Specificaties Laser printer (Kleur) met WiFi en Ethernet - Bekijk alle specificaties

Brother HL-3070CW Review

Omnicron 29 september 2011, 612 views

Brother HL-3070CW

Pluspunten

• Snelheid. gesloten systeem en kast., lage O3 productie
  • Prettig ding om mee te werken, en duidelijk !
  • Toner besparings stand en mogelijkheden tot correctie

Minpunten

• te dure toner kits
  • Strepen op afdruk, ( foto kwaliteit ) Max 2400 dpi
  • Funtie om monochroom te printen werkt niet !
  • Printer weigert zwart wit afdruk taken bij lege kleuren toner kits.
  • Ook ondanks aanpassen op machine en printer opdracht.

Inktverbruik Score: 2
Muziekweergave Score: 4
Afdruksnelheid Score: 3
Drivers en stabiliteit Score: 4
Op zicht een aardige printer. Gebaseerd op eerdere slechte ervaringen met laser/Led printers
wist ik al dat de prijs van de machine geen probleem zou zijn.
Echter, de verkrijgbaarheid en vooral de prijs van int cardridges en of toners die doen je de das om

Je zou bijna geneigd zijn om maar gelijk een nieuwe printer te bestellen ipv de 4 gewenste Toner kits.
Prijzen van ong 67 Euro tot 60 P/stuk zijn normaal. En als je dan bedenkt dat je bij een dekkings graad van 5% slechts 1400 pag. kan printen dan is dat toch weer relatief duur.
Zoiets moet toch beduidend beter kunnen !

Goed ik moet toegeven, voor Tekstverwerking en lichte grafische toepassingen is dit een aanbevelings waardig toestel voor eigen gebruik. Best snel, maakt niet te veel lawaai en de O3 productie is lekker laag.
Stroom vebruik valt best mee. Tenminste de UPS reageerd niet, bij de ander printers deed deze dat wel....

Ander nadeel en dat is volgens mij een ontwerp foutje , de keuze van de geleide rollen is niet goed !
Bij het uitprinten van foto's op gewoon en speciaal papiet blijft aan de afgedrukte oppervlakte een 2 tal heel lichte strepen goed zichtbaar op de afbeelding. Ik heb diverse soorten papier geprobeerd en een aantal nieuwe cardridges geprobeert, het euvel blijft.

Grrotse nadeel is en blijft de prijs van de Tonerkits.
Een punt om rekening mee te houden, aangezien de doro de fabrikant meegeleverde kits al heel snel op zijn.

• Hp-Laserjet
  • Canon laser
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Brother HL-3070CW?