Specificaties DLNA -support, WiFi - Bekijk alle specificaties

Xtreamer SideWinder2 Review

gmp 24 november 2011, laatste update op 27 februari 2012, 9.122 views

Xtreamer SideWinder2

Pluspunten

• Laag energie verbruik.
  • Goede weergave van DVD beeld formaat.
  • Speelt ook Blu-ray af
  • Kan totaal geruisloos mediabestanden afspelen.
  • Goede aansluitmogelijkheden en USB 3.0 slave kabel bijgeleverd.

Minpunten

• Firmware en vertaling kan nog verbeterd worden .
  • Weinig vooruitgang in Jukebox.
  • Helaas niet geschikt voor 3D.

Geluidskwaliteit Score: 5
Levering
De levering is compleet en bestaat uit de Xtreamer Sidewinder2, een voedingsadapter, een USB 3.0 slave kabel, de afstandsbediening inclusief 2xAAA batterijen en een Quick install guide. De volledige handleiding is op dit moment nog niet beschikbaar.

Firmware
Review Firmware versie: 3.0.12
Taal instelling: Nederlands

Audio Pass-through HD audio 7.1
Ik ben al enige jaren in het bezit van de eerste oorspronkelijke Xtreamer. Deze is destijds verkocht met de specificatie dat audio pass-through mogelijk zou zijn van Dolby TrueHD en DTS HD MA/HR 7.1. Dat is nooit waargemaakt.
DTS was enkel ondersteund voor core (5.1) en Dolby TrueHD is enkel als gedownmixed 2.0 kanaals PCM te gebruiken geweest.
Xtreamer Sidewinder2 beloofd dat het allemaal werkt.
Dit was voor DTS HD MA/HR in eerste instantie niet zo. (Firmware versie 3.0.3)
Na contact met Xtreamer heb ik een Firmware update (versie 3.0.6) gedownload en geïnstalleerd.
Nu werken alle audioformaten, ook DTS HD MA/HR met 7.1 pass-through.
Top, ik pas direct de waardering aan.

Uiteindelijke kostprijs
Mijn Xtreamer komt rechtstreeks uit Hongkong. Ik heb daar ook invoerrechten over moeten betalen, waardoor de Xtreamer mij uiteindelijk bijna ¤ 180,- heeft gekost.
De Xtreamer is nu op diverse Nederlandse sites te vinden voor onder de ¤ 130,-. Ik heb de waardering van de prijs van de Xtreamer derhalve opgewaardeerd naar goed.

Interface
De interface kun je o.a op Nederlands instellen. Het overgrote deel van de Xtreamer is inmiddels in het Nederlands. De interface ziet er naar mijn mening fraai uit.
Nieuw is de aan/uit knop aan de voorkant. Mocht de Xtreamer vast lopen, druk dan ca 4 seconden de knop in en de Xtreamer schakelt alsnog uit.

Blu-ray menu
Er is nu een optie "BD menu gebruiken". Ik heb inmiddels 24 Blu-rays geprobeerd. Bij 14 BD's werd het menu niet ondersteund. Daarvan komt een melding met de optie door te gaan zonder menu. Bij de overige 10 BD's werkte het menu. Dit menu kun je niet oproepen met de menu knop van de afstandsbediening, maar door de toets "func 8" te gebruiken tijdens het afspelen en dan te kiezen voor Top menu (taal instellingen en hoofdstukken kiezen) of Menu (extra's). Dat zijn twee verschillende menu's.
Ik heb dit uitgeschakeld.

Next / Prev
Op de afstandsbediening zit een |<< prev en next >>| knop.
Normaal als je een DVD afspeeld dan ga je daarmee van hoofdstuk naar hoofdstuk.
Dat gaat nu anders. Met deze knoppen ga je nu, ook als je een DVD aan het afspelen bent, direct naar de eerstvolgende DVD. Deze knoppen dus niet tijdens het kijken per ongeluk aanraken, want dan zit je bij de volgende DVD.

