LG N2A2DD2 2TB Review

LG N2A2DD2 2TB

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Geluidsproductie

Minpunten

• Instabiel
  • Slechte support
  • Schijven kunnen er niet uit zonder de garantie te laten vervallen.
  • Beperkt in features (maar dat hangt samen met de prijs)

Features Score: 2
Wat een ongeloofelijk slecht apparaat!

Veel mooier kan ik het helaas niet maken. Het enige voordeel wat er voor mij tot nu toe aanzit is:
- Prijs
- Uiterlijk
- Geluidsproductie

Verder is het één en al troep!
Heb deze NAS nu zo'n 2 á 3 maanden en heb er al met al denk ik 1,5 maand echt plezier van gehad.

Het begon al met het eerste exemplaar welke ik wilde updaten. Lukte niet, met geen mogelijkheid. Winkel gebeld, kom hem maar omruilen. Top zou je zeggen!
Bij thuiskomst, nieuwe uitgepakt, wederom, zelfde probleem! Na veel zoeken en proberen kwam ik er achter dat de software die LG Nederland aanbied niet juist was. Zelfde bestand uit een een engelse firmware gepakt, geen centje pijn!

Mooi, ook gebeurd, nieuwe firmware erop, ziet er gelikt uit allemaal, reageert prima voor dit apparaat! Maar een wat data erop, nou gaat best goed allemaal, lekker aan de slag ermee.
Na een aantal weken voldoende vertrouwen te hebben gekregen in het apparaat de rest van de data er maar eens opgezet.

Al mijn documenten, foto's, video's en muziekbestanden erop gezet (snelheid viel me echt alles mee) ging dat allemaal goed!
Alles goed te bereiken, films en muziek prima af te spelen via de mediaspeler! Nu zal je wel denken, wat er is er zo slecht aan dan....

Van de week, via twitter, een berichtje van LG. Er is een nieuwe firmware update. Mooi, mijn webcam werd niet lekker herkend, wellicht is dat nu opgelost. Firmware erop, gaat zowaar in één keer goed. Ding herstart, kon weer inloggen, kon weer bij de bestanden.

Top zou je zeggen. Mooi niet, half uurtje later, NAS compleet onbereikbaar! staat een hele partij herrie te schoppen alsof er een kweet niet wat op de schijven aan het gebeuren is. Lekker laten uitratelen en dan maar eens kijken. Aantal dagen verder nog steeds hetzelfde gedonder!
NAS hard uitgezet en weer aan, misschien helpt, ping... okey, webinterface, hey een login pagina! inloggen maar. Mooi niet, weer helemaal vast, harde schijven als een gek aan het werk!

Ja en nu, alle data staat erop! Ik kan hem niet open maken, want dan vervalt de garantie. LG kan me niet helpen, ik moet het maar met de winkel regelen. Winkel zegt, kom maar hierheen, kijken we wat we kunnen doen.

Lekker K dus, zit ik hier met een NAS die niet bereikbaar is, die mijn documenten en alles heel goed (hoop ik) bewaard, maar ik kan er niets mee!

Totaal niet tevreden over het apparaat, het is de 2e al die problemen geeft, LG geeft niet thuis, en de winkel kan hooguit kijken wat ze kunnen doen.

Ik ga nog maar eens goed nadenken wat ik er mee kan.
Iemand nog tips om m'n data er in ieder geval af te krijgen???

*Update* 22-01-2012

Na veel moeite en heel veel geduld heb ik de laatste keer mijn belangrijkste data eraf weten te krijgen.
Hierna de NAS weer opnieuw geinstalleerd en langzaamaan wat documenten e.d. erop gezet. Leek weer goed te gaan. Maar helaas, na ong. een weekje werken kreeg ik exact hetzelfde probleem terug. Weer steeds onbereikbaar. Voordeel nu was dat ik nog een backup van mijn documenten heb.
Wel behoorlijk geiriteerd, dat dit weer naar voren komt. Contact met LG gezocht, en die beginnen hele verhalen over ddns uitschakelen, vaste ip geven, mijn modem nakijken. Heb ik allemaal niks aan. In mijn eigen newerk werkt hij al niet eens, laat staan van buiten af!!!

Na nog één keer de moeite te hebben genomen om hem opnieuw te installeren, is het na twee weken weer bal. Kreng is weer niet te bereiken, start wel op, maar verder helemaal niets.
In een laatste poging, nog contact met LG gehad. Deze keer raden ze aan om de firmware te upgraden (meest recente is al geinstalleerd) en weer hetzelfde verhaal, over ddns, modem nakijken e.d.
Aantal keer heen en weer mailen, maar bij mij is de maat vol!

Ik heb de NAS open gemaakt, dan maar geen garantie, schijven eruit, checken of die in orde zijn. Deze zijn prima!
Met de LG NAS ben ik helemaal klaar, ding ligt werkeloos in de hoek te verstoffen! Inmiddels heb ik een Synology DS212j gekocht en heb hier de schijven uit de LG ingezet!
Wat een heerlijk apparaat is de Synology, hier kan LG nog een hoop van leren!

Dus mocht iemand overwegen om dit appraat te kopen, ik kan maar één ding zeggen.... Doe het niet!

Heb jij ook een LG N2A2DD2 2TB?

Dat is inderdaad niet echt (of eerder echt niet) goed...

Maar heb je LG al gebeld, of via Twitter aangesproken?
Het is inderdaad echt niet goed.

De eerste keer heb ik contact gehad via twitter, verliep goed maar die kwam gewoon uit bij; je kan het beste terug naar de winkel.
Nu heb direct contact gezocht met de helpdesk. Hier werd ik echt helemaal niet goed. Elke vraag die ik had werd zo ongeveer beantwoord met; nee dat zou ik zo niet weten, dan kunt het beste terug gaan naar de winkel.

Maar ja de winkel, hoe goed ze ook hun best doen, kunnen niets garanderen, ik moet maar langskomen en dan kunnen ze kijken wat ze doen.

Maar ja ik wil hem niet opsturen voordat ik mn data heb.
Nou niet voor dit of dat maar een update van firmware is altijd eigen risico. Zoals ze zeggen, if it ain't broke, don't fix it!
Volgens mij las ik in de tekst e.e.a. over dat ie wel degelijk "broken" was voor de FW-update ;)

Desalniettemin zou ik nooit vertrouwen op slechts één locatie om gegevens neer te zetten. Ook al is het een zogenaamd veilige NAS.
Dat vertrouwen op de zogenaamde veilige NAS heb ik wel verloren ja :). Ware het dat de LG NAS geen automatische backup naar bv. een usb schijf ondersteund.

En hij was idd "broken" voor de update. Ik heb in in ieder geval mijn les geleerd en de conclusie getrokken.

Slecht product met een, zo mogelijk, nog slechtere ondersteuning!