ICIDU Wireless Gigabit Router 300N Review

KillaRR 12 oktober 2011, 4.652 views

ICIDU Wireless Gigabit Router 300N

Pluspunten

• Relatief goedkoop (ten opzichte van ander Gbit routers), makkelijk aan te sluiten en in te stellen (quick setup), mooi uiterlijk.
  • Kan wel een 100 MBit verbinding aan.

Minpunten

• Prijs had misschien wat lager gekunt omdat deze nu vrij dicht onder andere Gbit routers ligt die misschien veel meer mogelijkheden en betere prestaties hebben.

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 4
Ik was op zoek naar een goedkope router om mijn 100Mbit PPPoE internet verbinding door te voeren naar mijn pc (bedraad), laptop (wifi) en smartphone (wifi), nadat de 300N variant van ICIDU gefaald had om de maximale internetsnelheid door te voeren, zie ook http://tweakers.net/produ...ess-router-300n-5dbi.html

Aansluiten en instellen ging allemaal prima (ik moest manueel mijn DHCP DNS server IP-addressen in kunnen stellen om verbinding met het internet te krijgen, wat gelukkig mogelijk was), en de maximale downloadsnelheid die ik haalde zonder router kon ik nu ook halen. Ik kan dus niets zeggen over de maximale snelheid van dit apparaat, maar wel dat ie in ieder geval 6 MB/s haalt.

Ik heb de router nu al bijna 2 maanden in gebruik en loopt nog steeds zonder problemen of uitvallen, en dat zelfs terwijl de PPPoE verbinding die ik ontvang, zelf wel hapert en soms uitvalt. Als er weer internet beschikbaar is logt deze router blijkbaar automatisch weer in. Dit terwijl ik al veel problemen heb gehoord van anderen die gebruik maken van hetzelfde soort internet, waarbij de router dan wel uitvalt en moeilijk doet, en er manueel weer opnieuw verbinding gemaakt moet worden of zelfs opnieuw ingestelt moet worden.

Heb jij ook een ICIDU Wireless Gigabit Router 300N?

Kan wel een 100mbit aan ;)