Diashow
Diashow werkt naar behoren. Het instellen van de diashow is gewijzigd t.o.v. de voorgaande Xtreamers. Nu kun je in een map met afbeeldingen op de > play knop drukken. De instellingen krijg je door daarna op FUNC 8 knop te drukken.
Bij voorgaande Xtreamer modellen was er de optie om mp3 bestanden af te spelen die zich in de map van de afbeeldingen bevonden. Die optie is er nu niet. Je kunt enkel bestanden kiezen die in de Media bibliotheek staan. Op dit moment krijg ik enkel bestanden op de interne schijf (bij mij een USB stick) te zien. Mijn muziek bestanden staan echter op een NAS. Ik zie nog geen mogelijkheid om die te gebruiken voor de diashow.

Muziek.
Het is niet van groot belang, maar zoals ook in mijn eerste Xtreamer, zijn bij de muziek gegevens de Album informatie en de Artiest informatie die beschikbaar zijn uit de MP3 tags, verwisseld. Als je echter een MP3 bestandje afspeelt, dan staat het wel goed in de mediaspeler software. Ik heb dit jaren geleden al gemeld bij Xtreamer en nu zie ik dat het nog altijd fout zit bij een volledig nieuw ontwerp.

Bij het bladeren door mappen kun je kiezen voor een voorbeeld weergave, waarbij een bestand als backdrop.jpg of folder.jpg wordt weergegeven. ( indien ze beide in een map staan wordt backdrop.jpg weergegeven. (Vermoedelijk alfabetisch gekozen)
Bij mij haperde het bladeren elke ca zes mappen als ik te snel blader. Dit zou kunnen komen door de relatief grote jpg bestanden in elke map, die worden weergegeven in de voorbeeld weergave. Dit verschijnsel is eenvoudig te omzeilen, door niet al te snel door de mappen te bladeren.

Maar waar het uiteindelijk toch om draait, het afspelen van muziek doet de Xtreamer prima.

WLAN antenne.
Als je de Xtreamer in een AV meubel plaatst en je gebruikt geen WLAN, dan kun je de antenne niet eenvoudig opbergen achter het apparaat. Hij zit op de zelfde hoogte als de voeding- en HDMI aansluiting.
Was de antenne 1 cm hoger gemonteerd, dan had de antenne in ieder geval opgeborgen kunnen worden zonder de voeding- of HDMI aansluiting te blokkeren. Ik heb de antenne maar recht naar achter laten steken, daar had ik nog wel voldoende ruimte voor.
Dat er een antenne is, is natuurlijk uitstekend. Dat was bij het vorige model toch een extra optie van ¤ 20,-. en dan had je maximaal 10 Mb/s.

WiFi
Ik heb inmiddels het draadloze WiFi getest met mijn Netgear WNDR3700 N router.
Hiervoor heb ik de SSID tijdelijk zichtbaar gemaakt. Afstand tot de router is ca 3 meter.
De SSID was direct zichtbaar bij de netwerk instelling van de Xtreamer. De signaalsterkte lijkt goed.
In eerste instantie kon ik geen verbinding maken. Na het ingeven van de passphrase werd er een test uitgevoerd. Deze mislukte telkens. Later bleek dit enkel het geval bij een maximale snelheidsinstelling van mijn router op 130 Mb/s. Bij de G mode van max 54 Mb/s en N mode van max 300 Mb/s kon ik de Xtreamer wel verbinden. Inmiddels beschik ik over een latere firmware. Daarmee kan ik nu ook verbinden met de N mode van max 130 Mb/s snelheid.

Vervolgens heb ik als test een Blu-ray titel laten afspelen. Dit gaat zonder onderbrekingen bij een WiFi N 130 Mb/s verbinding.

USB 3.0 slave aansluiting.
Met deze aansluiting kun je de Xtreamer met je PC verbinden. Zo kun je toegang krijgen tot de optionele interne harddisk van de Xtreamer en er b.v. mediabestanden naar toe kopiëren.
Deze poort is niet voor het aansluiten van een externe harddisk aan de Xtreamer. Dat kan op de twee USB 2.0 poorten.

