Specificaties 1-bay NAS behuizing - Bekijk alle specificaties

Synology DiskStation DS111 Review

TheNymf 6 maart 2012, 1.940 views

Synology DiskStation DS111

Pluspunten

• stil, mooi, herkend tot nu toe alle USB sticks, softwareupdates. tweakbaar

Minpunten

• Diskstation logt niet wanneer de HDD in slaapstand gaat. Dit zou ik graag weten zodat ik evt. problemen zou kunnen achterhalen

Ik heb deze NAS gekocht om te kunnen downloaden zonder onnodig veel stroom te verbruiken. Dit werkt super met de ingebouwde functionaliteit van Synology's DSM. Ook is het mogelijk om content via je browser te streamen naar clients.

Echter, de volledige kracht komt pas vanuit linux; de machine is bijna volledig aanpasbaar via de commandline en vanaf heden draai ik nu dan ook SABnzb, Transmission, CouchPotato, SickBeard en Serviio vanaf dit apparaat. Het werkt geweldig door genoeg intern geheugen. Ook het aanmaken en beheren van shares (vanaf DSM versie 3.2 ook met LDAP) werkt goed. Ik mis alleen de optie om shares te verstoppen wanneer een user geen rechten heeft.

Streaming media + transcoding (dus bijvoorbeeld van .avi naar MPEG2) moet je niet verwachten, dit kan hij alleen stotterend on the fly. Dit is een beperking van de CPU welke geldt voor elke NAS (en sommige PC's).

update:

Na meer dan een half jaar gebruik van dit apparaat nog steeds super tevreden. Sinds de laatste (pre 4.0) update loopt hij helemaal als een zonnetje (1080p via SMB shares afspelen), nieuwsgroepen downloaden piekt op ongeveer 800kbps en door het aansluiten van een USB stickie blijft mijn HDD in sleep modus terwijl DSM en alle andere programma's logfiles wegschrijven...!

• Sony Bravia

Heb jij ook een Synology DiskStation DS111?

Stel dat je een hoge kwaliteit film aan het kijken bent, gaat ie dan niet stotteren tijdens het parren/unrarren?

btw, couchpotato en sickbeard doen toen allebei ongeveer hetzelfde?
bij mij gaat hij niet stotteren. Film blijft gewoon prima doorlopen
Je moet het spul gewoon downloaden als je niet thuis bent of in de nacht, momenten wanneer je internet toch niet gebruikt wordt en je dus de volledige bandbreedte kan opsnoepen.

Van werk/school extern inloggen, downloaden en eenmaal thuisgekomen staat de film klaar om bekeken te worden.

Mooi werk :)
Ik heb ook een Sony Bravia tv en ga morgen proberen om het DLNA op te zetten: films kijken op m'n tv vanaf de NAS. Is dit bij jou soepel gelukt? bij de NAS van mijn ouders (ook Synology naar Sony Bravia) verliep het vorig jaar niet zo soepel bij installatie. Hoop dat het morgen makkelijker gaat!
Bedankt voor je review.
Nou ja, installatie verliep prima. Echter, afspelen en gebruiksgemak? Ik persoonlijk vind het niet zo , de NAS is gewoon niet sterk genoeg om on the fly te transformeren. Hierdoor ben je qua files afhankelijk van het formaat wat de Sony af zou moeten spelen. Bij mij was dit onvoldoende om allerhande files af te spelen op n device.