Logitech V450 Cordless Laser Notebook Mouse Review

d4damager 17 juni 2007, 894 views

Logitech V450 Cordless Laser Notebook Mouse

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Ingenieuze receiver opberging
  • Precies
  • Echt plug&play
  • Werkt prettig

Minpunten

• Laptopmuis : ergonomie?

Ik heb de muis een kleine maand geleden in mediamarkt gekocht, 10 ¤ boven de prijs die hier staat maar dat zal me leren impulsieve aankopen te doen. De prijs die hier aangegeven staat is een prima prijs voor het produkt. Algemeen ben ik zeer tevreden over de muis, het is en blijft wel een laptopmuis, iets kleiner dan een gewone muis maar de ergonomie is toch nog niet 100 %. Ik heb al met andere laptopmuizen gewerkt en ik durf stellen dat deze muis toch een van de betere is in zijn gebied qua ergonomie. Echter kan ik niet meer dan voldoende geven. Want de beste tussen niet echt ergonomische muizen is daarom niet goed.

De muis is wel heel precies, de laser doet zeer goed zn werk en wordt op alle geteste pc's direct herkent en snelt direct over het scherm. De dpi van de laser zorgen ervoor dat aanpassing in het muisconfiguratie menu wel nodig is. Wat een nadeel is als je met de laptop niet altijd de lasermuis gebruikt. Al bij al is de precisie volgens mij zeer goed. Je kan optioneel de software van logitech gebruiken, daarin kan je de snelheid specifiek per muis instellen. ik ben alleen niet zo'n fan van extra software voor muizen. Maar heb het dan toch maar geinstalleerd.

De bouwkwaliteit is ook zeer goed, een beetje wat ik van logitech gewoon ben, ik liet de muis onlangs hard vallen en het scrollwieltje zat volledig vast maar na het aanbrengen van een goede portie druk sprong het wieltje terug in positie. Wat alleen maar kan betekenen dat logitech koos voor harde kunststoffen onderdelen. De feel is bijzonder aangenaam, en de look is ook zeer aantrekkelijk. Vooral de manier waarom je de receiver in de muis kan schuiven, echt een prachtige oplossing, beter dan het kliksysteem waar bij enige weerstand de receiver van de muis valt. Hier kan je de receiver echt niet verliezen aangezien je hem in een soort intern usbpoortje steekt. Doe je dat dan wordt alle power van de muis afgesloten, dus als de muis tijdens de verplaatsing in de zak een tikje krijgt schiet de laser niet aan en blijft de muis gewoon in Off-stand. Ik mis een beetje een vorige en volgende knop maar de 2d scroller vangt dat gemis goed op.

De muis komt ook met een origineel opbergzakje wat het plaatje compleet maakt. Enige verdere informatie is dat de muis verder op 2 AA batterijen werkt en dat die voorlopig nog niet leeg geraakt zijn.

Heb jij ook een Logitech V450 Cordless Laser Notebook Mouse?

Toevallig zag ik deze gister bij de mycom en zat er aan te denken om er één te kopen, deze survey heeft me overtuigt :) Dus ik haal er één in huis, nette survey dus ;)

Weet je toevallig hoeveel meter bereik hij heeft ? :)

[Reactie gewijzigd door rickyy op 18 juni 2007 11:13]

bedankt!

ik heb het vlug getest en de muis haalt 8 meter, maar zowiezo is het geen muis bedoeld om grote afstanden af te leggen denkik :D. Ik gebruik de muis soms om vanuit bed de computer te bedienen (dvdtje) en dat lukt perfect. Ik weet niet wat jouw plannen zijn??? :D