Verbeteringen cq wijzigingen t.o.v. het vorige model:
- Een interne 2,5" HDD van max 1TB is eenvoudig aan te brengen via een zijklepje dat eenvoudig is te verwijderen.
- Er is een SD, SDHC, MMC,MS,MSPro mediakaart lezer aan de zijkant
- Er zijn 2 USB 2.0 (USB A) aansluitingen nu aan de zijkant, i.p.v. achter bij de voorgaande modellen. (nu weet ik niet of dit voor iedereen een verbetering is)
- Er is een USB 3.0 Slave poort ( USB B ) aansluiting
- Er is standaard een 1Gb/s LAN aansluiting
- Er is standaard een WLAN 802.11b/g/n (WEP/WPA) die volgens de specificaties ook Peer-to-Peer kan worden gebruikt.
- Chipset is hoger geklokt. Mijn vorige model Xtreamer had met sommige Blu-rays toch nog moeite. Dat lijkt nu, afgezien van de hierboven genoemde zeer kleine maar door mij waarneembare haperingen, geen probleem.
- De afstandsbediening werkt een stuk beter dan de voorgaande versie die ik had. Ook zijn de IR codes nog het zelfde. Ik kan mijn universele afstandsbediening gewoon gebruiken zonder deze opnieuw te hoeven programmeren.

Tevens is er in de software ook de nodige verbeteringen te vinden. Zoals het eenvoudig kunnen kiezen van de juiste taal voor de ondertiteling, nu ook bij Blu-rays. Ook het audio is eenvoudig te kiezen.
De Xtreamer kiest bij het afspelen van een DVD of Blu-ray standaard de eerste taal en geen ondertiteling.
Is de eerste taal Japans, maar je wilt b.v naar Engels luisteren, dan moet je dit handmatig wijzigen. Bij DVD's kun je ook gewoon via het DVD menu de gesproken taal en en ondertiteling kiezen. Bij de meeste Blu-rays die ik getest heb, werkte echter het menu niet. Dan ben je op de Xtreamer aangewezen.
Het zou nog wel een verbetering kunnen zijn als je een standaard voor gesproken taal en ondertiteling had kunnen instellen zoals dat sinds jaar en dag mogelijk is in de meeste mediaplayers.

Ook kun je nu met GoTo functie, naar een bepaalde absolute tijd, of naar een bepaald hoofdstuk navigeren. Ook bij Blu-rays. Dat kon niet bij de voorgaande modellen.

Internet
Nieuw is de mogelijkheid om te browsen op internet. Dit werkt niet eens zo slecht voor zover ik dat heb kunnen testen. Maar verwacht niet de snelheid van een PC. Ik heb de browser getest voor HTML5 ondersteuning op www.html5test.com. De browser haalde 115 punten. (IE 9 haald daar 114 punten) Nu is het mogelijk om met een software toetsenbord zoekwoorden in te geven, maar dat is niet erg handig. Als je deze mogelijkheid wilt gebruiken, is het raadzaam een USB multimedia toetsenbordje met muis functionaliteit aan te schaffen. Xtreamer adverteerd met het LI-ION Rii Ultramini Keyboard.

Toelichting van mijn herziene beoordeling.
- Algemeen voldoende. De software is inmiddels vergaand vertaald in het Nederlands. Aan de firmware moet nog wel het nodige verbeterd worden. Er zijn toch nog belangrijke dingen die nog niet stabiel werken.
- Feature set goed. Aan features geen gebrek. Helaas zijn ze nog niet allemaal af, of werken ze nog niet allemaal even goed. Ook kan ik nog features bedenken voor kern taken als het afspelen van DVD's of Blu-rays, zoals de standaard instelling voor taal, of het onthouden van de laatst gemaakte taal keuzes per DVD / Blu-ray. Ook mis ik DV-AVI als video formaat, maar daar is men duidelijk over, dat komt niet meer.
Toch waardeer ik het nu als goed, omdat er heel wat regelmatig gebruikte features inmiddels goed werken.
- Beeldkwaliteit is naar mijn maatstaven zeer goed.
- Geluidskwaliteit is zeer goed, Alle ondersteunde audio weergaves werken met de software (vanaf 3.0.6) naar behoren. (Bij pass-through is de kwaliteit en de mogelijkheid tot het weergeven van het geluid afhankelijk van de aangesloten AV versterker. De Xtreamer geeft de stream alleen maar door. Bij 7.1 formaten gaat dit enkel over de HDMI 1.3 aansluiting.
- Gebruiksgemak goed. Xtreamer werkt inmiddels vergaand zoals mag worden verwacht.
- Design goed, ook al had ik zelf liever ook achter een USB poort gehad en ondanks dat de antenne zich niet handig laat opbergen als je die niet gebruikt. Het ziet er wat mij betreft allemaal goed uit. ook de blauwe LED, die niet verblindend en zelfs ook nog uitschakelbaar is.
Prijs lijkt mij goed, nu hij daarvoor in Nederland te leveren is.

