Samsung WB650 Zwart - Reviews

Specificaties 12MP • HD filmen • 15x optische zoom - Bekijk alle specificaties

Samsung WB650 Zwart Review

Kahlan 22 september 2011, 1.284 views

Samsung WB650 Zwart

Pluspunten

• compact
  • GPS
  • mooie filmpjes

Minpunten

• geen tilt-sensor. je moet alle foto's zelf roteren na importeren. Irritatiefactor nr 1
  • Het toestel is merkbaar trager dan onze Canon was
  • Zoomen werkt niet heel fijn; je overschiet heel eenvoudig en het is ook nog traag
  • Het toestel onthoudt geen flitsinstelling; na aanzetten staat de flits aan
  • Alleen bij voldoende licht zijn de foto's goed te noemen
  • zoomen werkt ook tijdens filmen (op zich fijn) maar geeft een afschuwelijk lawaai in de opname

Snelheid en automatiek Score: 2
Batterijduur Score: 4
Afgelopen vakantie is onze Canon SX110 overleden aan een overdosis zand op het strand. Omdat de vorige canon in de vakantie daarvoor gestolen was zaten we ineens zonder compact camera.

We hebben een wensenlijstje opgesteld naar aanleiding van onze ervaringen met beide canon's:
  • compacter
  • minstens net zoveel zoom
  • GPS zou wel leuk zijn
Op papier kwamen we op de Canon SX230HS uit, maar we hebben ons laten voorlichten door de verkoper en die kwam met deze Samsung op de proppen.
Zo op de doos bekeken leek het een ideaal toestel. En in plaats van 245 euro was deze slechts 150. Klonk bijna te mooi om waar te zijn, toch?

We hebben het toestel nu al een ruime maand in gebruik, en er zijn inderdaad wat annoyances te melden:
  • geen tilt-sensor. We moeten alle foto's zelf roteren na importeren. Dat is zo 2000....
  • Het toestel is merkbaar trager dan onze Canon was
  • Het toestel onthoudt geen flitsinstelling; na aanzetten staat de flits aan
  • GPS kaartinformatie neemt 600 MB van je geheugenkaart in gebruik. We hebben dus een nieuwe SD kaart moeten kopen; ineens was 2GB te klein.
  • Alleen bij voldoende licht zijn de foto's goed te noemen
Overigens heeft het downloaden van de GPS kaartinformatie nog wel een avondje puzzelen gekost; ik had het mijn vrouw niet aan willen doen.Je moet op de produktpagina van Samsung onderaan op een kleine link klikken om de kaarten te kunnen downloaden. Dat terwijl er een hele duidelijke 'downloads' link rechts in het scherm staat, waar je dus de kaarten niet kunt downloaden.
Na het registreren van de camera kun je dan alle kaarten downloaden, en deze zipfiles moet je dan op een omslachtige manier samen uitpakken en op de goede plek op de camera zetten.

Het toestel voelt verder degelijk aan en is wel een stuk kleiner dan de Canon dat was. Nadeel is dan weer dat hij niet op gewone penlites werkt.

Overall: ik heb geen spijt van deze aankoop, maar ik zie mezelf in de toekomst nog wel eens een betere superzoom kopen.

Heb jij ook een Samsung WB650 Zwart?