Specificaties 20,1" @ 1600x1200 (UXGA) (S-PVA, 16ms) - Bekijk alle specificaties

Dell Ultrasharp 2007FP Zwart Review

Bartjebart 10 juli 2007, laatste update op 10 juli 2007, 1.064 views

Dell Ultrasharp 2007FP Zwart

Pluspunten

• niet duur i.v.m andere 20"pva schermen
  • zeer goed contrast

Minpunten

• eigenlijk nog niet echt een ontdekt.

Uit de overige reviews valt denk ik al wel genoeg informatie te halen voor geļnteresseerden.

Ik was begonnen aan een zeer uitgebreide review toen m'n computer besloot vast te lopen. Ik had al een heel verhaal. En dat verhaal heb ik nu dus niet meer.... :(

Hier dus maar een verkorte versie.

Ik was op zoek naar een 4:3 scherm met minimaal zoveel pixels als m'n laptopscherm (1400x1050) en geschikt voor fotobewerking (PVA o.i.d.)

De gebruikelijke merken hadden daar allemaal wel een scherm voor in het assortiment. De Dell heb ik gekozen omdat ik hem via Ebay bij www.qsix.eu kon kopen voor ¤399,- inclusief pixelgarantie. Daarmee was het volgens mij de goedkoopste 20" PVA.

Het scherm vind ik absoluut super. Geen pixeldefecten kunnen ontdekken. Ghosting zie ik niet. Featureset is prima (een viertal ingangen, PiP mogelijkheid en een ingebouwde usb-hub). Het beeld wijkt ietsie af van m'n laptopscherm, maar dat zal eerder aan m'n laptopscherm liggen dan aan de Dell.

Ik wil hem uiteindelijk als monitor gebruiken bij m'n desktop pic (die ik nog aan moet schaffen). Ik werk nu dus met twee monitoren (laptop + Dell) met m'n bureaublad verlengd op de Dell. Dat werkt echt ideaal en als ik m'n desktop heb gekocht koop ik er zeker ook nog een Dell bij. Ook vanwege de smalle omlijsting is ie erg geschikt voor dubbele monitor opstelling.

Verder vind ik hem er mooi uitzien. De geel/groene ledjes in de knoppen had ik trouwens liever blauw gezien (vind ik wat moderner uitstralen), maar da's een beetje mierenneuken. Hij staat zeer stevig en is makkelijk in hoogte en kijkhoeken te verstellen.

kortom: topper

edit:

10-7-2007
Inmiddels heb ik een totaal nieuwe pc gekocht en de Dell als primaire monitor aangesloten. Een tweede exemplaar heb ik imiddels als secundaire monitor aangesloten. Voor dit scherm geldt uiteraard dezelfde review als voor de eerste. Ook in kleuren e.d. zijn de schermen helemaal gelijk en ook op het 2e exemplaar heb ik geen pixeldefecten kunnen vinden (gelukkig).

Heb jij ook een Dell Ultrasharp 2007FP Zwart?

Tip als je een survey schrijft, schrijf het eerst in word, of kladblok oid. Dan kun je het opslaan en in een keer posten. ;)
Ja, daar ben ik inmiddels wel achter :P