Bekijk alle uitvoeringen
Specificaties 5" (800x480), Android 1.6, WiFi - Bekijk alle specificaties

Archos 5 Zwart Review

sieuwe 15 januari 2012, 435 views

Archos 5 Zwart

Pluspunten

• Ingebouwde GPS met redelijk bereik
  • Android Market

Minpunten

• Accuduur
  • Prijs ten opzichte van andere schijfgroottes in dezelfde serie
  • Enkel WiFi
  • GPS antenne snel stuk

Ik heb deze tablet des tijds aangeschaft om te gebruiken als GPS voor te geocachen. De mogelijke programma's hiervoor zijn uitstekend.
Op het vlak van video's presteert deze ook zeer goed, enig nadeel is dat het registreren van media center soms niet lukt en dan kan je geen video's bekijken via het internet.
De standaardbrowser is niet geweldig, ik heb zelf geopteerd voor het gebruik van Dolphin HD.
Het overgrote voordeel op zijn voorgangers is het besturingssysteem, Android. Spijtig genoeg is dit een 1.6, maar dankzij het project OpenAOS, kan je deze upgraden naar een 2.2, die wel niet volledig bug-free is.

Heb hem opgestuurd naar de fabrikant omdat de GPS-antenne kapot was gegaan en nauwelijks nog een fix kreeg. Waarna ik een bericht van de reseller kreeg dat het toestel niet te maken of te vervangen was. Nu heb ik een echte outdoor GPS gekocht. Want de bouwkwaliteit van dit toestel, alsook de onderdelen vallen me toch tegen.

Heb jij ook een Archos 5 Zwart?

Je geeft accuduur als negatief punt, maar ik zie daar niets van in je review. Kun je hier wat over vertellen?
Als je de accu gewoon gebruikt, dus gewoon internetten of muziek luisteren, dan gaat hij nog geen 6 uur mee. Als je dan nog eens GPS gebruikt, dan gaat hij met moeite 4 uur mee. Bij videos is het nog erger, want dan gaat de batterij slechts 2 uur mee.
Weet je zeker dat je hem naar Archos hebt opgestuurd en niet naar de (web)winkel? 2 uur met video vind ik wel erg weinig, maar ja. :)
Heb hem naar de webwinkel gestuurd en zij hebben hem naar Archos zelf gestuurd (veronderstel ik toch aangezien dit in mijn retourscherm stond na niet te repareren door onze technische dienst). Wat ik wel raar vond was het feit dat RMA Archos hem niet had ontvangen en dat de webwinkel hem naar een reparatie dienst van Archos in Nederland heeft gestuurd.
Archos heeft geen RMA-afdeling in Nederland, alles gaat rechtstreeks naar Frankrijk waarna ze een nieuwe terugsturen(net als Apple doet Archos amper aan repareren)
Ik vond dit ook al raar, maar mij niet gelaten. Ik was toch niet zo tevreden van dit toestel.
Aangezien dit nooit een verdiende Android update heeft gehad. Waardoor er op den duur nog amper applicaties konden ge´nstalleerd worden.
En voor te geocachen is het beter een echte outdoor GPS te hebben.