ASRock P4VM890 Review

jefklak 19 juni 2007, 606 views

ASRock P4VM890

Pluspunten

• Genoeg aansluitingen, 3 PCI sloten, alles past, grote koeling ook

Minpunten

• Vervelende power connectie plaatsing, slechts 2 3pin fan connectors, onstabiel??

Layout Score: 3
Deze microATX kaart had ik gekocht voor in een Antec horizontale case, zodat ik alles onder mijn bureau kan wegsteken. Ze heeft 6 USB poorten en een built-in VGA aansluiting, dus de features zijn wel dik in orde. De stroom aansluiting in de case is iets of wat onhandig, maar daar kan ik mee leven. Grootste negatief, zoals elk ATX mobo: maar 2 RAM bank slots. Nuja. Zowel IDE als S-ATA, ik heb nog een oude HDD. Mijn Thermalright XP-90 koeler past perfect zonder ergens tegen te stoten (northbridge heeft een koelblok, tamelijk hoog). Het ziet er een leuk kaartje uit op het eerste zicht.

Na een week echter, weigert het nog te functioneren. Tijdens het opstarten van een spel hangt de PC compleet vast - de power knop of reset knop werken beiden ook niet meer. Ik zet de stroom van de PSU af, en start alles terug op. Niets: de voeding start, alle koelers gaan aan maar geen beeld, geen "piep" van het moederbord om te zeggen "ik ben er". Niets. Alle mogelijke combinaties geprobeerd, in een andere case met een andere voeding gestoken, onboard VGA geprobeerd, alles eraf en erop: niets. Wat een spijtige zaak! Ik begrijp niet wat er verkeerd gegaan is, de voeding was stabiel de temperaturen van de GPU en CPU en HDD waren allemaal ok toen het ding het begaf.

Conclusie: had ik maar beter een MSI of Abit moederbord gekocht!

Heb jij ook een ASRock P4VM890?