Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 5.700dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G9X Lasermuis Review

Zen!th 5 oktober 2011, 3.430 views

Logitech G9X Lasermuis

Pluspunten

• Precisie
  • Ergonomie grote cover
  • Design
  • Werkt bijna overal op
  • Stevigheid
  • Gewichtjes

Minpunten

• Ergonomie kleine cover
  • Draadbreuk (bij veel verplaatsing)

Algemene beoordeling

Na 3 jaar ging mijn Logitech G9 kapot (kabel breuk, bekend probleem), daarvoor heb ik een G5 gehad.
De G5 vond ik erg irritant door de "zand" cover.
Over het algeheel ben ik uiterst tevreden over de G9, zowel als over de G9x.
Voor de mensen die zich snel vervelen, is het kleurtjes veranderen een aanrader!

Ergonomie

De G9 en ook de G9x liggen heel fijn in de hand, ik heb het nu over de grootste cover van de 2.
Bij de standaard hp/dell muisjes die bij desktops zitten heb ik erg snel last van mijn hand.
Bij de G9/G9x totaal niet!
Het kleine "zand" covertje vind ik persoonlijk een nutteloze toevoeging aan de G9/G9x
De cover is te klein, en vooral dat "zand" erop vind ik heel irritant.

Functionaliteit

De knoppen aan de zijkant zijn erg handig, (vorige pagina, en pagina "verder"), dit werkt zowel met browsen als in het doorlopen van documenten/mapjes.
Ook het instellen van de DPI vind ik goed gedaan, de knopjes zijn makkelijk te vinden, maar niet zo dat je er per ongeluk op duwt als je je vinger beweegt.
De gewichtjes in de muis geven voor mij niet zoveel meerwaarde.

Precisie

De 5700 :? dpi is leuk,maar met een DPI niveau wat voor mij niet boven de 800 komt is het overdreven.
De muis reageert op bijna elk oppervlak (of je nou op glas, of op een stoffen "muist" hij werkt overal goed op!).
Het klikken gaat erg fijn, het "fastshooten :O " door middel van scrollen is niet meer nodig als je je vinger snel genoeg kan laten klikken.

Vormgeving

Mooie, strakke muis (grote cover).
Lelijke, kleine muis (kleine "zand" cover).
Mooi gestikte draad cover.

Bouwkwaliteit

Erg stevige muis, ben er per ongeluk wel is op gaan staan |:( zonder dat er iets kapot is gegaan.
Bekend probleem met het draadje is dat die na een jaar of 2 3 voor connectie problemen kan gaan zorgen :( dit was deels ook omdat ik de muis meenam naar school, waardoor het draad vaak opgerold in men tas zat

Drivers en ondersteuning

De drivers zijn niet heel makkelijk te vinden, en zodra Logitech door heb dat je uit Nederland komt, is het erg lastig Engelse drivers te vinden (wat voor mij een must is, want ik heb een hekel aan de Nederlandsche taal op ICT gebied.
Toen mijn G9 kapot ging, na 3jaar 5uur per dag gebruikt te zijn, had ik Logitech gemailt.
Na wat heen en weer gemaild werd mij een 50% kortingsbon aangeboden in de Logitech Store.
Hier heb ik mijn G9x voor 80(dus 40) euro besteld en na 2 dagen binnen.
Goed werk, van Logitech!

80 euro voor een muis(80 in de Logitech store, rond de 65 in andere winkels), zullen de meeste teveel vinden.
Ik persoonlijk ook, maar voor die 50% korting kon ik het toch niet laten die muis te kopen O-)

Onderbouwing / Review

Al met al een goede muis, ligt fijn in de hand.
Precisie is goed voor elkaar.
Prijs valt tegen.
En natuurlijk heeft het Logitech logootje me overgehaald om hem toch maar te kopen.
Verder merk ik GEEN verschil tussen de G9 of de G9x (hij kan meer dpi, maar had ze zllebei op 800 staan altijd)
Het enige merkbare verschil is de kleur, voor de rest nog niets gevonden(na 3 maanden G9x gebruik)

Heb jij ook een Logitech G9X Lasermuis?

Ik zou de ' ergonomie kleine cover' niet als negatieve eigenschap noteren..
Voor jou hand blijkbaar niet geschikt, maar daarom zijn er ook 2 meegeleverd; Bij mij muist die kleine cover weer lekkerder dan de grote namelijk ;)
Heb je gelijk in, maar ik vind bij die kleine cover dat zand ook niet fijn.
Is net alsof je met schuurpapier in je hand zit ;)
Dat valt ook onder ergonomie toch, of heb je een beter benaming?
want dan hoor ik het graag!

Verbeterings kritiek altijd welkom :)
Ik vind het wel een nette review, deze (en een promotie op men vaste webshop) hebben me overhaald om deze als reserve in huis te halen.

Ik heb nog een andere muis, een meer zakelijk draadloze laser logitecht (no idea welk type) waar ik nog heel tevreden van ben, maar ik krijg een muis altijd wel op 2 jaar stuk en dan is het een week of 2 miserie. Daarom neem ik vanaf nu een reserve in huis voor het geval dat.

Ik heb hem al een uurtje uitgetest en dan in de schuif gelegd.

Ik ben er wel tevreden over, maar ik gebruik toch liever die zwarte cover. Ik heb nogal lange vingers en ik klik liever met men vingertoppen dan met men hand zelf, dus ik heb men hand zelf bijna nooit op de muis enkel mijn vingers en dan is de extra grip wel vrij handig.

De grotere grijze cover lijkt me wel leuk, maar daar heb ik een klein beetje schuif op. Ik vind deze ook vrij breed, maar als je een kleine of gemiddelde hand hebt kan ik me inbeelden dat deze cover perfect in de hand past.

Het enige minpunt vind ik de software (weer een extra ding dat loopt) en het feit dat er tussen de cover en de muis zelf vrij veel (1-1,5mm) ruimte zit, een goede plaats voor stof, of kruimels mocht je eten aan je PC :p
Fijn dat men review je geholpen heeft met het kopen van de G9x.
Welke webshop is je vaste?

Ik heb redelijk grote handen, maar die zwarte cover (met zand) vind ik totaal niet fijn!
De software kan je gewoon uitschakelen :) 1x je kleurtjes instelen (dat slaat ie op de muis op) en vervolgens schop je die driver uit!

Zonder driver werkt de muis ook :)
Die ruimt tussen de cover en de muis is groter bij die zand cover.
Maar bij die wat grotere vind ik ook net onhandig want daar komt inderdaad nog wel is eten/stof/rommel tussen :9
Ik koop zowat alles bij tones.be, af en toe ook bij alternate.be. Omdat tones.be niet zo een grote is heb je producten die na een aantal maanden opeens in prijs dalen omdat ze niet verkocht raken en ze er vanaf willen, altijd mooie zaakjes te doen en nooit problemen.

Ik heb net gemerkt dat bij die grote cover een extra glijoppervlak is. Ik denk dat dit na een tijdje wel problemen gaat geven als je vaak van cover wisselt, de glijoppervlakjes van je muis zelf zijn dan al wat afgesleten en die van de cover wat minder.

De kabel loopt wel wat stroef, maar lijkt me wel zeer stevig, beter dan die plastic kabeltjes die je na een jaar moet vastlijmen...