Specificaties HTPC, 4 interne + 5 externe bays - Bekijk alle specificaties

Aerocool Vx-R LE Review

MindBlock 14 oktober 2011, laatste update op 28 oktober 2011, 269 views

Aerocool Vx-R LE

Pluspunten

• Mooie uitstraling
  • Hardeschijf "lade's

Minpunten

• Quicklock aan de achterzijde van de kast heeft te weinig kracht en houd de kaarten
  • niet zuiver recht!
  • Geen Kabelmanagement
  • Geen stille fans, maar ik heb er zelf NoiseBlockers ingezet dus dan is dit punt zowel slecht als goed.

Dit is mijn eerste review en daarom nog niet al té lang!

Ik was in 2010 begonnen met het samenstellen van een nieuwe pc nadat mijn P4 niet meer mee wou werken.
Ik had al snel mijn zinnen gezet op een Intel i5 2500K, Asus P67P8 PRO moederbord en de rest qua onderdelen welk je nodig hebt.
Echter bleef er 1 onderdeel, welk toch ook wel behoorlijk handig is, een beetje op de achtergrond, de kast!

Ik wou een niet al te opzichtige kast hebben, welk toch wel de aandacht zou trekken.
Wat ga je doen? Op tweakers kijken!
Op een gegeven moment vond ik wat AeroCool kasten en vond deze er wel mooi uit zien.
Achteraf heb je zelfs als beginneling in de pc-bouw al snel door dat een duurdere kast toch wel beter zal zijn..

Mijn avontuur:
Ik had deze kast al snel in de bestelling staan en was blij toen hij eindelijk kwam
Omdat ik bij mijn vriendin was had ik deze kast daar maar af laten leveren.
Na heel wat gezeul in bussen en treinen kon ik thuis eindelijk de kast volbouwen met de eerder aangeschafte componenten.

De kast kwam uit de doos en ik vond het echt wel een schoonheid.
Maar na het starten van de bouw kwamen er een aantal puntjes boven water die me minder aanspraken... Het quicklock systeem is handig als deze ook daadwerkelijk de PCI-E en PCI kaarten recht houdt! Dit is verder opgelost met een schroefje. Ondanks een modulaire voeding wou ik toch kabelmanagement op den duur en dat kan met deze kast niet/nauwelijks.

De lade's waar de hardeschijven in zitten vind ik echter wel prima, echter kon een rubberen ringetje o.i.d geen kwaad, maar hier heb ik verder geen klagen over omdat mijn hdd's niet liggen te klapperen in de ophanging.

Ik vind persoonlijk de rubbertjes onder de kast te laag, ik wil graag een iets hoger staande kast zodat de warme lucht van de voeding er eenvoudig onderuit kan.

Aangezien ik een beginnend bouwer ben kon ik toch wel conclusies trekken die de meer ervaren bouwers ook wel kunnen waarderen denk ik.

Conclusie:
Wie een kast wil met non-overclocked gedoe welke niet al té warm worden, niets om kabe lmanagement geeft en een stalen kast voor lief neemt, is dit een prima kast. Hij heeft een mooie uitstraling en is wel een aandachttrekker. De standaard rode led fans maken mij iets teveel herrie en ik heb deze ook vervangen voor Noiseblocker fans. Ook als je niet veel om je PCI-E en PCI kaarten geeft is deze kast perfect, zonder schroeven in deze quicklock kast hangen de kaarten in mijn ogen gevaarlijk scheef (c.a 3-4 graden?)

Ik zelf heb er wel veel van geleerd; ik neem in vervolg een iets duurdere kast van aluminium, waarbij er meer dan 4 fans bij ingebouwd kunnen worden en waarbij ook kabel management plaats kan vinden.
Een strak ontwerp vind ik ook niet echt vervelend achteraf.

Tip voor de beginnende bouwers: kijk naar de kast net zo goed als de componenten die je wilt gebruiken. Het maakt echt wel verschil tussen de wat duurdere kasten als de goedkopere kasten!

Ik hoop dat deze review een beetje goed/interessant is!
(Graag jullie mening)

• Windows 7

Heb jij ook een Aerocool Vx-R LE?

foto's! voor de rest een prima review
prima, wordt geregeld:)