Specificaties met Sirf Star III-chipset - Bekijk alle specificaties

Mobile Action i-gotU GT-600 Review

newmikey 12 september 2011, laatste update op 12 september 2011, 1.185 views

Mobile Action i-gotU GT-600

Pluspunten

• Gewoon erg mooi klein kubusje wat zelfs in de borstzak van je overhemd kan. Logde zelfs een vlucht vanuit de fototas in de "overhead" bagage bak.

Minpunten

• Het "jumpen" van de punten, jitter of hoe je het ook anders zou moeten noemen, betekent dat de foto's soms van midden op het water of binnen in een gebouw zijn genomen terwijl je gewoon in een straatje stond. Het was het 80% van de tijd nèt niet helaas.

Time to first fix Score: 4
Ontvangstkwaliteit Score: 2
Handzaam, betaalbaar en stijlvolle logger. Doet wat hij belooft maar laat wat steken vallen op het gebied van accuratesse. Meegeleverde accessoires zeer summier (siliconen hoesje en klittenband), software is om te janken (maar dat zijn ze bijna allemaal).

Tot mijn blijdschap is er voor dit handzame apparaatje ook opensource software voor Linux en MAC te vinden op internet: https://launchpad.net/igotu2gpx. Handig aangezien de leverancier zeer myopisch alleen Windows software meelevert.

De positieve punten:
1. Het apparaatje is uiterst klein en handzaam
2. Deze logger is waterdicht
3. Voor zover ik heb kunnen vaststellen lijkt deze logger vrijwel onverwoestbaar
4. De ingebouwde accu houdt het extreem lang vol - ik heb hem niet leeg kunnen krijgen
5. Er kunnen ongelofelijk veel z.g. tracks in het ingebouwde geheugen; je kunt dagenlang loggen
6. Je hoeft niet tussentijds te wissen, als het geheugen vol is overschrijft hij automatisch het oudste log (circular logging)
7. De gevoeligheid is prima in open terrein

De negatieve punten:
1. Het aansluitkabeltje lijkt een beetje kwetsbaar en heeft aan de logger kant een merkgebonden stekkertje
2. Het is te makkelijk om het apparaatje per ongeluk uit te schakelen door de grote knop op de bovenkant in te drukken
3. De gevoeligheid tussen bomen/gebouwen is niet om over naar huis te schrijven
4. Als je wat langer op één plek rondloopt gaat de logger willekeurige posities in stervorm loggen - to een paar honderd meter van je huidige positie
5. De accuratesse is niet top - ik heb meerdere foto's gemaakt waar ik op Google maps midden in een meer lijk te staan, terwijl ik gewoon in een straatje liep.
6. Ook volgen de gelogde punten elkaar, bij gebrek aan een betere uitdrukking, niet "vloeiend" op. Er zitten veel sprongetjes in de tracks die gelogd worden.

Als vergelijking heb ik gewoon een keertje mijn rondje hond uitlaten 's avonds gelogd, waar je hieronder een kaartje ziet:

Het is moeilijk te zien maar als je inzoomt zie je dat ik niet over het bruggetje loop maar dat ik met dat arme beest dwars door de sloot gewandeld ben ;) . Ook loop ik bijkans midden over straat en dwars door huizen heen. Dierenmishandeling dus :D

Ook na bekijken van de vakantieroutes was ik niet helemaal tevreden en ik heb uiteindelijk besloten terug te gaan naar de winkel en een ander logger aan te schaffen waarvan elders op Tweakers mijn review.

• Pentax K20D
  • Dell E5410 Laptop
  • HP 210 notebook
  • Windows 7

Heb jij ook een Mobile Action i-gotU GT-600?