Xtreamer Pro Review

dragoncry 23 augustus 2011, laatste update op 23 augustus 2011, 1.745 views

Xtreamer Pro

Pluspunten

• Gemakkelijk te bedienen.
  • Ruimte voor 2 3.5" harddisks.
  • Kan fungeren als NAS.
  • Heeft een FTP en webserver.

Minpunten

• Resoneert heel erg.
  • Apparaat is niet te gebruiken tijdens de meeste kopieer-acties.
  • Playlists maken is een echte ramp als je bestanden in verschillende mappen staan.

Geluidskwaliteit Score: 4
Na 2 maanden in het bezit te zijn van een Xtreamer Pro heb ik besloten om er toch maar een review over te schrijven,althans proberen.

Reden van aankoop
De reden van aankoop van de Xtreamer pro is dat mijn O!play van Asus voor mij niet meer voldeed als mediaspeler, met name het gemis van een interne harddisk was voor mij een goede reden om over te stappen.Na wat rond kijken in de Pricewatch viel mijn oog de op de Xtreamer en na wat reviews te hebben gelezen, en geluister naar een kennis die de Xtreamer al enige tijd in bezit had uiteindelijk besloten om deze ook aan te schaffen.

Beredenering van gegeven sterren

Featureset : Voldoende / 3 Sterren.
Het apparaat mist in mijn ogen een paar functies, het maken van playlists gaat moeizaam, je kunt bijvoorbeeld alleen losse bestanden toevoegen aan de playlist, mappen kunnen niet worden toegevoegd.
Bij informatie kopieren van van een externe usb drive naar de interne hdd is het apparaat verder onbruikbaar.
alleen bij kopieren over het netwerk blijft het apparaat bruikbaar om content te bekijken of te beluisteren.
Positief is wel dat de NAS, FTP, en webserver alle drie goed werken.

Beeldkwaliteit : Goed / 4 Sterren.
De beeldkwaliteit is goed, HD content word goed weergegeven, ik heb verder geen op- of aanmerkingen over het beeld, beeld wordt helder en zonder storingen weergegeven.

Geluidskwaliteit : Goed / 4 Sterren.
De Xtreamer levert de audio goed aan op mijn receiver, ik ben geen audiofiel dus de geluidskwaliteit is voor mij algauw goed :) , bij het kijken van films / series vind ik het geluid in ieder geval goed.

Gebruiksgemak : Zeer Goed / 5 Sterren.
De menustructuur is duidelijk en overzichtelijk, bronnen selecteren voor media of kopieren gaat zeer gemakkelijk, alle uitvoerbare opties worden op de televisie aangegeven. Ook is het apparaat te bedienen met een IPhone of Android app. (alleen via draadloos thuisnetwerk) al is bedienen met de afstandsbediening wel makkelijker.

Design : Voldoende / 3 Sterren.
Het apparaat is vierkant (rechthoekig) en heeft ongeveer de maat van een 3.5" harddisk en is hierdoor moeilijk te plaatsen bij mijn andere apparatuur, dit is natuurlijk persoonlijk. Het apparaat resoneert heel erg, ik heb dit opgelost door andere rubber pootjes onder het toetel te plakken, als de harddisk in het toestel actief werd resoneerde het hele apparaat (of de kast waarin hij staat) mee dit veroorzaakte een vervelende "brom".

Bouwkwaliteit en afwerking : Goed / 4 Sterren.
De bouwkwaliteit is goed, het apparaat komt solide over en de harddisks zitten stevig in het toestel gedrukt door de deksel, alleen het batterij klepje van de afstandsbediening lijkt los te zitten, hij sluit wel goed maar kan nog bewegen na het sluiten.

Prijs : Goed / 4 Sterren.
Met de functionaliteiten en het gebruiksgemak heeft het toestel in mijn ogen een goede prijs/kwaliteits verhouding, de verkoopprijs is uiteraard wel zonder harddisk.

Overige opmerkingen

Het apparaat kan via een draadloos netwerk worden aangesloten na aanschaf van een geschikte WiFi antenne, deze kost 24,95.

PS. Dit is mijn eerste review,kritiek is welkom maar houd het aub netjes :)

Heb jij ook een Xtreamer Pro?

Reviews door de redactie

Ik heb deze speler nu dik een jaar.

Speelt alles perfect af, en met 2 x 2TB erin heb je een mooie 4GB opslag, die ook eenvoudig via HTTP, FTP en als netwerkschijf te bereiken is.

De enige downside is het feit dat er behalve ESATA geen snelle manier van overdracht is die ook met een langer kabeltje werkt.
Via het netwerk slechts 100Mbit (bij mij in de praktijk niet meer dan 6MB/sec terwijl ik een Gbit netwerk heb liggen waar hogere snelheden van PC naar PC normaal geen probleem zijn).

Een 1Gbit of USB 3 aansluiting mis ik dus, maar verder is dit naar mijn mening een prima apparaat.
heb ik zelf ook.... wat ik nog wel een nadeel vindt, is dat die maar 100mb netwerk heeft.
en voor rest is mijn vrouw er erg blij mee :P

[Reactie gewijzigd door Wvr op 24 augustus 2011 08:32]