Specificaties 10,1" (1280x800), Android 3.0 , WiFi - Bekijk alle specificaties

Acer Iconia Tab A500 16GB Zilver Review

MichaelDell 22 augustus 2011, laatste update op 22 augustus 2011, 2.613 views

Acer Iconia Tab A500 16GB Zilver

Pluspunten

• Robuust tablet met goed scherm (maar niet in de volle zon)
  • Zeer goede accuduur
  • Grafisch prima door Tegra chip
  • Goede prijs

Minpunten

• Onhandige plaatsing volumeknoppen
  • Geen mini-hdmi kabel bijgeleverd
  • Scherm volstrekt onleesbaar in de volle zon
  • Niet op te laden via usb

Ik heb de A500 al een aantal maanden geleden in de US gekocht, voor het "waar-voor-je-geld" oordeel ga ik uit van de Nederlandse prijzen.

Het tablet voelt zeer robuust aan met een metalen achterzijde en een keurig scherm. Minpuntje is hier misschien het slappe plastic afdekklepje van de micro-sd kaart. Bijgeleverde accessoires zijn een lader (opladen per USB gaat niet) en een schoonmaak doekje. Geen mini-hdmi dus, ondanks dat die aansluiting er wel op zit.

Persoonlijk vind ik de accuduur méér dan acceptabel. Bij intensief gebruik (maar zonder GPS) doe ik er zo twee dagen mee. Het scherm is lekker helder en kleuren komen goed over, de Tegra chip weet spellen zeer goed weer te geven. Helaas is de weergave in zonlicht echt een drama, je ziet helemaal niks. Het reageert goed op aanraking en de haptic feedback is fijn.

Ook vind ik de plaatsing van de volumeknoppen bovenop niet erg handig. Het goede stereo geluid maakt weer veel goed. Wifi werkt zoals het moet.

Als het moet kun je prima foto's maken, maar in het algemeen is een tablet daar natuurlijk niet heel erg voor geschikt. De front camera kun je gebruiken om te videobellen, al ondersteunt bijvoorbeeld Skype dit tablet nog niet.

De A500 is uitgerust met Android Honeycomb (3.0, inmiddels ben ik naar 3.1 gegaan met LauncherPro als homescreen) wat lekker vloeiend loopt. Helaas zijn er nog niet veel tablet-specifieke apps en draaien veel Android apps niet op Honeycomb. Dit is uiteraard niet iets waar Acer iets aan kan doen.

Al met al een dikke voldoende, zeker voor deze prijs.

Heb jij ook een Acer Iconia Tab A500 16GB Zilver?

ik kan me zeer vinden in jouw review , heb hem zelf ook. heb mischien wel een klein beetje spijt dat ik niet op de galaxy tab heb gewacht.
de galaxy tab is wel stukken duurder he? en softwarematig loopt die tegen dezelfde "ongemakken" aan. misschien dat ik achteraf voor een Android 2.2 tablet had moeten kiezen.