D-Link DIR-635 Review

ShadowAS1 11 september 2011, laatste update op 17 november 2015, 1.953 views

D-Link DIR-635

Pluspunten

• Geweldig Bereik
  • Te gebruiken als AP i.c.m. een andere router
  • Goede Beveilging
  • Geen uitvalproblemen

Minpunten

• Moet elke keer rebooten na een instelling doorgevoerd te hebben

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 5

Algemene Indruk
Ik had veel over deze router gehoord. Zowel goede als zeer slechte kanten. Dus heb ik toch besloten deze te nemen. Ik ben zeer te spreken over deze router, Zoals mijn vorige (Linksys WAP610N) Regelematig de neiging had uit te vallen is deze nog geen enkele keer uitgevallen.

Featureset
De router is zeer uigebreid in te stellen. in ieder geval uitgebreider dan de meeste routers, zo hebben we Virtual servers, QoS, Firewall, etc. etc.

Prestaties
De prestaties van deze router zijn geweldig. We hebben een 120Mbit abbo van UPC wat ons op een speedtest (LAN) 90MBit down, 75 Up levert en op wireless 80Down 75Up

Draadloos Bereik
Hier kan ik verder niet veel meer over vertellen. Ik heb een paar speedtests gedaan met de volgende resultaten:
Bereik: Snelheid:
5/5 80Mbit
4/5 62Mbit
3/5 45Mbit
2/5 21Mbit
1/5 16Mbit

Beheerbaarheid
Eigenlijk heb ik dit al in de Featureset besproken, Maar ik heb hier 1 minpuntje aan te duiden. Dat is dat ie bij elke kleine instelling het nodig vind te rebooten. Dit is alleen maar mooi maar wel knap lastig als er bijna altijd wel iemand op zit.

Ondersteuning
Op al onze apparaten (Android, iPod, PC, Mac) werkte deze router prima. Ik heb zelf nooit contact met de fabrikant zelf nodig gehad

Ik had voor deze prijs veel minder verwacht, Dus de prijs/kwaliteit verhouding overtreft alles :)

Heb jij ook een D-Link DIR-635?

Je moet delen door 8; dus 15 MB/s.
Overigens hoe jij het nu schrijft is het fout. Een kleine b is bit en een kleine m is niks (waardoor je het toch meestal als Mega leest). Wat je nu dus eigenlijk zegt is 120 mb/s = 12 mb/s :P

Wij hebben hier de D-Link 655, ook die moet elke keer na een nieuwe instelling rebooten: irritant!

[Reactie gewijzigd door Fleximex op 11 september 2011 09:13]

Euhmm. Dit is niet gewoon consmenten abbo. Dit is een business abbo en wij zitten hier met een terrein van 400man
Waarom zet je dan in godsnaam een consumentenroutertje neer ? En dus niet gewoon een zakelijke router ?
Sinds wanneer heeft UPC "synchrone" data abonnementen? 8)7
Viel me ook direct op, grappig ;)

Zal wel foutje zijn, hoor je met 120mbit trouwens geen ~12mb/s te halen?