ASRock M3A770DE Review

DtenBrink 23 februari 2012, laatste update op 23 juni 2012, 751 views

ASRock M3A770DE

Pluspunten

• 2x pci express 2.0 x16 sloten
  • 140w cpu ondersteuning
  • goed overklokbaar

Minpunten

• niet full atx size, iets kleiner

Layout Score: 3
Dit word een vrij korte review. Ik heb dit moederbord uitgezocht voor een computer die ik voor een vriend zou gaan bouwen. Ik heb hem helaas niet kunnen vergelijken. Dit is trouwens mijn eerste review, dus tips zijn welkom!

Ik heb dit moederbord gekozen omdat het een goedkoop am3 moederbord is die 140w cpu's ondersteunt. Andere redenen voor deze keuze zijn: omdat het 2 pci express 2.0 x16 sloten heeft. Overigens moet ik wel opmerken dat het ene slot in x4 mode draait, waardoor het minder snel is. Ik heb alsnog voor dit moederbord gekozen omdat ik het verschil tussen x4 en x16 heb opgezocht, en dit zou minder dan 15 procent verschil geven bij kaarten met prestaties vergelijkbaar met de 6950.

Inhoud van de doos:
Cd met drivers
installatie boek (handig boekje, vooral voor het vinden welke kabels waar moeten)
SATA kabels

6x USB
turbo UCC
firewire

Layout
Ik was enigzins verbaast toen ik het mobo probeerde te plaatsen in de kast. Het is geen standaard ATX mobo, want het kan niet alle schroeven gebruiken. Het is net wat kleiner, waardoor het ook een paar micro-atx schroeven gebruikt.

Prestaties
Ik heb geen tijd gehad om het moederbord te vergelijken. Ik vind dat het goed werkt.

Stabiliteit/ betrouwbaarheid
Met het moederbord wat wij kregen was iets mis, het tweede ram slotje is kapot, verder is het voor mijn vriend niet erg want er zit nu 8 ram in, in 2 sloten, en meer heeft hij toch niet nodig.

Overklokbaarheid
Met deze mobo kun je heel makkelijk overklokken, de UCC van asrock werkt erg goed. Je kunt hem op auto zetten, je kunt de clocksnelheid zelf kiezen (waarbij hij het voltage automatisch aanpast) maar je kunt ook alles zelf doen.

Compatibiliteit
Alles werkt prima!

Ondersteuning door fabrikant
niet mee te maken gehad.

Het mobo is heel goedkoop voor wat je krijgt. 50 euro en je hebt een mobo met crossfire, wat wil je nog meer.

EDIT: en dit zou minder dan 15 procent verschil geven --> en dit zou minder dan 15 procent verschil geven bij kaarten met prestaties vergelijkbaar aan de 6950.

Heb jij ook een ASRock M3A770DE?

Een dd3 slot wat kapot is kun je toch niet als 'negatieve' eigenschap beoordelen!?

Verder ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen die dit bord hebben i.c.m. koelers (passen bijvoorbeeld alle koelers, omdat je vaak leest dat het geheugen in de weg kan zitten?)