Eminent EM7280 Review
Featureset is zeer goed. Doet wat het moet doen. Enige dat nog beter zou kunnen is de app ondersteuning.
Beeld en geluidskwaliteit zijn toch wel boven mijn verwachting. Vooral met de optische uitgang richting mijn av-receiver klinkt alles zoals het moet.
Gebruiksgemakt: overall erg goed. Alleen browsen in de netwerk shares zou iets beter kunnen. Hij laat ook mappen/disken zien waar je geen toegang tot hebt bijvoorbeeld d:$. Het zou beter zijn alleen de toegankelijke folders of partities te laten zien.
Design, jammer dat er geen display op zit. Alleen aan een rood led-je zie je of hij aan of uit is. Op zich wel voldoende.
Bouwkwaliteit en afwerking. Er zat een klein krasje op de voorkant bij levering, beetje slordig. Het voelt redelijk...
Pluspunten
Featureset, ondersteuning bestandsformaten, ik heb mkv, iso, avi, ts, dvd geprobeerd, alles werkt. beeld en geluid. Heel compleet geleverd Goede prijs Upgraden gaat snel een makkelijk.
Minpunten
Niet toegankelijke folders of partities laat hij wel zien in de netwerk-share modus Hij gaat nog niet goed om met cue files, bij wav bestanden. Wanneer je een cue file opent, zie je netjes de tracks, alleen bij elke track begint hij weer bij nr 1. Zal nog wel een bugje zijn.
Eindoordeel
Beeld en geluidskwaliteit zijn toch wel boven mijn verwachting. Vooral met de optische uitgang richting mijn av-receiver klinkt alles zoals het moet.
Gebruiksgemakt: overall erg goed. Alleen browsen in de netwerk shares zou iets beter kunnen. Hij laat ook mappen/disken zien waar je geen toegang tot hebt bijvoorbeeld d:$. Het zou beter zijn alleen de toegankelijke folders of partities te laten zien.
Design, jammer dat er geen display op zit. Alleen aan een rood led-je zie je of hij aan of uit is. Op zich wel voldoende.
Bouwkwaliteit en afwerking. Er zat een klein krasje op de voorkant bij levering, beetje slordig. Het voelt redelijk solide aan.
Prijs, voor wat je krijgt, eigenlijk een koopje. Alle aansluitingen zitten er op, je krijgt alle kabels meegeleverd (op netwerkkabel na).
Reacties (9)
Echter, je krijgt bij de Eminent wel meteen alle kabels meegeleverd, HDMI, Toslink, etc.
je hebt een krachtigere nieuwere realtek chipset RTD1185DD
je hebt een usb-3.0 aansluiting en twee 2.0, tov alleen usb 2.0 aansluitingen
je hebt de mogelijkheid zelf een schijf in te bouwen, tov alleen extern
je hebt een gigabit aansluiting, tov 100mbit.
Dit zijn wel zaken die de Neotv350 moet missen, of er net een tandje onder zit. Overigens is de gemiddelde prijs van de Neotv nog steeds zo'n 90 euro. Maar eerlijk is eerlijk, de Neotv voor 50 euro, laagste prijs, is zeker een koopje!
Ik had geluk dat ik de Neo tv 350 in de aanbieding kon kopen voor 55 euro, en dat is alweer een half jaar geleden, toen hij net een paar maanden uit was.
De folie op de voorkant die beschermt tegen krassen, had je die er al afgehaald?Er zat een klein krasje op de voorkant bij levering, beetje slordig.
Voor de 7080 heb ik hierover wel een paar dingen gelezen maar bij de 7280 heb ik hier nog niet veel over kunnen vinden..
Alvast bedankt
Beste dg2, je kan op hetzelfde moment NZB`s downloaden en een film bekijken. Alleen, zal de processor vrijwel de volledige snelheid gebruiken voor het downloaden van NZB`s. De downloadsnelheid voor NZB`s ligt op dat moment tussen de 25 en 30 Mbit/s. Wanneer je op dat moment ook een film gaat kijken dan kan dit de kwaliteit van het afspelen beïnvloeden.
Verder super apparaat. Echt een topmachine, maar verwacht niet dat je snel via gigabitlan bestanden kan transporteren.
Daar kan je het beste de usb 3.0 aansluiting voor gebruiken.
Bij de gigabit heb ik hier totaal geen last van.
Een probleem wat ik tot nu niet kan oplossen is het volgende:
1) Via Upnp zijn al mijn mappen/bestanden toegankelijk / zichtbaar. Echter, Upnp is beperkt, ziet geen mkv's en ondersteunt geen ondertiteling van avi's met bijv. srt's.
Samba (via NET) ondersteunt wel mkv, zowel met ingebakken als aparte subtitles, MAAR ziet niet elke directory/ bestanden, terwijl upnp wel. Zo ziet Upnp wel al mijn 70 mappen met video files, maar Samba ziet er maar 37. Hoe kan ik dit van samba oplossen? Moet ik ook een software op de achtergrond draaien op de pc met ' gedeelde of watchmap" (zoals myihome?). Op dit moment draai ik geen programma op de pc's hiervoor.
2) Als ik het goed heb begrepen, gaat upnp mbv windows mediaplayer 12. (win 7 x64) Daar mijn bibliotheek opgemaakt. Maar externe besturing werkt niet. Ondanks dat onderstreamen alles is aangevinkt en bij streaming optie alles toegestaan. Met rechtermuis klik zie ik wel de afspelen met realtkek embeddedn upnp renderer staan, maar klikken streamed niet. Ik wee tdat ik het eens met de EM7071 werken had gekregen. Verder is de pulsdownlijst bij mediaplayer onder tab afspelen ' grijs', daar zie ik de realtek niet te voorschjin komen. Weet iemand wat ik niet goed doe of juist moet doen?
Alvast bedankt
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

:strip_icc():strip_exif()/u/220355/crop679b72afe29c5_cropped.jpg?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/297932/Untitled.jpg?f=community)