Mijn voorlopige conclusie:
Xtreamer heeft middels een update ervoor gezorgt dat ook DTS HD MA/HR nu werkt. Dat was voor mij een belangrijk punt.

De firmware moet nog wel verbeterd worden.

Het is een speler die met amper 20 Watt stroom verbruik ook een relatief lage resolutie DVD beeld formaat prima weergeeft op een groot HD schem (bij mij 52"). Een goede DVD kwaliteit doet dan ook niet echt onder voor een Blu-ray.

Heb jij ook een Xtreamer SideWinder2?

Beste bert74,
De review gaat over de Sidewinder2. Ik ben zeker niet negatief over de oorspronkelijke Xtreamer, behalve dat men achteraf heeft laten weten dat de beloofde DTS HD en Dolby ThrueHD niet zouden gaan werken omdat men er geen licentie voor had.
Ook nu inmiddels het probleem is opgelost met DTS HD, ben ik al weer een stuk positiever over de Sidewinder2.
Maar dit is wel een review en geen verkoop prospectus.
Ik kan toch niet zeggen dat het perfect is, als ik nog allerlei dingen zie.
En natuurlijk weet ik ook wel dat er nog puntjes op de i gezet moeten worden. Daar lig ik ook niet wakker van. Maar als de Xtreamer Sidewinder2 vast loopt tijdens het bladeren door de mappen en alleen het kortstondig verwijderen van de voeding is een oplossing, dan is dat toch een belangrijk i-tje lijkt mij.

Ik heb toch een van de eerste de Xtreamer Sidewinder2 gekocht. Over het geluid kan ik maar één ding zeggen. Als je beloofd dat bepaalde formaten worden ondersteund, dan moet je er voor zorgen dat het ook zo is. Ik spendeer veel tijd bij het kiezen van willekeurig welk produkt, aan het doornemen van de specificaties. Daar baseer ik mijn keuze op om iets aan te schaffen.
(Als ik een kabelabonnement heb ben ik ook niet tevreden als de meeste kanalen het doen, waarvoor ik betaal. Wel heb ik er begrip voor dat er eens wat mis kan gaan. Dan verwacht ik wel dat dit binnen een redelijke termijn wordt opgelost.)

Beste onok,
Afspelen doet de oorspronkelijke Xtreamer bij mij prima. Ook 1080P 24 FPS, maar dan wel als m2ts bestand en zonder HD audio, maar gewoon 5,1.
Zodra je echter een heuse Blu-ray disk afspeeld, dan zijn er titels die haperen op bepaalde plaatsen. Daarbij viel ook het afspelen van het geluid weg b.v. Dit zijn altijd de zelfde plaatsen. Ik heb dat gecontroleerd bij de Sidewinder2 en op die plaatsen hapert het afspelen absoluut niet meer.
Het haperen van 1080P 24 FPS mode is vele male kleiner. Het onderbreekt de film niet, maar er valt me wel iets op. Nu heb ik de Xtreamer pas twee dagen. Ik zal hier nog eens aandachtig naar kijken en dan kom ik daar later nog op terug.
Beste GMP,

In de eerste plaats wil ik graag aangeven dat ik bij ben met je review. Ik denk er ook over na om over te stappen naar de Sidewinder2, het helpt mij enorm wanneer jij de kritiekpunten goed aangeeft.

Je hebt ook gelijk dat het niet zo kan zijn dat de fabrikant dingen belooft en die in de praktijk niet kan waarmaken. Dat is de klant misleiden.

