Creative X-Fi Xtreme Audio Review
De Xtreme audio is op zich een goed product.
Waar het misgaat, is de ondersteuning van Creative.
De drivers van deze kaart zijn , in tegenstelling wat er op hun site staat, niet volledig compatible met Windows Vista.
Hierdoor werken bepaalde functies niet, of slecht.
De flexijack werkt bijvoorbeeld niet en daarom is het niet mogelijk om er een microfoon op aan te sluiten. Lastig voor o.a. de Skypers onder ons.
Ook diverse functies uit het audio console werken niet in Vista.
Kortom : Dit product had niet op de markt gebracht moeten worden voordat het volledig kon werken met Vista.
Het commentaar van Creative :
Dan had u maar een ander product moeten kopen.
Er is nog geen zicht op wanneer er een driver beschikbaar is die alle problemen oplost.
Pluspunten
Het geluid klinkt vol en goed.
Minpunten
Zoals aangegeven werken niet alle functies onder Windows Vista. Creative Helpdesk is niet bereid enige oplossing te bieden.
Eindoordeel
Waar het misgaat, is de ondersteuning van Creative.
De drivers van deze kaart zijn , in tegenstelling wat er op hun site staat, niet volledig compatible met Windows Vista.
Hierdoor werken bepaalde functies niet, of slecht.
De flexijack werkt bijvoorbeeld niet en daarom is het niet mogelijk om er een microfoon op aan te sluiten. Lastig voor o.a. de Skypers onder ons.
Ook diverse functies uit het audio console werken niet in Vista.
Kortom : Dit product had niet op de markt gebracht moeten worden voordat het volledig kon werken met Vista.
Het commentaar van Creative :
Dan had u maar een ander product moeten kopen.
Er is nog geen zicht op wanneer er een driver beschikbaar is die alle problemen oplost.
Heb jij ook een Creative X-Fi Xtreme Audio?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (13)
Het is meer een klacht.
Je zou misschien ook positieve kanten kunnen laten zien.
en waarom de aansluiting slecht is en de feature set slecht is.
als eerste is, is dat de x-fi reeks al eerder uit is dan windows Vista!
als tweede weet je dat als je Vista installeert je weet dat de ondersteuning van veel producten nog slecht is!
als derde geef ik je gelijk dat er nu wel fatsoendelijke drivers uit mogen komen maaqr daarom werk ik nog met XP waar de X-Fi FPS super werkt!
en als vierde vind ik dit geen survey, er staat niks over het product zelf dus admin, delete deze survey of vul hem aan!
En je kraakt hem aan alle kanten af maar je begind je '' survey '' met opzich een goed product
Als ik mij niet vergis is de Xtreme audio eigenlijk niet eens een echte x-fi (hij heeft een andere processor) maar een audigy.
Het argument van de helpdesk van Creative is belachelijk. Als Creative dat vindt (moet u maar een ander product kopen) moeten ze ook maar een sticker op het product zetten (of een waarschuwing op de website) dat dit product slechts beperkt functioneerd onder Vista.....
Een survey is ook bedoeld om anderen in bescherming te nemen tegen een product dat niet voldoet onder Vista.
Zoals gezegd is de kaart zeker niet slecht, maar de potentiele koper heeft ook recht om te weten dat hij niet op support van Creative moet rekenen.
Als deze survey gedelete wordt, prima, maar daar heeft niemand verder iets aan.
De nieuwe versie van ALchemy (EAX ondersteuning in Vista via OpenAL) is ook niet te draaien met de Audio.
De audio doet namelijk alles softwarematig ipv hardwarematig, omdat het de echte X-Fi chip (EMU20k1) mist.
Belagelijk
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn