Devolo dLAN 200 AV Wireless-N Review

HansKeesom 23 oktober 2011, 1.390 views

Devolo dLAN 200 AV Wireless-N

Pluspunten

• In 1 keer 3 utp aansluitingen en ook nog een lokaal wifi signaal

Minpunten

• Geen doorvoer voor 220 V maar misschien is dat wat teveel gevraagd.

Beheerbaarheid Score: 4
Erg handige uitbreiding voor een bestaand dlan 200 netwerk. Niet alleen heeft dit apparaat maar liefst 3 UTP aansluitingen, het heeft ook nog een wlan mogelijkheid.
Dit apparaat is erg handig om bijvoorbeeld in de woonkamer een aantal apparaten van internet te voorzien.
Een aparte router is dan niet nodig, behalve als er natuurlijk meer dan 3 apparaten moeten worden aangesloten.

Netwerk prestaties zijn net als de andere devolo 200 apparaten.
Enige nadeel is dat dit apparaat geen doorvoer heeft voor 220 V maar misschien is dat wat teveel gevraagd.

In gebruikname was kwestie van met de software van Devolo even de code toevoegen.

~[update 23-10-2011]
Ik gebruik deze adapter om een linksys media center extender te koppelen met mijn windows media center server die in een bergruimte staat. Als ik de extender voor de eerste keer die dag aanzet krijgt deze geen verbinding met de windows media center server. Pas als ik de adapter even uit het stopcontact heb gehaald en er weer in doe krijgt de extender contact en kan z n werk doen. Een vervelend probleem waarvoor ik nog geen oplossing heb gevonden, anders dan het genoemde uit en inpluggen.

Heb jij ook een Devolo dLAN 200 AV Wireless-N?

Misschien een idee om er een tijdklok tussen te zetten en 'm zo dagelijks te "resetten"?
Hmmm, ik hoop een wat mooiere oplossing te vinden, maar als het echt irritant wordt zou dit een idee kunnen zijn.
Ik snap niet precies wat je bedoelt met je negatieve punt, werkt het wel op 240v maar niet op 220v? Of is het simpelweg alleen maar een hub/accespoint en heeft het niets van doen met het powerline netwerk? Zelf heb ik hier een 85mbit versie van die prima over het stroomnet Ún een kabel doorgeeft Ún een wifi AP is.
De andere Devolos kan je in het stopkontakt steken en dan kan je de stekker van een ander apparaat, bijvoorbeeld je computer, in de Devolo steken. 220 V wordt dus doorgevoerd. Dat scheelt niet alleen een plek in je wandkontaktdoos, volgens Devolo zelf is dat ook beter voor de netwerksnelheid.
Dit apparaat heeft geen doorvoer van 220 V , dus je bent direct een stopkontakt kwijt of je moet een tafelkontaktdoos gebruiken.
Ik heb nog niet kunnen vaststellen of de snelheid hierdoor lager is, maar ik heb wel wat twijfels.

Dit apparaat is een adapter als alle ander powerline adapters maar wel eentje met 3 inplaat van 1 UTP aansluiting en als extra is het een wifi AP.

[Reactie gewijzigd door HansKeesom op 12 oktober 2011 00:26]