Logitech V270 Bluetooth notebook mouse Review

dfr0st 11 juni 2007, 1.118 views

Logitech V270 Bluetooth notebook mouse

Pluspunten

• prijs
  • installatie gepak
  • batterijen meegeleverd
  • mooi tasje erbij

Minpunten

• verpakking
  • hoge gevoeligheid

Waarom
Ik was al een tijdje op zoek naar een draadloze muis voor mijn laptop. Hij moest natuurlijk BT hebben want ik wil zo weinig mogelijk losse onderdelen als ik mijn laptop meeneem. Ik was al verschillende winkels in utrecht langs gelopen om te kijken of ze hem hadden maar hij was nergens te krijgen. Nu was ik vandaag bij de Office Centre en toen ik hem zag liggen gelijk in een inpulse gekocht.
Het eerste en enige wat me echt niet beviel was de verpakking waarin de muis komt. Het is zo'n plastic geval wat je met gevaar voor eigen leven open moet zien te krijgen en het terugbrengen van het product bemoeilijkt als het niet bevalt.

Installatie en prestatie
Toen de muis eenmaal uit zijn verpakking was bevrijd heb ik de twee meegeleverde duracell AA batterijen erin gestopt. Daarna via mijn laptop op nieuwe BT apperaten gezocht (ondertussen de reset knop ingehouden, weet niet of het nodig was) en zo de muis gevonden. Een click verder en alles werkte. Dus geen onnodige drivers/software hoeven te gebruiken.
Daarna snel een on/of test gedaan. De laptop deed er gemiddeld 2.8 sec om de muis te vinden en een muisclick te herkennen.
Verder is de precisie goed op een effe ondergrond, maar toen ik de plastic verpakking (een hel voor muizen) los in de lucht gebruikte moest de v270 het echt afleggen tegen de mx510 die probleemloos werkte.
Ook merkbaar tussen de muizen was de gevoeligheid. De v270 was toen ik hem aansloot aan de laptop zo gevoelig dat ik de pointer speed echt een stuk lager moet zetten. Daardoor is het switchen tussen 2 muizen niet echt prettig.

De muis zelf
De vormgeving en ergonomie is wat aan de mindere kant in vergelijking met de mx510 die ik heb. De muis is een stuk kleiner als de mx510 en ligt minder prettig in de hand. Maar als laptop muis is hij lekker klein en als je maar 1 AA batterij gebruikt lekker ligt. Ook als de de batterij alleen rechts gebruikt is me opgevallen dat het tilten van de muis om hem te verplaatsen zonder de cursor te bewegen makkelijker gaat.
De bouwkwaliteit van het klepje waar de batterijen in zitten ziet er een beetje gammel uit, maar als hij dicht zit blijft alles goed op zijn plek zitten.

Update Ergonomie
Ik heb vandaag de hele dag aan een website gewerkt bij een klant. Tegen het einde van de dag merkte ik nu wel de spieren aan de bovenkant van de arm redelijk gespannen zijn en nu nog ge´rriteerd zijn. Bij de mx510 had ik hier nooit last van, dus ik vraag me af of ik moet wennen dan de deze nieuwe muis.

Heb jij ook een Logitech V270 Bluetooth notebook mouse?

Mooie review, ik denk dat het even wennen is aan nieuwe muis :P