Specificaties 2,4GHz WiFi + router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

Sitecom WL-306 Wireless Gigabit Router 300N-XR Review

guus100Newbie 23 augustus 2011, laatste update op 23 augustus 2011, 1.519 views

Sitecom WL-306 Wireless Gigabit Router 300N-XR

Pluspunten

• Veel functionaliteit
  • Gemakkelijk instelbaar
  • Meertalig

Minpunten

• Slechte aftersale, misleidende advertentie met 10 jaar fabrieksgarantie
  • Draadloos bereik komt slecht tot 1 verdieping hoog of laag
  • Loopt af en toe vast, stroom eraf en erop

Beheerbaarheid Score: 3
WLAN-bereik Score: 2
Twee jaar geleden deze router aangeschaft. Voornaamste redenen: veel functionaliteit en 10 jaar garantie (dit krijg je bij anderen vaak niet). Maar nu twee jaar blijkt dat je deze garantie ook niet van Sitecom hoeft te verwachten.

Het apparaat werkt over het algemeen naar behoren. Er zijn veel mogelijkheden om filtering in te stellen, doorvoersnelheden, beveiligingen, etc. Het bereik laat wel wat te wensen over, deze komt slechts tot 1 verdieping hoger of lager. Dit had ik niet verwacht voor een router met 3 antennes.

Helaas is mijn router van Sitecom na 2 jaar en 2 weken kapot gegaan. De router is niet meer te benaderen, niet draadloos en zelfs niet via bekabeling. Na meerdere effectieve fabrieksresetten werkt ook de fabrieksreset niet meer.
Ik heb hiervoor contact opgenomen met Sitecom. In eerste instantie dacht ik geholpen te worden, maar al snel bleek dat ze mij niet wilde helpen. Binnen 2 jaar moet ik bij de verkopende winkel claimen, na 2 jaar bij Sitecom. Echter moet je het product dan wel binnen 3 weken geregistreerd hebben, iets wat ik dus niet heb gedaan, simpelweg omdat ik het niet wist. De verkopende webshop adverteren namelijk wel met 10 jaar garantie, maar vermelden daarbij niet dat het product geregistreerd moet zijn.

Na meerdere verzoeken bij Sitecom weigeren zij mij garantie te verlenen. Was het product 3 weken eerder overleden, dan had ik gewoon kunnen claimen (zonder geregistreerd te zijn) bij de verkopende winkel, die de garantie vervolgens ook gewoon bij Sitecom claimt. Nu 2 weken te laat sta je als consument nergens... Aftersale vind ik daarmee zwaar onder de maat.

Heb jij ook een Sitecom WL-306 Wireless Gigabit Router 300N-XR?

Dit is ook mijn laatste aanschaf van een Sitecom-produkt. Mij is ook niet verteld dat het produkt binnen 3 weken geregistreerd moet worden . Uit uw commentaar blijkt dat het ook geen zin heeft alsnog een verzoek in te dienen bij Sitecom. Ik vind het een waardeloos bedrijf met minachting van zijn klanten,
Wel een beetje genaaid van die garantie.
Wellicht dat ze zich coulanter hadden kunnen opstellen aangezien het product zeer kort buiten de wettelijke garantieperiode kapot ging. Maar dat geld voornamelijk voor de winkel, aangezien er sowieso geen overeenkomst/verplichting is tussen guus100 en Sitecom.

[Reactie gewijzigd door lordsnow op 23 augustus 2011 22:43]

Overigens mag je best verwachten dat een product langer dan 2 jaar mee gaat, dat doet Sitecom ook, anders krijg je geen gratis 10 jaar garantie. Een boze brief met artikelen uit wetboek die bovenstaande ondersteunen doet soms wonderen, weet ik uit ervaring.
Slecht verhaal van de garantie
Geachte Guus 100,

Bij deze wil ik u aangeven dat u inderdaad netjes 2 jaar garantie heeft bij de verkopende partij. Wij bieden uit coulance 8 jaar extra garantie mits u zichzelf registreert.
Er zit bij ieder product een kaartje in de doos er bij geleverd waarop dit vermeld staat.
Tevens op onze website http://www.sitecom.com/support/warranty-registration-form/
en de verkopende partij moet dit ook aangeven.

Als u zich niet heeft geregistreerd kunt u geen gebruik maken van de 10 year warranty.
Die wij uit coulance hanteren volgens onze policy.

Mvg Sitecom

[Reactie gewijzigd door SitecomSupport op 25 augustus 2011 09:37]

Naar de letter van jullie voorwaarden hebben jullie gelijk, maar dit is zeker geen reclame.
Inmiddels een boze brief gestuurd naar Sitecom. Binnen een halve dag werd ik gebeld en werd de router alsnog voorgelegd aan het hoofdkantoor.
Helaas kreeg ik een aantal werkdagen later een kort bericht dat ik buiten de garantie val.

Ik blijf het een slecht verhaal vinden van Sitecom. Ze hebben inderdaad conform de voorwaarden gelijk, maar het is absoluut geen reclame voor Sitecom.

Ben nu op zoek naar een nieuwe router, maar dat wordt dus zeker geen Sitecom meer! Zit nu eens alle reviews te bestuderen en het valt mij op dat Sitecom hier over het algemeen erg slecht in naar voren komt. Ik ben er klaar mee!