ICIDU Wireless Router 300N 5dBi Review

KillaRR 12 oktober 2011, laatste update op 12 oktober 2011, 2.250 views

ICIDU Wireless Router 300N 5dBi

Pluspunten

• Goedkoop, makkelijk aan te sluiten en in te stellen (quick setup), mooi uiterlijk.

Minpunten

• Trage maximale doorvoersnelheid (1.12 MB/s).

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 4
Deze router is praktisch gelijk aan http://tweakers.net/price...wireless-router-300n.html het enige verschil is dat bij de router van deze review in de titel 5dBi staat, maar de router van bovenstaande link is ook 5dBi, met precies dezelfde specificaties (zie mycom website). Op het moment van aanschaffen was deze echter 5 euro goedkoper dus de keuze was snel gemaakt.

Ik was op zoek naar een goedkope router om mijn 100Mbit PPPoE internet verbinding door te voeren naar mijn pc (bedraad), laptop (wifi) en smartphone (wifi).
Aangezien de specificaties van deze router 300Mbit over wifi en 100Mbit over LAN aangaven dacht ik goed te zitten.

Aansluiten en instellen ging allemaal prima (ik moest manueel mijn DHCP DNS server IP-addressen in kunnen stellen om verbinding met het internet te krijgen, wat gelukkig mogelijk was), alleen de behaalde snelheid viel zwaar tegen.

Downloaden ging constant met maximaal 1.12 MB/s, terwijl als ik op hetzelfde moment mijn pc direct op het internet aansloot (dus zonder deze router ertussen) 5-6 MB/s haalde.
Ook met mijn laptop haalde ik maar 1.12 MB/s, of gecombineerd met pc en laptop samen ook 1.12 MB/s totaal.

Dit had ik niet verwacht, en heb de router dus ook teruggestuurd naar mycom (waar het 2 maanden heeft geduurd voordat ik mijn geld terug had, maar dat is een ander verhaal), en daarvoor in de plaats deze router besteld: http://tweakers.net/pricewatch/278474/icidu-ni-707533.html die inmiddels wel mijn maximale downloadsnelheid aan kan. Frapant toch dat je een 1 Gbps router nodig hebt om een 100 Mbps internetsnelheid aan te kunnen.

Ik heb de router verder maar voor 1 a 2 dagen gebruikt en deze hele periode heeft hij stabiel gewerkt zonder uit te vallen, maar ove rlangere periodes kan ik dus helaas niets zeggen.

Heb jij ook een ICIDU Wireless Router 300N 5dBi?