Microsoft Arc Touch Mouse Review

B4Art 26 augustus 2011, 1.611 views

Microsoft Arc Touch Mouse

Pluspunten

• Plat mee nemen (handig bij een Laptop)
  • Energie zuinig (vooral als je hem even plat maakt als je even van de laptop wegloopt)
  • Zeer gevoelig
  • Makkelijk
  • Precies

Minpunten

• De knoppen lopen niet door (zie eerste foto rode rondjes).
  • Geen horizontale scroll
  • Geen extra programmeerbare knoppen
  • Zonder driver niet optimaal

Ik heb deze muis nu een aantal dagen in mijn bezit.

Ik heb deze 2de hands overgenomen dus niet de volle prijs hoeven te betalen ;)

Tot nu toe ben ik zeet tevreden. Het mechanisme om de muis aan en uit te zetten is goed doordacht, en ook een van de eenvoudige voordelen van een opklapbare muis. O-)

Plat is tie uit en krom is tie aan, simpel zat. Het enige nadeel vind ik dat de toetsen niet over de rand heenlopen. Ik heb met meerdere muizen gewerkt denk dat MS daar vast een goede reden voor heeft, maar regelmatig kom je met je top van je vinger op de rand voor de toetsen.

Ik heb vrij grote handen en dan valt het niet meer zo op dat deze muis klein is. Het is vooral voordelig dat je hem makkelijk meeneemt. Ik merk elf dat ik ook als wegloop geneigd ben om de muis plat neer te leggen, dat scheelt ook weer stroom.

De muis werkt direct zonder extra driver, maar niet optimaal. Je kunt de kliks en het rollen niet beheren. Als je de driver installeert krijg je extra opties en neemt de precisie van klikken toe! Met name de klik op het midden"wiel" ligt dan meer naar voren op de plek waar je het verwacht. Zonder driver moet je meer naar boven klikken op dit "wiel".

Dit touch-"wiel" vind ik erg prettig werken. In het begin was het effe wennen. Maar na een paar dagen wil je niet meer anders. Volgens mij werkt dit touch-"wiel" het zelfde als de MS Explorer Touch Mouse.

Ik ben dus erg tevreden, vooral de compactheid maakt het erg makkelijk om hem mee te nemen.

Heb jij ook een Microsoft Arc Touch Mouse?

Standaard windows 7 driver voldoet prima en ik mis daarmee geen functionaliteit.