MediaMonkey Review
Deze review beperkt zich tot de bestandsbeheersmogelijkheden van het programma. De reden voor de beperkte waardering voor de systeemeisen is dat MediaMonkey alleen onder Windows draait. Ik ben al lang op zoek naar een goed alternatief voor MediaMonkey onder Ubuntu, maar niets kan tippen aan MediaMonkeys beheersmogelijkheden.
Het beheersscherm van MediaMonkey is helemaal flexibel in te richten. Het linkerdeel van het scherm kent een tree, waarin je kunt voorselecteren op locatie, artiest, album, genre, componist, jaar, score, ordening. Vervolgens staan in dat scherm ook nog afspeellijsten en meer leuke dingen. In het hoofdscherm kun je een bestandsverkenner en een bestandenlijst gelijktijdig laten tonen. De bestandsverkenner heeft 3...
Pluspunten
flexibele beheersmogelijkheden snel gratis (er is een betaalversie met extra toeters en bellen)
Minpunten
ten opzichte van andere programma's is er op bestandsbeheergebied niets negatief te noemen
Eindoordeel
Het beheersscherm van MediaMonkey is helemaal flexibel in te richten. Het linkerdeel van het scherm kent een tree, waarin je kunt voorselecteren op locatie, artiest, album, genre, componist, jaar, score, ordening. Vervolgens staan in dat scherm ook nog afspeellijsten en meer leuke dingen. In het hoofdscherm kun je een bestandsverkenner en een bestandenlijst gelijktijdig laten tonen. De bestandsverkenner heeft 3 kolommen voor de verdere selectie. Alle drie kolommen kun je met een rechtermuisklik meteen wijzigen in willekeurig welke tag maar aan het bestand is gehangen. Het resultaat is direct zichtbaar, geen wachttijden. De bestandenlijst kun je aanpassen met kolommen voor alle mogelijke tags die je zou willen zien.
Erg veelzijdig dus, en snel! Voor liefhebbers van klassieke muziek ken ik geen ander programma dat toelaat te selecteren op componist/werk. Als muziekspeler voldoet hij wat mij betreft uitstekend - de toeters en bellen, die de speler wel degelijk kent, gebruik ik niet.
Reacties (3)
De dynamische playlists zijn idd geweldig. Het met scripts automatisch tags wijzigen is een ander groot voordeel, zeker voor een grote collectie. Tevens is het toekennen van halve sterren bij de waardering erg handig (XBMC kan je MM waardering lezen). Gebruik het in combinatie met MonkeyTunes (DACP) en dan kan ik mijn android mobiele telefoon of tablet as remote gebruiken (iphone, WM, Nokia zijn ook mogelijk), echt heel handig. Met MM4 krijgen we ook standaard dlna, wat in MM3 mogelijk is via een plugin (geloof ik).
Zelf heb ik de Gold versie, en die is het geld meer dan zeker waard.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn