Belkin Draadloze G Router Review

HanH 19 juni 2007, 648 views

Belkin Draadloze G Router

Pluspunten

• Goede interface (via web), klein kastje.

Minpunten

• Wordt heel snel warm en stopt dan met 'routen'

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 5
Ik heb deze router nu ongeveer anderhalf jaar. In mijn oude huis heb ik er geen enkel probleem mee gehad, hij stond daar in de woonkamer. Snelle doorvoer (snel genoeg in ieder geval), erg goed bereik, klein kastje.

Sinds een jaar woon ik ergens anders, waar de router in de meterkast hangt. Na een tijdje had ik voor het eerst geen verbinding meer: de lampjes op de router brandden oranje ipv groen. Na wat zoeken op het grote net ben ik erachter gekomen dat dit wel eens aan de temperatuur zou kunnen liggen, de router is immers alleen passief gekoeld.

En inderdaad, de deur van de meterkast open gezet, (grote) ventilator erop, en de router deed het weer als vanouds. In de winter geen problemen gehad, maar sinds het wat mooier weer is, stopt de router er weer minstens 1 keer per dag mee en als de meterkast open staat meestal niet.

Ik ga binnenkort een andere router aanschaffen, omdat ik deze situatie niet meer acceptabel vindt.

Heb jij ook een Belkin Draadloze G Router?

Kan je geen 80mm fan inbouwen? :)

In je meterkastdeur of in de router zelf?

[Reactie gewijzigd door Sebazzz op 19 juni 2007 13:20]

Dat was me toch iets teveel werk met gesoldeer e.d. Ik heb nu gewoon een nieuwe gekocht van Sitecom (niet draadloos, de wireless komt nu van FON), is ietsje langzamer, maar doet z'n werk prima zonder uit te vallen.
meer info:

standby: 8.1 watt