Waar ik moeite mee heb/had is dat je m.i. wat meer rekening kunt houden met het feit dat de player nog maar net uit is, cq. in Nederland officieel nog niet eens leverbaar is. Helaas is het in deze branche zo, zeker in deze prijsklasse, dat er na introductie nog veel "puntjes op de "i"" moeten worden gezet. Als early-adopter, waar ik mezelf ook onder schaar, loop je altijd het risico dat een product nog niet helemaal af is, bovendien betaal je altijd wat meer, dan wanneer je nog een paar maanden wacht.

Kortom, ga door met je kritische houding, heb misschien een klein beetje meer geduld/vertrouwen dat het in toekomstige updates beter wordt en hou ons s.v.p. op de hoogte van je bevindingen.
Ik heb dan geen sidewinder, maar een xtreamer PRO. Ook ik ben "gevallen" voor de mooie beloftes, maar ik deel helaas ook jouw mening dat het apparaten zijn met niet eens goed werkende basics. "Streamer" wat suggereert dat streaming totaal geen issue moet zijn, werkt amper. 720p via bedraad netwerk werkt prima, 1080p haperend, en wordt wellicht door de realtek chip veroorzaakt.
Gegevensoverdracht bedraad, gaat maximaal met 4 a 5MB/sec via samba, maar met NFS-sharing zit je soms toch op 6 a 7MB/sec, wat niet bijster veel is (ervanuitgaande dat je 45MBit nodig hebt voor de bird-scene).
Je hoopt dat e.e.a. sneller en beter gaat door nieuwe firmwares, maar deze fixen geen cruciale dingen, zoals de HDD datacorruption issue dat nu nog steeds niet opgelost is na eerste melding in juni 2010. Overigens hebben zowel xtreamer mk1 als de PRO hier last van. Zie ook posts: leuk_he in 'reviews: Xtreamer Pro: compleet maar niet perfect' en HellBeast in 'reviews: De Xtreamer-mediaspeler op de testbank'.
Ook gebruiker n0elite heeft slechte ervaringen: n0elite in 'reviews: Xtreamer Pro: compleet maar niet perfect' en n0elite in 'nieuws: Xtreamer komt met compacte Ultra-htpc'

Conclusie: ze zijn erg goed in marketingpraat, maar maken een product waarbij de basics maar amper werken.

Heb uiteindelijk maar de Zotac ZBox AD02 HTPC aangeschaft en gebruik deze als mediaspeler. Kost nét zo veel als je Sidewinder2 en je kunt er 100x meer mee doen.

Ik heb het eigenlijk wel een beetje gehad met al die stand-alone mediaspelers. Eigenlijk zijn die puur geschikt voor a-technische mensen of ouders die zo'n apparaat op de kinderkamer neerzetten. Voor een doorsnee-tweaker zijn deze apparaten veel te beperkt qua functionaliteit en performance.

Daarbij blijf je afhankelijk van de fabrikant om een complete firmware te leveren. Nu zullen er best een hoop tweakers zijn die zeggen "ik heb geen problemen met de mediaspeler en ben er erg tevreden mee" maar feit blijft dat je een gecastreerd apparaat aanschaft die net zo veel kost als een HTPC en maar een fractie van de functionaliteit biedt.

Het enige voordeel wat mediaspelers hebben is dat ze in feite "out-of-the-box" zouden moeten werken. Bij een HTPC moet je zelf nog de software erop zetten. Als dat eenmaal gebeurd is heb je er ook geen omkijken meer naar.
"Zeg maar een beetje het A.C. Ryan-syndroom. Mooie beloftes maken maar deze niet nakomen."

A.C. Ryan komt zijn beloftes wel na, maar meestal duurt het langer dan ze zeggen. Maar ze komen er wel en ik begrijp dat dat met een hoop andere niet het geval is.
Ik heb zelf een Mini2 en als ik dit lees denk ik, wat kan dat apparaat meer dan de Mini2, gebruikt ook dezelfde chipset. Ik moet zeggen dat ik het niet zou weten, maar ik weet wel dat A.C.Ryan nederlands georiënteerd is waardoor ik met subs e.d. niet ontevreden ben, en na de laatste update heb ik alleen nog het gevoel dat er verfijningen plaats kunnen vinden. Ik heb verschillende streamers geprobeert, waarbij ze allemaal duurder tot veel duurder waren, maar kan niet ontdekken waarom Ryan iedere keer weer in zo'n kwaad daglicht gesteld wordt. Let wel, iedereen moeten zelf weten wat hij koopt, zal mij een worst wezen, ik heb nergens aandelen in, maar als ik deze review lees denk ik, volgens mij was hij beter afgeweest met een Ryan xxxx2, zo uit de doos is misschien niet alles, maar met de laatste updates is het een geweldig apparsaat die bij mij alleen door de prodigy verdreven kan worden.
A.C. Ryan komt zijn beloftes na ? In welk universum ?

Om even een voorbeeldje te geven; de HD2 werd geadverteerd met Gigabit LAN. In de specificaties werd dit duidelijk vermeldt. Uiteindelijk bleek dat het enkel voor gigabit-streaming gold. Dit houdt in dat films met snelheden tot 1 GBit vanaf een externe bron gestreamed konden worden. Bestandsoverdracht ging met amper 50Mbit (6MB/sec.)

Ook werd USB 3 functionaliteit vol lof aangekondigd. Ik had speciaal hiervoor een USB 3 interfacecard voor mijn PC aangeschaft. Maar wat ik ook probeerde, de AC Ryan HD2 wilde geen stabiele USB verbinding opzetten. Zodra ik deze op mijn USB 2 poort aansloot werkte de overdracht. Gek genoeg hadden mijn overige USB 3 apparaten geen enkel probleem met de interfacecard.

Als laatste dan nog de vreselijke GUI 2.0. Die werd ook steeds trager. Als ik ergens op klik wil ik niet eerst 5 seconden wachten tot er wat gebeurd.

Nee, als je dan al persé een mediaspeler wilt hebben, schaf dan een Popcorn Hour aan. Die zijn tenminste nog goed te tweaken.
Ik heb al drie keer iets besteld op Xtreamer. Nog nooit douane moeten betalen, enkel prijs + nogal dure verzendkosten
Blijf tevreden over deze apparaten (prijs-kwaliteit dan toch) :-)
:) Mag jij in het vervolg voor mij bestellen, ¤41,50 afrekenen aan de deur.
Kan ik pinnen? nee, alleen contant of creditcard maar het apparaat voor de creditcard ben ik vergeten.
Mooi balen dus, paar dagen later in huis en duurder. :)
Ik begrijp je frustratie over het (nog) niet uitkomen van bepaalde features, maar vind wel dat je erg negatief bent over de Xtreamer op dit moment. Dit zeg ik als bezitter van de oorspronkelijke Xtreamer

M.b.t. firmware. Juist Xtreamer heeft bewezen heel regelmatig met updates te komen waaroor het appaat behoorlijk zich heeft ontwikkeld in deze prijsklasse.

M.b.t. prijs. De Xtreamer is offcieel nog niet uit in Nederland. Je bestelt hem rechtstreeks ja, dan moet je extra betalen voor verzenden en douane. Als je een maand geduld had gehad, dan had je hem waarschijnlijk goedkoper in NL kunnen bestellen bij een webshop.

M.b.t. geluid. Ik denk dat het niet terecht is dat je geluid als slecht beschouwd. Het missen van TrueHD is "misser" als feature. De geluidskwaliteit van wat wel werkt is niet slecht zoals je zelf schrijft.

