, heb iik nog niet gevonden). Op vakanties is het toch wel handig om een apparaat te hebben dat kan internetten. En ik ben een fossiel (60+), dus een smartphone is niet aan mij besteed (scherm echt te klein). Dus dit ding voor boeken en browsen is voor mij een goede combinatie ( YMMV).

Nb. ik heb ook een iPad2 (G3), dus daarmee zou ik wel kunnen vergelijken.

Ervaring (tot nu toe)
Lezen is prettig voor E-pub.
PDF minder, ligt aan de PDF. Maar laten we wel wezen: PDF was een manier om een pagina te beschrijven, hoe die eruit ziet. En voor zo'n 6"reader moet je een pagina anders zien. Dan moet je een PDF hebben voor 6"pagina's en niet voor 12"inch pagina's.

Internetbrowsen
Dat gaat goed afgezien van priegelijke lettertjes. Maar dan kun je natuurlijk de m.xxx.yy site bekijken. De hoeveelheid grijstinten is goed genoeg voor bekijken van foto's.
Daar ben ik gewoon erg tevreden over. En met 2 vingers kunnen zoomen is natuurlijk ook heerlijk.

Conclusie (na een paar uur)
1. goede aanschaf, geen spijt
2. t.o.v. iPad mis ik kleur en GPS, maar heb wel lange accuduur, en de iPad2 is te zwaar en past in geen enkele zak van m'n jas.
3. leesbaarheid en bladeren OK.
4. waarom weer een apart USB snoer?

Dus gewoon een aanrader.

Probleem
Tja 2:
1. Heb m'n dochter een E-reader belooft als examen haalt (deze dus?)
2. M'n eega wil hem hebben.

Dus eigenlijk luxe problemen.

Heb jij ook een Sony Reader PRS-T1 Rood?

hopen dat dat probleem snel word opgelost heb er zelf ook een die dat doet verder ben ik er erg tevreden over
Nu alleen nog wachten op een software update voor dit probleem: http://www.youtube.com/watch?v=xX60B0bjp90