Specificaties Tower, 8 interne + 5 externe bays - Bekijk alle specificaties

CM Storm Enforcer Review

Rocky7up 29 augustus 2011, laatste update op 29 augustus 2011, 2.022 views

CM Storm Enforcer

Pluspunten

• De looks - Hij ziet er geweldig uit
  • Het front paneel - Goed over nagedacht zodat je van de boven kant hem kan aanzetten.
  • De voorzijde (deur) - Super idee, zo kun je niet per ongeluk resetten.
  • De ruimte binnen in - Er is erg veel ruimte.
  • De extreme koele temperatuur - De kast is erg koel van binnen, dit vanwegen het design.

Minpunten

• De PSU aan de onderkant - Dit kan leiden tot snelle verstopping van de fan, omdat deze op de tafel staat, en dus snel stof aan trekt.
  • De inbouw manier van harde schijven - Dit zorgde voor problemen bij de kabels wegwerken.

Bij het ontvangen van de grote doos erg opgewonden geraakt. De doos was fraai versierd met een hero-achtige look met daarnaast een goede foto van de kast zelf.

De kast ziet er op het oog super stoer uit. Na het openen van de doos, kwam ik er achter dat de kast goed verpakt zat. Bovenkant losmaken, omdraaien, en eruit laten glijden. In de verpakking zat piepschuim en plastic, en er zat geen krasje op.

Eenmaal alle verpakking weg gewerkt, de kast eens gaan bestuderen. Wat me gelijk aan de buitenkant opviel was het deurtje dat je open en dicht kan doen, waarachter de DVD Speler en Reset knop verstopt zaten. Dit is een geweldig designers idee, om zo er voor te zorgen dat je niet per ongeluk de reset knop kan indrukken wanneer je bijvoorbeeld een USB stick erin plugged. Ook is het front paneel goed gemaakt, en kun je de aan-uitknop goed bedienen van bovenaf. Ook zit er boven op een soort afleg plekje voor spulletjes. Dit is erg handig als je iets kleins zoals een dvd doosje kwijt moet.

Verder zit er een raamwerk aan de rechter kant van de kast, waardoor je als het licht is, de hardware goed kunt zien zitten. Aan de voorkant zit een ingebouwde grote 200x200 rode LED fan, deze zorgt voor goede koeling, en tevens een mooi aanzicht van de voorkant. Ook zit er een ingebouwde 120x120 normale fan aan de achterkant, en is er de optie om een grote fan bovenop de kast te plaatsen. (Hier heb ik een 200x200 rode LED fan in geplaatst, dit zorgt ervoor dat ook 's avonds de hardware te zien is.)

Toen maar eens binnen in gaan kijken, en vond een speciale manier waarop de harde schijven moeten worden ingebouwd. Deze moeten zijwaarts erin. Na flink wat geknutsel, met in principe een handig systeem alle hardware ingebouwd. Wat met wel opviel is dat de PSU aan de onderkant zit, deze zuigt dan neem ik aan sneller stof toe, en kan verstopt raken. Ik heb mijn PC op een tafel staan, maar als u, uw PC op de grond heeft, zou deze erg snel stof kunnen trekken in de fan van de PSU.

Wat ook opviel was dat er erg veel ruimte over was binnen in de kast, waardoor de fans erg goed konden koelen, dit zorgt voor een extreem koele temperatuur in de kast. (Mits u de juiste fans gebruikt). Wel kan er maar 1 extra fan in worden gebouwd, niet dat er meer nodig zijn, maar je kunt er in totaal volgens mij maar 3 hebben.

Toen ik zo goed als klaar was begonnen met de kabels weg te werken, en merkte dat de manier waarop de harde schijven erin zaten, voor problemen zorgde bij de linker zijkant, als je ze niet super goed weg werkt, zou misschien het zijpaneel er niet goed op kunnen. Echter zitten er ook prachtig gemaakte plekken voor tie wraps, waardoor het nog wel te doen was.

Een maal de computer aangezet lijkt alles goed te werken. Ik ben zeer tevreden over deze kast. :)

• Asus P5Q Pro
  • Intel Q6600 Quad Core
  • MSI Radeon HD4850
  • Epsilon 700W PSU
  • Corsair XMS2 DDR2 4GB - 2x2GB
  • 4 Western Digital Harde Schijven
  • 1 Samsung Harde schijf

Heb jij ook een CM Storm Enforcer?

Als je die voeding fan verstopt krijgt met stof dan doe je toch iets verkeerd...
Iets vaker stofzuigen / onderhoud aan je pc ? :P
Ik denk vaker stofzuigen aangezien het meeste stof ook weer uitgeblazen word...
Zit er trouwens geen stoffilter aan de onderkant voor de psu??
Negatieve eigenschappen:

Wel jammer dat je aan het voordeel voorbij gaat dat deze geen 'hete' lucht van de kast inzuigt en dus een lagere temperatuur zal hebben (dus langzaam draaiende fan, hoger vermogen en efficientie tot gevolg).

[Reactie gewijzigd door Reinman op 29 augustus 2011 13:44]

De case van de hardeschijven kun je toch eruithalen en omdraaien?
duidelijke review maar er zitten een paar misopvattingen in.

de hdd kooi kan gewoon gedraaid worden.

en als je psu verstopt raakt van het stof getuigd dat eerder van achterstallig onderhoud en schoonmaak werkzaamheden van de gebruiker dan van een fout ontwerp van de case of psu.

en idd een foto was leuk geweest.
waarom draai dan je psu niet om?
Pics? Kopjes? Benchmarks?