Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 1.800dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech MX518 Review

RoadKill21 26 mei 2007, 459 views

Logitech MX518

Pluspunten

• On the fly DPI instellen
  • Hoge DPI
  • Opvolger van de MX500

Minpunten

• Mouseskates slijten snel
  • Vangt snel haren en stof in de sensor

Logitech is al langere tijd bezig met muizen maken.
Ze verkopen goed, zeker nadat Microsoft zich terugtrad in deze sector.
De game muis. Een muis is zeer belangrijk bij het gebruik van computers, een goede muis die doet wat je wil is daarom dan ook belangrijk.
Als je veel first person shooters speelt, dan weet je dat DPI belangrijk is samen met een goede muismat.
De Logitech MX518 heeft twee knoppen aan de linkerkant zitten waarmee je vooruit en achteruit kan klikken voor normaal gebruik en twee knoppen bij het scrollwiel om on the fly de DPI in te kunnen stellen.

Logitech software ben ik nooit te spreken over geweest, vreet geheugen en geeft alleen maar ergernissen, dus ik heb alleen de driver geinstalleerd.

Ik heb met genoegen de muis gebruikt, ik zou niet meer anders willen.
Ik kan dan ook ieder rechtshandig persoon deze muis aanraden.

Heb je kleine handen, dan kun je beter een andere muis uitzoeken.
Hetzelfde geldt voor mensen met kolenschoppen als handen.
Het is voor de gemiddelde Europeaan gemaakt, mensen die buiten de standaard groottes vallen hebben pech. Een gemiste kans dus.

Heb jij ook een Logitech MX518?

Dat negatieve deel ben ik het niet mee eens. Want als je hem op een stofe (dixons) muismat doet heb je er geen last van.
Met de positieve deel ben ik het ook niet eens. Dan vooral over de MX500 opvolger. Sinds de MX500 beter is dan de MX510 (waar deze eigenlijk een opvolger van is) en dee MX510 beter is dan de MX518 is de MX500 nog altijd het best.
Ik vind je review ietswat aan de korte kant en slecht onderbouwd. Ook vind ik je negatieve eigenschappen wat onlogisch. Een muis die snel haren en stof vangt in de sensor? Volgens mij heb jij de verkeerde muis gereviewd. Toevallig een huisdier die MX518 heet? :+

Ik denk dat mensen meer aan de deze review hebben dan aan jou review.
Mijn kamer is vrij statisch en heb twee katten als huisdieren, meer een nadeel van optische muizen dan deze muis specifiek, wat het stof happen betreft.

Ik ben nog altijd meer te vreden over de MX518 dan over de MX500 die ik hiervoor had, de MX510 kan ik niet over oordelen, die heb ik nooit gebruikt.

Hoe dan ook, ik ben nog steeds tevreden, gebruik hem nog steeds.