Je hebt er zelf voor gekozen om als 1 van de eersten dit apparaat aan te schaffen. Je kon weten dat er nog een aantal puntjes op de "i" moeten worden gezet. Xtreamer kennende worden de meeste foutjes binnen een bepaalde periode opgelost.
Het verbaast me een beetje dat je met de basisfunctionaliteit (afspelen van video) problemen ondervind. Ik heb nog een xtreamer classic, en bij mij hapertie echt haast nooit. of het nou 720p of 1080p is, en ook de 24p modus werkt altijd.
Nou is mijn vraag: Is deze nieuwe, in theorie snellere xtreamer nou echt slechter, of doe jij iets fout?
Beste bert74,

Ik begrijp wat je zegt. Normaal heb ik alle vertrouwen. Ook ik heb vroeger als één van de eerste dual pentium moederborden gekocht, die bij levering geen diskette station konden aansturen. Dat is allemaal goed gekomen. Maar niet zonder enige inspanning. Veel communicatie, screen grabs etc., maar vooral ook tijd, zijn daarbij altijd overhand gegaan. Eigenlijk ken ik het niet anders. Maar het moet nu ook weer niet standaard worden dat producten steeds vroeger op de markt worden gezet..Lang niet iedereen heeft wat met de techniek, of heeft niet de tijd om telkens maar weer te reageren. Als je het apparaat koopt, moet je het wel kunnen herkennen van de review.

Maar wat anders was in dit specifieke Xtreamer geval, is het feit dat het niet ondersteunen van HD audio bij de oorspronkelijke Xtreamer, geen technisch probleem was. Men had er naar eigen zeggen geen licentie voor. Dat is ook nooit meer goed gekomen voor de betroffen Xtreamers. De later Xtreamers als de sidewinder (had nog een beperking met DTS HD 71.) en de pro (die zou als eerste alle beloofde formaten ondersteunen), hadden al weer wat betere ondersteuning. Ik moet wel toegeven dat het aanbod van HD 7.1 audio nog erg summier is. Het zal voor velen ook geen breekpunt zijn.
Maar ik heb een 7.1 AV versterker in mijn woonkamer met bijkomende set speakers. Dus ik ben er scherp op dat ik die deze keer wel kan benutten. Anders is het allemaal geld in het putje wat mij betreft. Vandaar dat ik daar zo veel gewicht aan geef. Dat probleem is nu opgelost, dus ben ik de eerste om dat te rectificeren.

Omdat in tegenstelling tot een koffiezet apparaat, het gebruik van de Xtreamer Sidewinder 2 wijzigt als de firmware wijzigt, zal ik trachten de review aan te passen aan mijn ervaringen met de meest recente firmware. Vandaar dat ik de firmware versie erbij vermeld. De review kan dus wijzigen als mijn gebruikers ervaring wijzigt.. Dat kan beide kanten op.
Beste SuperMeijer,

Op de site van Xtreamer zie ik dat ze MLB.TV uitdrukkelijk vernoemen.
Ik kan me niet voorstellen dat het de MLB.com podcast is waarmee ze adverteren.
Misschien moet de echte applicatie nog komen.
Zodra ik deze zie, zal ik dat melden.
Potjandorie..

Ik dacht dus, dit apparaat moet ik hebben. Na deze review denk ik daar toch weer anders over.

Ik ben een serie en filmkijker, bijna iedere dag en het moet simpel te gebruiken zijn, ook voor mijn vriendin. Kwaliteit is iets minder belangrijk denk ik. Geschikt, ja of nee?
Ik heb inmiddels nauwkeuriger naar de zeer kleine maar door mij waarneembare haperingen bij het afspelen van Blu-rays gekeken. Dit lijkt niet te liggen aan de 1080P24 mode. Als ik deze uitzet, zie ik het nog steeds. Het is er wel degelijk, want als ik de Blu-ray afspeel in mijn BD speler, dan zie ik het niet.
Nu heb ik geen harddisk in mijn Xtreamer, maar enkel een USB stick voor lokale opslag.
Mijn mediabestanden staan op een NAS. Mogelijk is dit geen probleem als er een interne harddisk in zit.
Beste delyver,

Xtreamer werkt hard aan de firmware.
Ook ik heb de Xtreamer, zodat mijn vrouw er mee om kan gaan.
Het afspelen van video doet ie ook nu al goed.
Mogelijk met een interne harde schijf nog beter.
Ik heb er in ieder geval geen spijt van.
Wel ben ik blijkbaar kritisch. Ik zie dingen die mijn vrouw b.v. niet ziet.
Zij kijkt naar de film, ik naar de technische kwaliteit.
Laat je daardoor niet weerhouden hem te kopen.